16 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ölçülen şey yönetilir, ancak süreç ölçümle bitmez, başlar!
Haberler

Ölçülen şey yönetilir, ancak süreç ölçümle bitmez, başlar!

Marketing Türkiye
26 Aralık 2020
2 dk okuma

“Değişim” ve “dönüşüm” yıllardır dilimizde. Ancak bu sene, modern kültürün en önemli mecralarından olmasına rağmen yıllardır alternatiflerinin gerisinde kalan TV’nin yaşadığını anlatmak için bu iki tanımdan başkasının kullanılması da mümkün değil.. 2020’nin beraberinde getirdiği dönüşüm her alana sirayet ederken sosyal medya karşısında güç kaybeden TV sektörü küllerinden doğacak mı? Önümüzdeki dönemde TV sektöründe de inovasyonlar görecek miyiz? Yılın son AdAge Paneli’nde müşteri yolculuğunun TV aracılığıyla nasıl anlamlandırılacağı konuşuldu.

Ad Age Yayıncı Paneli’nde, Empower CEO’su Jim Price ve Cadent CEO’su Nick Troiano, TV izleyicilerinin motivasyonu ve TV aracılığıyla değişen müşteri yolculuğunun anlamlandırılmasını istişare etmek için Ad Age Başkanı ve Yayıncı Josh Golden’a katıldı.

İşte sohbetten dört temel çıkarım:

Günün sonunda, hepsi sadece video değil mi?

ABD merkezli bir ajans olan Empower’ın CEO’su Jim Price, bu yıl asıl önemli olanın ekrandan ziyade, içeriğin kendisi olduğunu vurguladı. Price ayrıca, şu anda olan en heyecan verici şeyin, kitlelere nasıl ulaşılacağını daha iyi anlamak ve kesin hedefleri daha etkili bir şekilde belirlemek için verileri kullanmak olduğunu belirtti.

Daima müşteri yolculuğuyla başlayın

Tüketici yolculuğu bu yıl değişti. EMarketer’e göre, tek başına e-ticaret, satış alanında daha önce 2022’ye kadar beklenmeyen bir büyüme yaşadı ve çevrimiçi satın almaya geçiş; pazarlamacılara, tüketicilerle etkileşim kurmak ve onları daha iyi anlamak için eşsiz bir imkan sundu. Price, “Artık her ürünün bir tür müşteri yolculuğu var” diyor.

TV platformu Cadent’ın CEO’su Nick Troiano, pazarlamacıların veri, ölçüm ve raporlamayı birbirine bağlayabildiği sürece, tüketicilere herhangi bir platform veya cihaz üzerinden entegre bir şekilde ulaşabileceklerini belirterek, “2020’nin temsil ettiği paradigma değişimi işte tam da bu” açıklamasında bulunuyor.

Reklamın amaçlanan şeyi sunduğu gösterilmelidir

Price, Empower gibi kurumların müşterilere en kapsamlı ölçümü verdiklerinden emin olmaları gerektiğini söylüyor. Troiano ise onaylayarak ekliyor, “Teknoloji ortakları aslında reklamın amaçlanan şeyi sunduğunu göstermelidir. Ölçüm standardizasyonundan para birimine, nihayetinde performans ve KPI’lara kadar başarıyı görebilmemiz için, korumalı alanlardan veya tedarikçilerden daha tek tip veri setleri görmemiz gerekecek.”

Bugün TV reklamcılığının tüm kapsamını anlamak

Price, “Piyasada TV’nin dönüşüm piramidinin tamamı yerine en üstünde olduğu ve “addressable TV” gibi daha veri odaklı yöntemlere karşı demografik veya indeks tabanlı metodoloji ile sınırlı olduğu yanılgısı var” açıklamasında bulundu. Price ayrıca, Cadent’ın verileri, “addressability” ve hedef kitlelere dayalı stratejileri masaya yatırmayı ve bunları müşteriler için en faydalı şekilde kullanmayı sağladığını belirtiyor.

Troiano, pazarlamacıların verileri yanlış yorumladığını düşünmediğini, ancak genel izleyiciyle entegrasyonunun doğru kurgulanamadığını belirterek ekliyor, “Genel olarak televizyon ve televizyon izlemeye harcanan dolar cinsinden muazzam bir değer var. Bunun değişeceğini biliyoruz. Bu yüzden bence bu sadece doğru dengeyi bulma meselesi. Empower ile yaptığımız ve bir pazar yeri olarak yapmaya çalıştığımız da bu dengeyi sağlamak.”

Marketing Türkiye, Eylül sayısında televizyonun yeniden keşfini kapağına taşımıştı. TİAK, TVekstra ve KANTAR verileriyle televizyonu yeniden keşfettiğimiz dosyamızı incelemek için TIKLAYIN…

Empower ölçümleme Pazarlamacılar tüketici yolculuğu tv video içerikler
1 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
2 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
3 Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Güncel Haberler
SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk'ın serveti 600 milyar doları geçti
SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk’ın serveti 600 milyar doları geçti
GAİN Medya'ya operasyon: 3 kişi gözaltına alındı, şirkete kayyum atandı
GAİN Medya’ya operasyon: 3 kişi gözaltına alındı, şirkete kayyum atandı
“Sporcu Eskisi”: Ahmet Gülüm’den sporcu kimliğinin ötesine geçen bir anlatı
“Sporcu Eskisi”: Ahmet Gülüm’den sporcu kimliğinin ötesine geçen bir anlatı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Haberler
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
Marketing Türkiye
7 Kasım 2025
Z kuşağı tasarruf etmeyi öğreniyor
Haberler
Z kuşağı tasarruf etmeyi öğreniyor
Nafizcan Önder
25 Ekim 2025
Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
Haberler
Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
Sena Tufan
27 Ekim 2025
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Haberler
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Nafizcan Önder
24 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.