8 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Mark Tungate: Belirsizlik sürecinde Epica Awards
Haberler

Mark Tungate: Belirsizlik sürecinde Epica Awards

Duygu Su Ocakoğlu
10 Ekim 2020
3 dk okuma

Epica Awards’ın editoryal direktörü Mark Tungate, tüm dünyada ertelenen, iptal edilen ve birçok yaratıcılık festivalinde olduğu gibi dijitale taşınan ödül törenlerinden biri olan Epica Awards’ın bu dönemde kendine nasıl bir yol çizdiğini anlattı.

Bu dönemde birçok ödül töreni iptal edildi. Epica Awards neden bu grupta yer almadı?  

Epica Awards’ın jürisi gazetecilerden oluşan tek yaratıcılık festivali olduğunu göz önünde bulundurunca, manşetlerin bu kadar dramatik olduğu bu dönemde yolumuza devam etmenin anlamlı olacağını düşündük. Olan biten her şeye rağmen içinde bulunduğumuz süreç yaratıcılığın zirve yaptığı bir dönem olmaya devam etti: markalar müşterilerini telkin etmek için büyük çaba sarf ediyor ve böylece ajanslar da markalar için yoğun bir şekilde çalışmaya devam ediyor. Bu kurum ve ajanslar geçirdiğimiz zorlu süreçte harika işlere imza attı.

 

Mark Tungate: Belirsizlik sürecinde Epica Awards

 

Ajansların içinde bulunduğumuz koşullara rağmen Epica’ya katılacağını düşünüyor musunuz?

Mutlulukla söyleyebilirim ki; başvurular hala gelmeye devam ediyor. Her zamankinden daha az başvuru alacağımızı öngördüğümü söyleyebilirim, ancak umuyorum ki iş kalitesi yüksek kalmaya devam edecek. Özellikle etkileyici bulduğum kampanyaların yaratıcılarına ve ajanslarına bizzat ulaşıp bu sene mutlaka katılmaları gerektiğini söylüyorum. Her marka için geçerli olduğu gibi, ajanslar da yolun sonunda daha güçlü olmak için kriz zamanlarında kendilerini ön plana çıkaracak adımlar atmalı.

 

 

 

Epica Awards’da sadece COVID-19 işlerine atfedilmiş bir kategori olacak mı?

Bu tartışmalı bir konu da olsa bizim bu soruya yanıtımız evet. Hatta jürimizden birçok gazeteci sürecin en başından itibaren bu tür bir kategoriye yer vermemizin ne kadar önemli olduğuna dair bizimle iletişime geçti. Bu dönemde yaratılan; sosyal mesafe, evden çalışma ve tedbirlerle ilgili mesajların bir kısmı akıl almaz derecede yaratıcıydı. Elbette bu kategoriye yapılan başvurulardan edindiğimiz tüm geliri Doctors Without Borders’a (Sınırı Olmayan Doktorlar) bağışladığımızı da belirtmek isterim.

 

Jüri oylama sürecini ve seremoninin kendisini nasıl hayata geçireceksiniz?

Tahmin edebileceğiniz gibi, her şey online’a dönüyor. Jüri bu senenin işlerini online olarak oylayacak, ancak dilediğimiz Grand Prix kazananlarını seçerken canlı bir yayın üzerinden sesli iletişim kuruyor olmak; böylece en azından bir süre boyunca hepimiz bir araya gelebiliriz. Süreci elimizden geldiğince özel kılmaya çalışacağız (her ne kadar sonrasında ihtişamlı bir parti veremeyecek olsak da). Ve kazananlar kristal piramitlerini sanal olarak değil, her zaman olduğu gibi somut, elle tutulan bir şekilde alacaklar!

 

Bu süreç basın için de zorlu geçiyor. Sizce günümüzde gazeteciler hala kanaat önderleri olarak benimseniyorlar mı?

Bu soruyu bana sorduğunuz için yanıtıma da şaşırmamalısınız; elbette benimseniyorlar! Bilgi fazlasının ve yalan haberlerin kol gezdiği çağımızda gazeteciler olguları denetleyen ve yanlış bilgileri filtreleyen bir mekanizma görevi görüyor. İş hayatlarında eşsiz hikayelere ve yeteneklere sahip insanların işlerini ortaya koyarak bir vitrin görevi gören gazeteciler ilk influencer’lardı; özellikle saygıdeğer mecralarda görev alanları… Jürimizde dünyanın dört bir yanından yaratıcılık iletişimini mecralarına taşıyan, aralarında Forbes ve Marie Claire de bulunan öncü yayınlardan gazeteciler bulunuyor. Onlar, ödül sektöründeki en bağımsız ve tarafsız jüriyi oluşturuyor.

 

COVID-19 döneminin ödül sektörünün geleceğinde nasıl bir etki yaratacağını düşünüyorsunuz?

Jürilerin bir süreliğine daha online olarak bir araya geleceğini öngörmek yanlış olmaz. Hele ki bu modelin sorunsuz çalıştığını, seyahat harcamalarını ortadan kaldırdığını ve zamanı da daha efektif kullanmamıza neden olduğunu gördükten sonra. Online buluşmalar hakkındaki görüşlerim olumlu olsa da, 2021 seramonisini “gerçek olarak” yapabileceğimizi umuyorum.

Online törenler kazananlara ödüllerini vermek ve yüz yüze tebrik edebilmenin yanı sıra işlerini büyük bir ekranda gösterdikten sonra bir iki kadeh içebilmenin yerini hala tutamıyor…

Epica Awards’a buradan başvurabilirsiniz.

Epica Awards mark tungate
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
3 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
4 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
5 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Güncel Haberler
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030'dan bildiriyor: "Reklamcının bir günü"
Haberler
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030’dan bildiriyor: “Reklamcının bir günü”
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Türkiye’de çocuk yetiştirme kodları: Disiplin ve dindarlık önde, "bağımsızlık" geride
Haberler
Türkiye’de çocuk yetiştirme kodları: Disiplin ve dindarlık önde, “bağımsızlık” geride
Nafizcan Önder
1 hafta önce
40 milyon aboneyi aşan Bluesky'a "dislike" butonu geliyor
Haberler
40 milyon aboneyi aşan Bluesky’a “dislike” butonu geliyor
Sena Tufan
3 Kasım 2025
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Haberler
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Marketing Türkiye
12 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.