
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi…
Alfa kuşağı, genç yaşlarına rağmen 28 milyar dolarlık doğrudan harcama gücüne sahip olmaları ve dijital dünyayı şekillendirme potansiyelleriyle markaların yeni altın madeni konumunda. Bu kuşağın ebeveynleriyle kurduğu benzersiz ilişki ise pazarlama stratejilerini kökten değiştiriyor…
Horizon Media’nın Why Group ve Blue Hour Studios iş birliğiyle gerçekleştirdiği “The New Media Multiverse” raporu, Alfa kuşağı (2010-2024 arası doğanlar) ve onların genellikle Y kuşağı olan ebeveynleriyle nasıl bağ kurulabileceğini inceliyor. Araştırma, ilgi alanına dayalı içerik ve topluluk odaklı keşfin bu kuşak için ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor.
Rapor, kültürel analiz ve sosyal dinlemeyle nitel görüşmeleri birleştiren, 7-13 yaş arası Alfa kuşağı çocuklara sahip bin Amerikalı Y kuşağı ebeveynle gerçekleştirilen bir araştırmaya dayanıyor.
Blue Hour Studios’un Strateji Başkanı Matt Higgins, araştırma sonuçlarını şöyle özetliyor: “Bu çocuklar adeta mini medya planlayıcıları gibi. Markalara karşı farkındalıkları son derece yüksek, pazarlama konusunda oldukça bilgililer ve önceki nesillere kıyasla çok daha fazla satın alma gücüne sahipler.”
Nostaljinin birleştirici gücü
Algoritmik olarak doğan ilk nesil olarak tanımlanan Alfa kuşağı ve dijital olarak doğan ilk nesil olan Y kuşağı, ailelerin işleyiş biçimini yeniden şekillendiriyor. Y kuşağı ebeveynlerin yüzde 77’si çocuklarının satın alma kararlarında kendilerinin kendi ebeveynleri üzerinde olduğundan daha etkili olduklarına inanıyor. Aynı zamanda, ebeveynlerin yüzde 82’si çocuklarıyla kendi ebeveynlerine kıyasla daha fazla ortak ilgi alanına sahip olduklarını belirtiyor.
Rapora göre, nostaljik içerik nesiller arasındaki “bağlayıcı doku” haline geliyor. Soruları yanıtlayanların yüzde 84’ü ortak deneyimler ararken nostaljik formatlara yöneldiklerini bildiriyor. Higgins’e göre bu içgörü, markaların eski fikri mülkiyetlerini günümüz tüketicileri için yeniden canlandırması açısından değerli bir fırsat sunuyor.
Higgins konuya ilişkin, “Alfa kuşağı, ebeveynleriyle nostaljik içerikleri tüketirken, bunu yeni içerik olarak görüyor ve ebeveynleriyle bunun üzerinden bağ kuruyorlar” yorumunu yapıyor ve sözlerini söyle sürdürüyor: “Görüştüğümüz çocuklardan biri, sanki yeni çıkmış gibi bahsederek ‘The Office’ adlı diziyi ne kadar sevdiğini anlattı. Çünkü ebeveynleriyle birlikte izlemiş.”
Y kuşağı ebeveynler, kendilerinden önceki ebeveynlerin aksine, ekran süresi konusunda alternatif bir tutum benimsiyor. Kısıtlayıcı bir yaklaşım yerine, çocuklarına dijital yaşamı kaçınılmaz bir gerçeklik olarak kabul edip karmaşık dijital ortamı nasıl yönlendireceklerini öğretiyorlar.
Ebeveynlerin yüzde 71’i çocuklarının ekranlar sayesinde günümüz dünyasına daha iyi hazırlandıklarına inanıyor. Ancak ebeveynlerin yüzde 65’i çocuklarının çevrimiçi akışlarını yönetiyor. Örneğin, çocuklarının hesabına giriş yaparak olumlu etki yaratacağını düşündükleri videoları izliyorlar. Bu da markaların aile biriminin geneline hitap etmeleri gerektiğinin bir başka göstergesi.
Sosyal medyanın yeniden tanımlanması
YouTube, Alfa ve Y kuşağından oluşan hanelerde en çok tercih edilen platform konumunda. Uzmanlara göre, bu güçlü konumu sayesinde YouTube gelecekte aile bireylerinin ortak kullandığı ana dijital mecra haline gelebilir. Raporda incelenen 13 sosyal medya ve oyun platformu arasında YouTube, hem Alfa kuşağı çocukları arasında yüzde 94 gibi yüksek bir kullanım oranına sahip hem de 20 yıldır hayatımızda olması sayesinde Y kuşağı ebeveynlere cazip geliyor ve onlara güçlü bir kontrol duygusu sağlıyor. Bu da YouTube’u iki kuşak arasında köprü kurabilen, benzersiz bir mecra haline getiriyor.
Alfa kuşağının davranışları ve mikro-etkileyicilerin yükselişi, mevcut sosyal trendlerin daha da hızlanmasına neden olabilir. Yapılan araştırmalar, Y kuşağı ebeveynlerin yüzde 76’sının, çocukları için içerik seçiminde içerik üreticisinin popülerliğinden çok içeriğin ilgi düzeyine önem verdiğini gösteriyor. Ayrıca ebeveynlerin yüzde 70’i çocuklarının belli başlı içerik üreticilerine güçlü bir bağlılık duymadığını; bunun yerine ilgilerini çeken içerikleri tercih ettiklerini belirtiyor.
Oyun stratejisini geliştirmek
Oyun oynamak, Alfa kuşağının rutininin önemli bir parçası ancak bu kuşak sadece eğlenmek için oyun oynamıyor; Roblox, Minecraft ve Fortnite gibi oyunları kendi başlarına birer sosyal medya platformu olarak görüyor ve deneyimleri başkalarıyla bağlantı kurmak için kullanıyor. Alfa kuşağının oyunlara olan tutkusu, konsol dışında ilgili filmler, TV şovları, kitaplar ve oyuncaklar gibi fiziksel ürünleri de kapsıyor.
Alfa kuşağını anlamak…
Her ne kadar Alfa kuşağı genç olsa da oyun ve sosyal medya gibi kanallardaki alışkanlıkları, tüketicilerin ilerleyen zamanlarda markalarla nasıl etkileşim kuracağının işaretini veriyor. Horizon Media’nın Kültürel İstihbarat Kıdemli Başkan Yardımcısı Maxine Gurevich araştırma sonuçlarını şöyle özetliyor: “Bugün Alfa kuşağına pazarlama yapmıyor olsanız da veya hedefiniz aile olmasa da, bir pazarlamacı olarak markanızın geleceği için Alfa kuşağını gözlemlemeniz gerekiyor çünkü onlar gerçek dijital değişimlerin erken işaretleri.”
Kaynak: Marketing Dive