16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Linkedin yapay zeka
Haberler

Liderler yapay zeka yetkinliklerine göre işe alım yapıyor!

Gizem Yıldız
15 Haziran 2024
3 dk okuma

Microsoft’un LinkedIn iş birliğiyle hazırladığı, çalışanların yapay zeka kullanım tercihlerini mercek altına alan Work Trend Index Raporu, yapay zekanın iş gücünün dönüşümünü nasıl etkilediğini gözler önüne seriyor. 31 ülkede 31 bin kişiyle yapılan görüşmelerin analizini içeren rapor, çalışma hayatında yapay zeka temelli teknolojilerin giderek daha fazla kullanılacağına işaret ediyor. Son bir yıl içinde profillerine Copilot ve ChatGPT gibi yetkinlikler ekleyen LinkedIn üyelerinin sayısında 142 kat artış görülüyor. Teknik işlerde çalışmadığı halde yapay zeka becerilerini geliştirmek amacıyla LinkedIn’in eğitim programlarından faydalanan profesyonellerin sayısı ise yüzde 160 artmış durumda. Deneyimli fakat yapay zeka yetkinliği bulunmayan bir çalışan yerine daha az deneyimli fakat yapay zeka yetkinliklerine sahip bir çalışanı işe almayı tercih edeceğini belirten liderlerin oranı ise yüzde 71’e ulaşmış durumda…

Yapay zekanın her alanda kullanılmaya başlanmasıyla birlikte, değişime ayak uydurmak isteyen şirketler kadar çalışanların üzerindeki baskı da arttı. Yapay zekanın iş hayatında kullanımının zorunlu hale geldiğini düşünen ve ROI’ye (yatırımın geri dönüşü) olan etkisini göstermek isteyen yöneticilerin çoğu, iş yapay zeka kullanımını bireyselden çıkarıp bütüne yayma konusunda gerekli planları yapma ve hayata geçirmeye gelince yetersiz kalıyor. Bazı meslek profesyonelleri çalışma pazarının çehresini değiştiren yeni yapay zeka ekonomisi nedeniyle işlerini kaybetmekten korkarken, veriler toplumun farkında olmadığı bir yetenek açığı sorununa işaret ediyor. Mevcut tabloda yeteneklerini geliştirmeye ve yeni bir kariyer yoluna girmeye hazır olanlar için büyük fırsatlar olduğu görülüyor.

Yapay zekanın çalışan ekosisteminde uzmanlığı da demokratize ettiğini belirten Microsoft CEO’su Satya Nadella, “Son araştırmamız yapay zekanın organizasyonların daha doğru kararlar verebilmesi, daha iyi iş birliği yapabilmesi ve bunların sonucunda daha iyi sonuçlar elde edebilmesi için büyük fırsatlar sunduğunu ortaya koyuyor” dedi. 

LinkedIn CEO’su Ryan Roslansky ise, “Yapay zeka işlerin tanımını değiştirirken bizim de yeni rehberlere ihtiyaç duyduğumuz ortada. Organizasyonların içinde yetenek gelişimine alan açma; durağanlık yerine çevikliği teşvik ederek rekabet avantajı yaratma; daha verimli ve etkileşimi yüksek ekipler oluşturma sorumluluğu liderlere düşüyor” diyerek liderlerin kültür değişiminde oynadığı rolün önemine vurgu yaptı.

Meslek profesyonellerine ve yöneticilere yapay zekayı işlerine entegre etmek için nasıl aksiyon alacakları konusunda fikir veren Work Trend Index raporunda öne çıkan 3 başlık şöyle;

1- Çalışanlar iş yerinde yapay zeka kullanmak istiyor ve bunun için şirketlerin harekete geçmesini beklemeyecekler

