13 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketici mağazaların teslimat noktasına dönüşmesini istiyor
Haberler

Tüketici mağazaların teslimat noktasına dönüşmesini istiyor

Gizem Yıldız
20 Temmuz 2022
3 dk okuma

Google Türkiye adına Pattern Araştırma Şirketi tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre mobil uygulamalar pandemide yakaladığı ivmeyi koruyor. Zira tüketicilerin yüzde 85’i hala e-ticaret uygulamalarını tercih ediyor. Fakat tüketicinin bir arzusu daha var: online’dan satın alıp mağazadan teslim almak.

Araştırmaya göre tüketicinin çevrimiçi alışveriş uygulaması kullanmaktaki en büyük motivasyonu yüzde 63 ile kargo ve teslimat süreçlerinin efektif şekilde takip edilebilmesi. Yüzde 54 ile uygulamaya dair fiyat ve çeşitlilik avantajları da öne çıkan motivasyonlar arasında. Yüzde 19’luk bir kesim ise bir topluluğun parçası olabilmek için uygulamaları tercih ettiğini belirtiyor.

Tüketicilerin tercihleri mobil, online ve mağazadan alışverişte farklılaşıyor

Tüketicilerin tercihleri satın alma yaptıkları yere göre farklılık gösteriyor. Örneğin, mobili veya online satın almayı cazip kılan en önemli faktörlerden biri ürünlere dair tüketici yorumlarının olması. Tüketicilerin yüzde 88’i bu özelliğin kendi satın alma kararlarında önemli bir kriter olduğunu belirtiyor. Ödemede sağlanan kolaylık ve esneklik yine online’da alışverişi cazip kılan unsurlar. Katılımcıların yüzde 85’i online’daki satın almayı ödeme tercihleri anlamında daha kolay buluyor.

Mağaza içi alışveriş tarafında ise, araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 79’u kişiselleştirilmiş bir müşteri deneyiminin önemli olduğunu söylüyor. Yüzde 74’lük bir kesim ise ürüne dokunmanın alışveriş deneyiminin kritik parçalarından biri olduğunu belirtiyor.

Tüketiciler istedikleri kanaldan istedikleri zaman faydalanmak istiyor. Bazı elementler ise tüketiciler için alışveriş esnasında kritik ve olmazsa olmaz nitelikte:

  • Ürünlerin tüm satış kanallarında tedarik edilebilmesi
  • Stok bilgisine erişebilmek
  • İstikrarlı fiyatlama politikası

Tüketiciler teslimatta çeşitlilik bekliyor

Click & Collect, yani online’da yapılan bir alışverişin mağazadan veya bir teslimat noktasından teslim alınması, özellikle tatil ve alışverişin patlama yaptığı ve zamanında teslimatların daha önemli olduğu dönemlerde çok daha popüler hale geliyor. Müşteriler bu sayede hem teslimat zamanlamasını kontrol edebiliyor hem de fiziksel mağazalarda daha az zaman harcıyor. Kargo ücretinin olmaması da ek bir avantaj.

Teslimat koşullarından memnun olmayan ve sepeti terk eden müşteri oranını da azaltan Click & Collect, geç veya yanlış teslimatların yaşatacağı kötü deneyimleri elimine ederek tedarik sürecindeki sorunları azaltmaya da yardımcı oluyor. Türkiye’de yüzde 57 oranında mevcut olan bu hizmet Kuzey Avrupa ülkelerinde yüzde 85 oranına kadar çıkıyor. Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 56’sı bu hizmet daha yaygın olsa söz konusu perakendecilerden daha fazla alışveriş yapacaklarını belirtiyor.

Ücretsiz kargo ve iade seçenekleri neredeyse yüzde 50 olan Avrupa ortalamasına göre, Türkiye yüzde 80’lerde bu hizmeti sunuyor. Bu durum özellikle mağaza alışverişini tercih eden kitleleri e-ticaret’e teşvik edecek bir özellik olabilecekken, Türkiye’deki perakendeciler için artık hayli yaygın olmasından dolayı, bir tercih edilme sebebinden çok tercih edilmeme sebebi halini aldı.

Perakende uygulamaları yükselişini sürdürüyor

Mobil uygulamalar pandemiyle ivme yakalayarak önemli bir satış kanalı olma yolunda ilerliyor ve Türkiye’de tüketicilerin yüzde 85’i perakendecilerin uygulamalarını tercih ediyor. Uygulamalar için en büyük motivasyon yüzde 63 oranında kargo ve teslimat süreçlerinin efektif şekilde takip edilebilmesi; hemen ardından yüzde 54 oranında uygulamaya dair fiyat ve seçki avantajları geliyor. Yüzde 19’luk limitli bir kitle ise bir topluluğun parçası olmak için uygulamaları tercih ettiklerini söylüyorlar.

Türkiye’de Avrupa pazarlarına kıyasla çok kanallı hediye kartı uygulaması hala geride kalıyor. Avrupa’da tüm satış kanallarında kullanılabilen hediye çekleri yüzde 55 oranında yaygınken, Türkiye’de bu oran sadece yüzde 7.

Geleceğin kazananları: Bütünleşik ve kişiselleştirilmiş deneyimler

Kanallararası geçişken ve bütünleşik deneyim, Türkiye’deki çok kanallı perakendecilerin öncelikli gelişim alanı olarak beliriyor. Bu alanda giyim perakendecileri nispeten daha iyi performans gösterirken, tüketici elektroniği ve ev & yaşam sektörlerinin satış kanallarını daha fazla entegre etmeleri gerektiği görülüyor.

Tüm sektörler nezdinde kişiselleştirmeyi unutmamak, müşterilere tercih ve ihtiyaçlarına uygun bir iletişim yapmak oldukça kritik. Türkiye’nin bu alanda Avrupa’nın gerisinde kaldığı görülüyor.

Tüketicilere yağan mesaj yağmuru arasında sıyrılmak adına markaların müşteri verilerini toplamak ve kişiselleştirilmiş pazarlama uygulamalarını hayata geçirmek için yol haritalarını bugünden belirlemeleri gerek.

Kaynak: Think with Google

featured google
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
3 Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
4 General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
5 DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Haberler
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
Haberler
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Yepyeni bir kahve deneyimi: Ice Break
Haberler
Yepyeni bir kahve deneyimi: Ice Break
Advertorial
26 Eylül 2025
Sosyal medya rekabetinin şampiyon markaları!
Haberler
Sosyal medya rekabetinin şampiyon markaları!
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.