
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
Estée Lauder Companies (ELC), makyaj markası MAC Cosmetics’i ABD’deki Sephora mağazalarına ilk kez getirmeye hazırlanıyor. İlk satışlar 2026’nın başında başlayacak ve seçili Sephora lokasyonlarının yanı sıra Sephora at Kohl’s mağazalarında ve Sephora’nın ABD web sitesinde müşterilerle buluşacak.
Bu adım, ELC’nin hem MAC Cosmetics’in hem de genel iş hacminin satışlarını artırma çabalarının önemli bir parçası olarak öne çıkıyor.

Mayıs ayında MAC Cosmetics’in Global Kreatif Direktörü olarak göreve başlayan Nicola Formichetti, markanın pazarlama stratejilerine yön veriyor. Marka, şarkıcı ve rapçi Doja Cat’i global elçi olarak duyurdu ve Doja Cat, MTV Video Müzik Ödülleri (VMAs) kırmızı halısında markanın ikonik rujlarından birinin çikolata replikasını ısırdığı dikkat çekici bir stunt ile kampanyaya hareket kattı.
ELC’nin Amerika Başkanı Tara Simon, iş birliğine dair şunları söyledi:
“Bu stratejik ortaklık, global pazarlarda Sephora ile yıllardır süren başarılı iş birliğimizin bir sonucu. MAC Cosmetics’i ABD’de Sephora ile ilk kez müşterilerle buluşturacak olmaktan büyük gurur duyuyoruz. Amacımız, Sephora ABD müşterilerine hem mağazalarda hem de online alışveriş deneyiminde dinamik ve yaratıcı bir deneyim sunmak.”
ELC, Beauty Reimagined stratejisi kapsamında markalarını tüketiciye daha yakın ve görünür hâle getiriyor. Bu yıl Clinique, Aveda, The Ordinary, Estée Lauder ve Origins gibi markalar Amazon üzerinden satışa sunuldu. MAC Cosmetics ise Temmuz ayında ABD’de TikTok Shop’a giriş yaptı; Dr Jart+ ise Ekim’de platforma katıldı.
Tüm bu adımlar, ELC’nin 2026 mali yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarıyla stratejisinin meyvelerini vermeye başladığını ortaya koyuyor. Açıklanan verilere göre, şirketin satışları 3,48 milyar dolar seviyesine ulaşarak geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4 artış gösterdi ve analist beklentilerini aştı.
Kaynak: Cosmetic Business
 
 

 
							 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
