19 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Haberler

Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?

Sena Tufan
20 saniye önce
2 dk okuma

Son günlerde sosyal medya dikkat çeken bir akımı konuşuyor: Bu akımda markalar adeta sıraya girmiş gibi özür diliyor! Üstelik ortada gerçek bir kriz, hatalı bir kampanya ya da kamuoyu baskısı yok. Bu toplu “özür dalgasının” arkasında ise hızla yayılan yeni bir pazarlama trendi yatıyor: Mock Apology.

Mock Apology trendi, resmi kurumsal özür mektubunun formatını kullanarak yapılan, ama aslında özür dilemeyen içeriklerden oluşuyor. Markalar, kendilerini suçluyormuş gibi görünen ama gerçekte ürünün en güçlü yönünü öne çıkaran bir dil kullanıyor.

Örneğin:

  • “Fazla sevilen arabalar ürettiğimiz için özür dileriz.”
  • “Matkabı bile pişman eden sağlamlığımız için üzgünüz.”

Yani markanın “özür” dediği şey, aslında usta işi bir övünme.

Peki markalar buna neden bu kadar hızlı katıldı?

Çünkü format hem esprili hem de kolayca viral olabiliyor. Üstelik resmi bir şirket yazışması gibi görünmesi, mesajın daha çarpıcı olmasını sağlıyor. Ciddi bir tipografi, başlık, paragraf düzeni… Fakat içerik tamamen ters köşe.

LinkedIn’de bu trendin çok daha fazla etkileşim alması da tesadüf değil. Profesyonel bir dilin parodisini yapmak, platformun kurumsal atmosferine cuk oturuyor.

Skoda, Ambuja Cement, Haldiram’s, Myntra gibi büyük markaların akıma katılmasıyla trend bir anda büyüdü. Ardından küçük ve orta ölçekli markalar da “özürlerini” peş peşe yayımlamaya başladı.

Bu gönderiyi Instagram'da gör

KITKATINDIA (@kitkatindia)'in paylaştığı bir gönderi

Bu gönderiyi Instagram'da gör

Rossmann Türkiye (@rossmannturkiye)'in paylaştığı bir gönderi

Bu gönderiyi Instagram'da gör

Snickers India (@snickers.india)'in paylaştığı bir gönderi

Bu trendi başarılı kılan şey ne?

Reklam diline getirdiği taze soluk: Gen Z, fazla cilalanmış marka söylemlerinden sıkılmış durumda. Samimi, esprili ve kendisiyle dalga geçen markalar daha fazla karşılık buluyor.

Hızlı yayılabilirlik: Tasarımı basit olduğu için markalar formatı kolayca uyarlayabiliyor.

Humble-brag etkisi: “Madem özür diliyor, demek ki iyi bir şey yapmışlar” duygusu, mesajın çok hızlı kavranmasını sağlıyor.

Kısa ömürlü ama güçlü bir fenomen

Mock Apology muhtemelen uzun süre hayatımızda olmayacak. Ancak markalara, ürünlerini mizah ve zeka üzerinden yeniden anlatma fırsatı sunduğu için şimdiden 2025’in dikkat çekici trendleri arasında yerini aldı. Görünen o ki önümüzdeki günlerde, “özür diliyormuş gibi görünen” daha çok markayla karşılaşacağız.

Kaynak: Campaign India

The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?

featured Mock Apology
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
3 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
4 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
5 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Güncel Haberler
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Yeni nesil katlanabilir ev deneyimi: Foldy House
Yeni nesil katlanabilir ev deneyimi: Foldy House
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1'i kripto para işlemi yapıyor!
Haberler
Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1’i kripto para işlemi yapıyor!
Marketing Türkiye
9 Ekim 2025
Beyaz yaka çalışanlar mavi yakaya geçişin yollarını arıyor
Haberler
Beyaz yaka çalışanlar mavi yakaya geçişin yollarını arıyor
Sena Tufan
2 Ekim 2025
Yerel basın eriyor: 13 yılda 349 gazete kapandı!
Haberler
Yerel basın eriyor: 13 yılda 349 gazete kapandı!
Nafizcan Önder
7 Ekim 2025
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Haberler
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.