19 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
logo-anlamları
Haberler

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar…

Seda Başpınar
14 Aralık 2022
2 dk okuma

Bir markanın kendisi hakkında mümkün olduğunca çok bilgiyi tek bir görüntüde vermesinin yolu şüphesiz logo tasarımından geçiyor. Dolayısıyla göze hitap etmekten fazlasını amaçlayan logolardaki her bir detay tüketiciye üzeri kapalı bir mesaj veriyor. Peki dünyaca ünlü markalar logolarında tüketicilere hangi mesajları veriyor? Yanıtlar tasarımcı Emanuele Abrate’den geliyor…

Tercih edilen renk, şekil ve tipografinin benzersiz bir etkisi olduğu gibi logo tasarımında boşluklara gizli öğeler yerleştirmek, tasarıma ekstra anlam katabiliyor. Elbette markanın varoluşunu yansıtan bu tasarımların amacı hedef kitleyle kurulan bağı derinleştirmek… Abrate’in çizimleriyle analiz ederek arkalarında yatan anlamlara kendi perspektifinden açıklık getirdiği dünyaca ünlü markalara ait logolardan birkaçı ise şöyle:

Örneğin Netflix’in logosu incelendiğinde markanın adı internetin “net”i ve film anlamına gelen “flick” kelimesinden oluşurken ilk ve son harf arasındaki eğim “sinemaskop” adı verilen beyaz perde formatına işaret ediyor. Markanın meşhur rengi ise kırmızı halıya gönderme yapıyor.

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar...

Konaklama hizmeti Airbnb’yi oluşturan kelime ve harfler incelendiğinde Türkçe karşılıklarıyla “hava”, “yatak” ve “kahvaltı”nın bir araya geldiği görülüyor. Şekiller ise İtalyanca kişisel, konum ve kalbi ifade eden “persone”, “luogo”, “cuore” kelimelerini betimleyen şekillerin birleşmesiyle oluşuyor.

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar...

Dağ ve antrenman yapmayı akla getirebilecek iki farklı şekil, spor giyim devi adidas’ın meşhur üç çizgili logosunu oluşturuyor.

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar...

Amerika merkezli Kargo şirketi FedEx, marka adını Türkçesi ulusal olan “federal” ve teslimat olan “express” kelimelerinin ilk hecelerinden alıyor. Logonun birbirine kontrast oluşturan turuncu ve mor renkleri “uzak mesafeleri yakınlaştırır” şeklinde yorumlanabilirken sırt sırta veren “E” ve “X” harfleri arasından göz kırpan ok işareti “hızlı teslimat”a işaret ediyor.

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar...

Prezervatif markası durex, adını “dayanıklı” anlamına gelen “durable” ve “güvenilir” anlamına gelen “reliable” ile “mükemmellik” anlamına gelen “exellence” kelimesinin birleşiminden alıyor. Marka adını etraflıca saran elips şekil koruma ve emniyet çağrışımı yapıyor…

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar...
featured
1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
3 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
4 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
5 Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye'ye emanet etti
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye’ye emanet etti
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kasım indirimleri değişmedi ama tüketici davranışları değişti!
Haberler
Kasım indirimleri değişmedi ama tüketici davranışları değişti!
Sena Tufan
3 hafta önce
Bosch'tan önemli adım ancak eksik...
Haberler
Bosch’tan önemli adım ancak eksik…
Ali SAYDAM
11 Ekim 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (21-27 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (21-27 Kasım)
Sena Tufan
3 hafta önce
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa'yı satmayı düşünüyor!
Haberler
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa’yı satmayı düşünüyor!
Marketing Türkiye
7 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.