15 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
LinkedIn (1)
Haberler

LinkedIn’den tüyolar: İşverenler, adaylardan ne bekliyor?

Seda Başpınar
9 Ekim 2022
1 dk okuma

Sektörüne göre kriterleri değişkenlik göstermekle beraber, işveren potansiyel çalışandan pek çok şey bekler. Görüşmede göz boyamak bu beklentiler arasında yer almazken, hayal edilen işe giden yolda ilk adımı becerileri geliştirerek atmak sağlam bir başlangıç olabilir. Buradan yola çıkan LinkedIn, işe alım sürecinden önce adayların geliştirmesini faydalı bulduğu en önemli 10 beceriyi listeledi.

CNBC Make It’e konuşan LinkedIn kariyer uzmanı Blair Heitmann “Bir işe girmek söz konusu olduğunda en önemli faktör becerilerdir. Şirketler en donanımlı elamanı işe aldıklarından emin olmak için ‘yılların getirdiği deneyim’ gibi geleneksel kriterlerden ziyade temel becerilere bakıyor” diyor.

Yumuşak beceriler önem kazanıyor

İşe girecek bir adayı değerlendirirken göz önünde bulundurulan temel kriterlerin başında teknik beceriler geliyor olsa da çok yönlü çalışma, problem çözme gibi yumuşak beceriler de arananlar arasında. İş arayanları ve işverenleri bir araya getiren istihdam platformu ZipRecruiter’a göre işverenlerin yüzde 93’lük çoğunluğu yumuşak becerilerin işe alım kararlarında önemli bir rolü var.

LinkedIn, iş arayanların özgeçmişlerinde vurgulayabilecekleri becerilerin hangileri olduğunu belirledi. Bu beceriler, LinkedIn’de son üç ay içinde küresel olarak yayınlanan iş ilanlarının dörtte üçünden fazlasında yer aldı. Listesi şöyle:

  1. Müşteri hizmetleri
  2. Satış
  3. Muhasebe
  4. İş geliştirme
  5. Pazarlama
  6. Liderlik
  7. İletişim
  8. Dijital pazarlama
  9. Satış yönetimi
  10. Problem çözme

Beklentiler sürekli değişiyor

Diğer taraftan işverenlerin beklentileri sürekli değişiyor. LinkedIn raporuna göre, en çok talep gören iş becerileri müşteri hizmetleri ve satış gibi zor görevlerin yanı sıra liderlik ve iletişim gibi yumuşak becerilerin zirveye çıkmasıyla 2015’ten bu yana yüzde 25 oranında değişti. Heitmann, ”Şirketlerin tek bir şey beklediği günler geride kaldı. Gelişen bir zihne sahip olmak, kariyer boyunca öğrenmeye ve gelişmeye istekli olmak, profesyonel yaşamın geri kalanında pazarlanabilir, rekabetçi bir iş adayı olmaya yardımcı olacaktır” diyor.

“Stalk kültürü” İK uzmanlarının ön yargılarını artırıyor

featured
1 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
2 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
3 Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
4 McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
5 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Güncel Haberler
Nickelodeon Play! Tersane İstanbul'da kapılarını açtı
Nickelodeon Play! Tersane İstanbul’da kapılarını açtı
CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
Yasa dışı bahis reklamı yaptığı iddia edilen 15 sosyal medya hesabı engellenecek
Yasa dışı bahis reklamı yaptığı iddia edilen 15 sosyal medya hesabı engellenecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Haberler
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Nafizcan Önder
5 Kasım 2025
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
Haberler
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
İrem Alimoğlu
17 Ekim 2025
Time, Fatih Altaylı’nın “boş koltuğunu” Marketing Türkiye YouTube Rating Report'u kaynak göstererek haberleştirdi…
Haberler
Time, Fatih Altaylı’nın “boş koltuğunu” Marketing Türkiye YouTube Rating Report’u kaynak göstererek haberleştirdi…
Nafizcan Önder
8 Ekim 2025
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
Haberler
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
Nafizcan Önder
31 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.