21 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markalar Black Friday'de pastadaki payını nasıl büyütebilir?
Haberler

Markalar Black Friday’de pastadaki payını nasıl büyütebilir?

Nafizcan Önder
4 Kasım 2021
2 dk okuma

Alışverişin adeta bir maratona dönüştüğü, tek bir günden başlayıp haftalara yayılan Black Friday geldi çattı. Tüketiciler fırsatları merakla beklerken markalarsa yılın en hareketli dönemini olağanca güçleriyle başarılı tamamlamak istiyor. Yapılan araştırmaya göre 2020 yılında Covid-19’un evde kal ve çalış düzenini getirmesinin etkisiyle, Black Friday gelirleri dünya genelinde yüzde 36.31, Türkiye’de yüzde 9.63 artış gösterdi. Türkiye’de 58 milyondan fazla kullanıcı, Black Friday indirimlerinden yararlanmak için e-ticaret sitelerine milyarlarca ziyaret gerçekleştirdi. Bu büyük ekonomik ve sanal trafiğin markaların iştahını kabarttığından yana kuşku yok. Peki pastadaki dilimini büyütmek isteyen markalar ne yapmalı? Yanıtlar  Digital Exchange’in online pazarlama konusunda uzman ekibinden geliyor…

Sosyal medya kampanyalarını dikkate alın

2020 yılı Black Friday günlerinde Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin cirolarını yüzde 155 oranında arttırdığını hatırlatan Digital Exchange ekibi, 2021 için rakamın daha da yüksek olmasının beklendiğini vurguluyor.

Bunun için yapılması gerekenlerin başında doğru bir dijital pazarlama stratejisini planlamanın ve uygulamaya koymanın geldiğini belirten Digital Exchange ekibi “Salgının online alışveriş trafiğinin yükselmesi ve Black Friday gibi indirim günlerinin bilinirliğinin artmasında ciddi etkisi oldu. Türkiye’de nüfusun yüzde 64’ü sosyal medya mecralarından en az birinin takipçisi durumunda. Ülkemizde başta İnstagram olmak üzere, Facebook, TikTok ve Twitter gibi alanlarda düzenlenen influencer kampanyaları da tüketici tarafından yakından izlenmekte. Bu noktada markaların 2021 Black Friday için sosyal medya pazarlama çalışmalarını odağına alacağı bir kampanya düzenlemelerinde fayda var” diyor.

Influencer marketing ile ön plana çıkın

Markalar Black Friday'de pastadaki payını nasıl büyütebilir?

Black Friday için dijital ilanların yanında brandig (markalaşma) ve influencer odaklı bir strateji kullanmalarının önemli olduğuna dikkat çeken Digital Exchange ekibi;

“Infulencer marketing bugün 6 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne hakim. Yakın zamanda rakamın 30 milyar dolara yükselmesi bekleniyor. Bu demektir ki, dünyanın dev şirketleri reklam ve tanıtım için harcadıkları bütçelerini influencer marketinge kaydırmış durumdalar. Türkiye’deki e-ticaret şirketlerinin de Black Friday için dijitaldeki müşteriyi yine dijital alandaki kanaat önderi olan influencer marketing ile sitesine davet etmesinden olağan bir durum yaşanamaz.

Rakamların ışığında görüyoruz ki iş başarı yalnızca e-ticaret sitesi kurmak, Black Friday’de yüzde 90’a varan bir oranda indirim sağlamakla gelmiyor. Black Friday için mutlaka ve mutlaka günde 8 saatini internette geçiren Türkiye’deki 58 milyon internet kullanıcısını cezbedecek dijital pazarlama kampanyalarına imza atmak gerekiyor” diyor.

İstikrarlı bir strateji başarıyı getirir

  • Tüketici bildiği ve güvendiği sitelerden alışveriş yapmak ister. Markalar bu alana odaklanmalı.
  • 2020’de Black Friday’de en çok satan kategorileri Covid-19 sürecinde herkes evinde olduğu ve göze çarpan eşyaları değiştirmek, düzenlemek istediği için ev dekorasyonu alanında gerçekleşti. Yine dijitalleşme ihtiyacı nedeniyle elektronik eşyalar kategorisi ikinci sırada yer aldı. Pazarlama stratejisi oluştururken bu noktaları göz önünde bulundurulmalı.
  • Black Friday için masaüstü kullanıcılarının sepet oranı geçen yıl yüzde 24.02 oranında artış kaydetti. Mobil sepet ortalamaları artışı yüzde 17.18, tablet ise yüzde 7.35 oranında gerçekleşti. Sitelerin versiyonlarını düzenlerken, bu orana da dikkat eden bir pazarlama çalışması yapılmalı.
  • Kargo ile ilgili sorunların çözüldüğü ya da en aza indirildiğine ilişkin açıklayıcı ve bilgilendirici bir çalışmaya yer verilmeli.
  • Verilecek mesajlar kısa ve net olmalı; müşterinin kafa karışıklığı yaşamasının önüne geçilmeli.
  • Markalar sosyal medya platformları ve iletişim kanallarında aktif olmalı. Müşterilerini sorularına ve sorunlarına anında geri dönmeli.

Black Friday’de tüketici nerede olacak?

Black Friday Digital Exchange featured satış stratejisi
1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
Güncel Haberler
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
Nafizcan Önder
10 Ekim 2025
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
Haberler
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
Sena Tufan
5 gün önce
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Haberler
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Nafizcan Önder
29 Ekim 2025
Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Haberler
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.