5 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Haberler

Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı

Sena Tufan
4 Eylül 2025
1 dk okuma

Kozmetik devi Lush, Gazze’deki açlık krizine dikkat çekmek için İngiltere genelinde mağazalarını ve e-ticaret sitesini bir günlüğüne kapattı. Markanın tüm iletişim kanallarında “Gazze’yi aç bırakmayı durdurun, dayanışma için kapalıyız” mesajı paylaşıldı.

Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı

Markanın Londra Oxford Street’teki amiral mağazası da Google Haritalar’da “geçici olarak kapalı” olarak işaretlendi. Bu kararın şirkete yaklaşık 300 bin sterlin kaybettireceğini açıklayan Lush kurucusu Mark Constantine, “Kâr yerine Gazze’ye doğrudan yiyecek gönderebilmek güzel olurdu” sözleriyle kararın ardında durdu.

Mesaj hem müşteriye hem hükümete

Lush, web sitesinde yayımladığı açıklamada müşterilerden özür dilerken, “Müşterilerimizin çoğu Gazze’deki durumdan kaygı duyuyor” ifadelerine yer verdi. Şirket, İngiltere hükümetine ise “silah satışlarını durdurma, ölüm ve yıkımı sonlandırma” çağrısı yaptı. Açıklamada ayrıca hükümetin, mağazaların kapalı olduğu gün vergi gelirinden mahrum kaldığına dikkat çekildi.

Aktivizm Lush DNA’sının bir parçası

2024’te 102 milyon ürün üreten ve 690 milyon sterlin ciroya ulaşan Lush, 869 mağazasıyla dünyanın en bilinen kozmetik markaları arasında yer alıyor. Marka geçmişte de sosyal sorumluluk odaklı kampanyalarıyla gündeme gelmişti. “#Spycops” kampanyası, sosyal medya boykotları ve iklim hareketlerine verilen destek bunun öne çıkan örneklerinden bazıları.

Son olarak markanın, Gazze ve Batı Şeria’daki çocukların ruh sağlığı hizmetlerine destek olmak amacıyla satışa sunduğu “Watermelon Slice” sabunuyla topladığı bağış şirket tarihinin de en büyük projelerinden biri olmuştu.

Kaynak: Oksijen

Lahmacun Endeksi’nin Ağustos sonuçları açıklandı: O artık yeni lüks!

featured lush
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
Güncel Haberler
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

The TECH Summit'ten gelecek manifestosu: "Yakın-Uzak ile Yeni Bir Çağ Başlıyor"
Haberler
The TECH Summit’ten gelecek manifestosu: “Yakın-Uzak ile Yeni Bir Çağ Başlıyor”
Sena Tufan
2 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Sena Tufan
9 Ekim 2025
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
Haberler
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
Haberler
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.