Marka özünü genişletti, Cevahir Han konseptini ve lezzetlerini paketledi
Marka olmanın ilk adımı yerelde kabul görmektir. Sonra sırasıyla bölge ve ulusal pazarda öne çıkmaktır. Bu adımlar küresel marka olmanın da vazgeçilmez adımları olarak bilinir. Şimdi Taste of Cevahir bu doğru adımları atıyor ve hem paket ürünleri hem de ambiyansıyla Urfa sınırlarının dışına taşıyor…
Urfa pekmezi ve Katine bölgesinde yetişen narlardan damıtılan nar ekşisi, Ceylanpınar’da yetişen İveysi koyununun sütünden Sade Yağ, Derik Zeytini, Urfa İsotu ve baharatları Taste of Cevahir’in en çok satılan ürünleri arasında. Bitmedi, sadece bu bölgede yetiştirilen ve Karacadağ’dan eriyen kar suyuyla yetişen Karadağ Pirinci emsalsiz bir üretim. Kurutulmuş sebzeler dolmalık ve kavurmalık olarak hazırlanıyor. Urfa peyniri ise Cevahir Han’da servis edilen kalitede. Şimdi bu muhteşem Urfa lezzetleri ambalajlarda satışa sunuluyor. Cevahir Han’ın Kurucusu Asuman Yazmacı hanın ambiyansını farklı illere de Cevahir Han konseptiyle taşımak istiyor. Bursa, İzmir, Kayseri, Ankara ve bizzat Urfa’dan Cevahir Han franchise talepleri varsa da Yazmacı, İstanbul’dan başlamak istiyor…
Hepimizi heyecanlandıran ya da kızdıran kelimeler vardır. Duyunca aksiyon alırız. Sanırım Cevahir Asuman Yazmacı’nın sihirli kelimesi “yapamazsın”… Onu Urfa’nın ilk kadın girişimcisi yapan da konuklarını Urfa lezzetleri ikram etmek üzere götürdüğü Valilik Konuk Evi’nde memnuniyetsizliğini dile getirdiğinde işletmecinin, “işinize gelirse” demesi ve de konak ihaleye çıktığında “sen aradan çekil” denmesi… Öyle ki hiç kimsenin hayal edemeyeceği bir fiyata ihaleyi alması da yine ona meydan okuyan zihniyete yanıtı olmuş.
Urfa’ya özgü lezzetleri hijyen kurallarına uygun, içiniz rahat yiyebileceğiniz yerlerden biri Cevahir Han. 600 yıllık tarihini bir oto sanayi sitesi olarak tamamlayacakken, Asuman Yazmacı’nın sihirli eli dokunmuş ve bugün tüm görkemiyle varlığını sürdüren yapıya dönüşmüş.
Marka özü nasıl genişler?
Pandemi yeme-içme sektörünü felç ettiğinde Cevahir Han da bundan payını alır. Han kapatılır, paket servise geçilirse de Urfalılar için bu yeni bir uygulamadır, pakete dönüşüm istenilen hızda olmaz. Diyet ürünlerinden dumanı tüten kebabına kadar her ürün paketlenir ve beklenilen zamanda alıcısına teslim edilir ama beklenen ciro yapılamaz.
Yazmacı, Cevahir Han’ın sessizliğinde uzun uzadıya farklı ürün ve hizmetler için düşünme fırsatını da bulur. Pazar yerlerinin yükseliyor olması, yöresel ürünlerin tercih edilmesi ve Cevahir Han’ın lezzetlerini özleyenler Han’da sunulan yiyecekleri talep edince epeydir hazırlığı yapılan iş fikri de hayata geçer. Cevahir Han’ın lezzetleri paketlenir ve modern bir ambalajla “Taste of Cevahir” markasıyla satışa sunulur.
Şimdilerde hem kendi sitesi www.tasteofcevahir.com hem de Trendyol, Hepsiburada başta olmak üzere satışa sunulan Cevahir Han ürünleri yok satar.
Kalite, hijyen, lezzet üçlemesi başarıyı getirdi
Cevahir Asuman Yazmacı’ya bu talebin nasıl oluştuğunu soruyorum, “Han’da ne kadar titizleniyorsak ambalajlı satışta da o kadar titizlendik. Lezzet, kalite ve hijyen konusundaki standardımızın yüksek olduğunu bilen Cevahir Han müşterileri aynı lezzetleri bulabileceklerinden emin oldukları ürünleri çekinmeden talep ediyorlar.
Taste of Cevahir ürünlerinin çoğu coğrafi işaretlere sahip. Urfa pekmezi ve Katine bölgesinde yetişen narlardan üretilen nar ekşisi, Ceylanpınar’da yetişen İveysi koyununun sütünden çıkarılan “Sade Yağ, Derik Zeytini, Urfa İsot”u ve baharatları en çok satılanlar arasında. Ancak sadece bu bölgede yetiştirilen ve Karacağ’dan eriyen kar suyuyla yetişen Karadağ Pirinci emsalsiz bir üretim. Kurutulmuş sebzeler dolmalık ve kavurmalık olarak hazırlanıyor. Urfa peyniri ise Cevahir Han’da servis edilenlerden” diyor.
Fırsat ve tehditleri bir arada taşıyan dönemlerde yeni fikirler yeni ürünleri ve de hizmetleri beraberinde getiriyor. Önemli olan her ne yapılıyorsa ondan vazgeçmemek!..