19 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Logosunda gizli anlamlar barındıran 17 global marka
Haberler

Logosunda gizli anlamlar barındıran 17 global marka

Marketing Türkiye
4 Ekim 2017
3 dk okuma

Favori markanızın logosunu hatırlıyor musunuz? Peki içindeki gizli anlamları… Aşağıdaki logolara dikkatli bakın. Çoğunlukla markaların yapı taşını oluşturan fikirlerin gizlendiği logoları sizler için derledik…

FedEx

fedex

 

FedEx hızlı ve doğru taşımacılığı ilke edinmiş bir marka olduğunu iddia eder. Logosunda E ile X harfinin arasındaki ok işareti de tam olarak bunu simgeliyor.

Amazon

amazon

Amazon’un logosundaki ayrıntı A ile Z harfine çizilen bir ok ile mevcut. Bu da Amazon’da a’dan z’ye her türlü ürünün bulunacağını ifade ediyor. Ayrıca okun gülümsemesi de müşteri memnuniyetini ifade ediyor.

Pinterest

pinterest

P harfindeki ataş kullanıcıların beğendiği şeyleri “pin”lemesine yarayan site özelliğini gösteriyor.

Gillette

gille1tte

Ünlü tıraş bıçağı üreticisinin logosunun ardındaki anlam ilk bakışta göze çarpmıyor. Ancak dikkatli bakarsanız, G ile İ harfinin nasıl jilet gibi kesildiğini görürsünüz.

Sony Vaio

vaio

Tamamı teknolojiyi anımsatmak üzere tasarlanan logoda Vaio’nun ilk iki harfi analog sinyaline benzerken son iki harfi de bilgisayarların ikili kodunu hatırlatır.

Tour de France

tourdefrance

Ünlü bisiklet etabının logosundaki sarı daire yalnızca güneşi simgelemiyor, aynı zamanda “tour” yazısıyla bütünleşerek R harfinin bindiği bir bisikleti oluşturuyor.

Toblerone

TBL

Ünlü çikolata markasının menşei İsviçre ülkesinin ayılarıyla ünlü Bern şehri. Dağın üzerine çıkmış ayıyı görebildiniz mi?

LG

lg

Elektronik devinin logosundaki L ve G harflerinin gülen yüz oluşturduğunu bir bakışta herkes görebilir. Ancak bazıları Pacman benzerliği de kuruyor.

Continental

continentla

Continental’in minimalist logo tasarımı C ile O harflerinin lastik oluşturmasını engelleyememiş.

Kölner Zoo

kolner

Köln Hayvanat Bahçesi’nin logosunda dört hayvan simgesi yer alıyor. Bakalım hepsini bulabilecek misiniz?

Formula 1

f1

Tasarım okullarında çok sık case study olarak gösterilen bu logo negatif-pozitif karşıtlığı ile oluşturulmuş.

Unilever

uni

Logoyu oluşturan U harfi içinde farklı simgeler barındırıyor. Fakat her simgenin belirli bir anlamı var. Örneğin geri dönüşüm kutusu sürdürülebilirliği simgelerken dudak simgesi güzelliği betimliyor.

BMW

bmw

Alman otomotiv devinin havacılık geçmişi var. Bu nedenle logosu tarihiyle bağlantılı. Beyaz bölüm iticileri simgelerken mavi bölüm gökyüzünü simgeliyor.

NBC

nbc

Amerikan televizyon kanalı NBC’nin logosunda rengarek bir tavus kuşu gizli. Bu simge kanalın program çeşitliliğinden gurur duyduğunu ifade ediyor.

Beats

beats

Yakın zamanda Apple tarafından satın alınan Beats’in logosu sadece B harfini değil, aynı zamanda kulaklıkları takan birinin görünüşünü de anımsatıyor.

Carrefour

CARFUR

Fransızcada “kavşak” anlamına gelen Carrefour’un iki yöne doğru giden okunun olması adıyla anlamlı olduğunu gösteriyor. Ayrıca yine pozitif-negatif karşıtlığından oluşturulan C simgesi de dikkatli gözlerden kaçmıyor.

Coca Cola

coca cola

Hayır, şehir efsanelerinden bahsetmeyeceğiz. Coca Cola’daki gizli anlam tamamen tesadüfen ortaya çıktı. O ile L harfleri arasında negatif tarafta Danimarka bayrağı görülüyor. Coca Cola ayrıca bunu Danimarka’da reklam aracı olarak kullandı.

Göremediniz mi? Bir de böyle bakın…

danimarka

1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

ChatGPT 18 yaşın altındaki kullanıcılara yeni kısıtlamalar uygulayacak
Haberler
ChatGPT 18 yaşın altındaki kullanıcılara yeni kısıtlamalar uygulayacak
Nafizcan Önder
17 Eylül 2025
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da "çok" milyonlara ulaştı...
Haberler
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da “çok” milyonlara ulaştı…
Nafizcan Önder
4 hafta önce
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
Haberler
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
Nafizcan Önder
21 Ağustos 2025
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Haberler
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Marketing Türkiye
7 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.