4 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
logo-anlamları
Haberler

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar…

Seda Başpınar
14 Aralık 2022
2 dk okuma

Bir markanın kendisi hakkında mümkün olduğunca çok bilgiyi tek bir görüntüde vermesinin yolu şüphesiz logo tasarımından geçiyor. Dolayısıyla göze hitap etmekten fazlasını amaçlayan logolardaki her bir detay tüketiciye üzeri kapalı bir mesaj veriyor. Peki dünyaca ünlü markalar logolarında tüketicilere hangi mesajları veriyor? Yanıtlar tasarımcı Emanuele Abrate’den geliyor…

Tercih edilen renk, şekil ve tipografinin benzersiz bir etkisi olduğu gibi logo tasarımında boşluklara gizli öğeler yerleştirmek, tasarıma ekstra anlam katabiliyor. Elbette markanın varoluşunu yansıtan bu tasarımların amacı hedef kitleyle kurulan bağı derinleştirmek… Abrate’in çizimleriyle analiz ederek arkalarında yatan anlamlara kendi perspektifinden açıklık getirdiği dünyaca ünlü markalara ait logolardan birkaçı ise şöyle:

Örneğin Netflix’in logosu incelendiğinde markanın adı internetin “net”i ve film anlamına gelen “flick” kelimesinden oluşurken ilk ve son harf arasındaki eğim “sinemaskop” adı verilen beyaz perde formatına işaret ediyor. Markanın meşhur rengi ise kırmızı halıya gönderme yapıyor.

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar...

Konaklama hizmeti Airbnb’yi oluşturan kelime ve harfler incelendiğinde Türkçe karşılıklarıyla “hava”, “yatak” ve “kahvaltı”nın bir araya geldiği görülüyor. Şekiller ise İtalyanca kişisel, konum ve kalbi ifade eden “persone”, “luogo”, “cuore” kelimelerini betimleyen şekillerin birleşmesiyle oluşuyor.

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar...

Dağ ve antrenman yapmayı akla getirebilecek iki farklı şekil, spor giyim devi adidas’ın meşhur üç çizgili logosunu oluşturuyor.

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar...

Amerika merkezli Kargo şirketi FedEx, marka adını Türkçesi ulusal olan “federal” ve teslimat olan “express” kelimelerinin ilk hecelerinden alıyor. Logonun birbirine kontrast oluşturan turuncu ve mor renkleri “uzak mesafeleri yakınlaştırır” şeklinde yorumlanabilirken sırt sırta veren “E” ve “X” harfleri arasından göz kırpan ok işareti “hızlı teslimat”a işaret ediyor.

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar...

Prezervatif markası durex, adını “dayanıklı” anlamına gelen “durable” ve “güvenilir” anlamına gelen “reliable” ile “mükemmellik” anlamına gelen “exellence” kelimesinin birleşiminden alıyor. Marka adını etraflıca saran elips şekil koruma ve emniyet çağrışımı yapıyor…

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar...
featured
1 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
2 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
3 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
4 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
5 Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Güncel Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato'yu aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato’yu aynı sahnede buluşturdu
Marketing Türkiye
11 Eylül 2025
Türkiye'de her 10 kişiden 7'si eğitim politikalarından şikayetçi!
Haberler
Türkiye’de her 10 kişiden 7’si eğitim politikalarından şikayetçi!
İrem Alimoğlu
21 Eylül 2025
Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Haberler
Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Haberler
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.