24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markalar Black Friday'de pastadaki payını nasıl büyütebilir?
Haberler

Markalar Black Friday’de pastadaki payını nasıl büyütebilir?

Nafizcan Önder
4 Kasım 2021
2 dk okuma

Alışverişin adeta bir maratona dönüştüğü, tek bir günden başlayıp haftalara yayılan Black Friday geldi çattı. Tüketiciler fırsatları merakla beklerken markalarsa yılın en hareketli dönemini olağanca güçleriyle başarılı tamamlamak istiyor. Yapılan araştırmaya göre 2020 yılında Covid-19’un evde kal ve çalış düzenini getirmesinin etkisiyle, Black Friday gelirleri dünya genelinde yüzde 36.31, Türkiye’de yüzde 9.63 artış gösterdi. Türkiye’de 58 milyondan fazla kullanıcı, Black Friday indirimlerinden yararlanmak için e-ticaret sitelerine milyarlarca ziyaret gerçekleştirdi. Bu büyük ekonomik ve sanal trafiğin markaların iştahını kabarttığından yana kuşku yok. Peki pastadaki dilimini büyütmek isteyen markalar ne yapmalı? Yanıtlar  Digital Exchange’in online pazarlama konusunda uzman ekibinden geliyor…

Sosyal medya kampanyalarını dikkate alın

2020 yılı Black Friday günlerinde Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin cirolarını yüzde 155 oranında arttırdığını hatırlatan Digital Exchange ekibi, 2021 için rakamın daha da yüksek olmasının beklendiğini vurguluyor.

Bunun için yapılması gerekenlerin başında doğru bir dijital pazarlama stratejisini planlamanın ve uygulamaya koymanın geldiğini belirten Digital Exchange ekibi “Salgının online alışveriş trafiğinin yükselmesi ve Black Friday gibi indirim günlerinin bilinirliğinin artmasında ciddi etkisi oldu. Türkiye’de nüfusun yüzde 64’ü sosyal medya mecralarından en az birinin takipçisi durumunda. Ülkemizde başta İnstagram olmak üzere, Facebook, TikTok ve Twitter gibi alanlarda düzenlenen influencer kampanyaları da tüketici tarafından yakından izlenmekte. Bu noktada markaların 2021 Black Friday için sosyal medya pazarlama çalışmalarını odağına alacağı bir kampanya düzenlemelerinde fayda var” diyor.

Influencer marketing ile ön plana çıkın

Markalar Black Friday'de pastadaki payını nasıl büyütebilir?

Black Friday için dijital ilanların yanında brandig (markalaşma) ve influencer odaklı bir strateji kullanmalarının önemli olduğuna dikkat çeken Digital Exchange ekibi;

“Infulencer marketing bugün 6 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne hakim. Yakın zamanda rakamın 30 milyar dolara yükselmesi bekleniyor. Bu demektir ki, dünyanın dev şirketleri reklam ve tanıtım için harcadıkları bütçelerini influencer marketinge kaydırmış durumdalar. Türkiye’deki e-ticaret şirketlerinin de Black Friday için dijitaldeki müşteriyi yine dijital alandaki kanaat önderi olan influencer marketing ile sitesine davet etmesinden olağan bir durum yaşanamaz.

Rakamların ışığında görüyoruz ki iş başarı yalnızca e-ticaret sitesi kurmak, Black Friday’de yüzde 90’a varan bir oranda indirim sağlamakla gelmiyor. Black Friday için mutlaka ve mutlaka günde 8 saatini internette geçiren Türkiye’deki 58 milyon internet kullanıcısını cezbedecek dijital pazarlama kampanyalarına imza atmak gerekiyor” diyor.

İstikrarlı bir strateji başarıyı getirir

  • Tüketici bildiği ve güvendiği sitelerden alışveriş yapmak ister. Markalar bu alana odaklanmalı.
  • 2020’de Black Friday’de en çok satan kategorileri Covid-19 sürecinde herkes evinde olduğu ve göze çarpan eşyaları değiştirmek, düzenlemek istediği için ev dekorasyonu alanında gerçekleşti. Yine dijitalleşme ihtiyacı nedeniyle elektronik eşyalar kategorisi ikinci sırada yer aldı. Pazarlama stratejisi oluştururken bu noktaları göz önünde bulundurulmalı.
  • Black Friday için masaüstü kullanıcılarının sepet oranı geçen yıl yüzde 24.02 oranında artış kaydetti. Mobil sepet ortalamaları artışı yüzde 17.18, tablet ise yüzde 7.35 oranında gerçekleşti. Sitelerin versiyonlarını düzenlerken, bu orana da dikkat eden bir pazarlama çalışması yapılmalı.
  • Kargo ile ilgili sorunların çözüldüğü ya da en aza indirildiğine ilişkin açıklayıcı ve bilgilendirici bir çalışmaya yer verilmeli.
  • Verilecek mesajlar kısa ve net olmalı; müşterinin kafa karışıklığı yaşamasının önüne geçilmeli.
  • Markalar sosyal medya platformları ve iletişim kanallarında aktif olmalı. Müşterilerini sorularına ve sorunlarına anında geri dönmeli.

Black Friday’de tüketici nerede olacak?

Black Friday Digital Exchange featured satış stratejisi
1 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
2 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
3 Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
4 Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
5 Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor...
Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor…
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Şirketlerin yüzde 78’i 2026'da tek ücret artışı planlıyor
Şirketlerin yüzde 78’i 2026’da tek ücret artışı planlıyor
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
Haberler
iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
İrem Alimoğlu
16 Ekim 2025
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: "Türkiye’nin yeni dijital rutinleri"
Haberler
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: “Türkiye’nin yeni dijital rutinleri”
Marketing Türkiye
10 saat önce
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Haberler
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Nafizcan Önder
21 Ekim 2025
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Haberler
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Advertorial
21 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.