Bilgi çalışanlarının yüzde 75’i iş yerinde yaratıcı yapay zeka kullanıyor. Yapay zekayı son 6 ay içinde kullanmaya başlamış olanların oranı ise yüzde 46. Baskı altında ve çok yoğun şekilde çalışanlar, yapay zekanın kendilerine zaman kazandırdığını, yaratıcılığı artırdığını ve önemli işlere odaklanmalarını mümkün kıldığını belirtiyor. Yöneticilerin yüzde 79’u yapay zeka kullanımının rekabet gücü kazanmak için hayati önem taşıdığına inanırken; yüzde 59’u yapay zekanın sunduğu üretken çıktının miktarını ölçemediğinden şüphe duyuyor. Yüzde 60’lık bir kesim ise şirketinin yapay zeka uygulamalarının hayata geçirilmesi için gerekli plan ve vizyona sahip olmadığını düşünüyor. Liderler, bireysel üretkenliğin getirisini tüm organizasyona yayma baskısı hissederken çalışanlar organizasyonların harekete geçmesini beklemiyor; yapay zeka kullanan çalışanların yüzde 78’i kendi yapay zeka araçlarını iş yerine getiriyor.

2- Yapay zeka çalışanlar için çıtayı yükseltiyor ve kariyer bariyerlerini yıkıyor

Work Trend Index Raporu yapay zeka çağında daha fazla çalışanın kariyer değişimine sıcak baktığını gösteriyor. İstihdam açığının bulunduğu pozisyonlarda yapay zeka yetkinliği yüksek adayların işe alınma şansı artıyor. Öte yandan liderlerin yüzde 55’i siber güvenlik, mühendislik ve yaratıcı tasarım gibi alanlarda açık pozisyonlara uygun adaylar bulabileceğinden şüphe duyduğunu ifade ediyor. Dünya çapında çalışanların yüzde 46’sı önümüzdeki sene içinde işinden ayrılmayı düşündüğünü belirtiyor ki bu 2021’den bu yana ölçülen en büyük artış olarak kayıtlara geçiyor. Liderlerin 3’te 2’si yapay zeka yetkinliğine sahip olmayan birini işe almayacağını söylerken; çalışanların sadece yüzde 39’unun şirketlerinden yapay zeka eğitimi aldığı görülüyor. Deneyimli fakat yapay zeka yetkinliği bulunmayan bir çalışan yerine daha az deneyimli fakat yapay zeka yetkinliklerine sahip bir çalışanı işe almayı tercih edeceğini söyleyen liderlerin oranı ise yüzde 71. Bu bakış açısı çalışanların bireysel çabalarıyla yetkinliklerini artırmaya gayret etmelerine neden oluyor. Son bir yıl içinde profillerine Copilot ve ChatGPT gibi yetkinlikler ekleyen LinkedIn üyelerinin sayısında 142 kat artış görülüyor. Teknik işlerde çalışmadığı halde yapay zeka becerilerini geliştirmek amacıyla LinkedIn’in eğitim programlarından faydalanan profesyonellerin sayısı ise yüzde 160 artmış durumda. Çalışanlarını yapay zeka araçlarıyla güçlendiren organizasyonlar en yetenekli çalışanları bünyesinde toplamayı başarıyor.

3- İleri seviye yapay zeka kullanıcılarının sayılarındaki yükseliş bize ne anlatıyor?

Araştırma, yapay zeka kullanıcıları arasında farklı profillerin olduğunu ortaya koyuyor. Şüpheciler nadiren yapay zekaya başvururken power user denilen ileri seviye kullanıcılar çok sık yapay zekaya başvuruyor. Şüphecilere kıyasla ileri seviye kullanıcıların yapay zeka ile gündelik iş akışını yeniden şekillendirdikleri ve günde 30 dakikadan fazla zaman kazandıkları görülüyor. Bu tip kullanıcıların yüzde 90’ı yapay zekanın üstlerindeki iş yükünü daha idare edilebilir seviyeye indirdiğini ve işi de daha keyifli hale getirdiğini dile getiriyor. İleri seviye kullanıcıların çalıştığı şirketin yönetimi tarafından yapay zekanın işini nasıl dönüştürebileceği konusunda teşvik edilme ihtimali yüzde 53 oranında artarken; şirketinden spesifik bir pozisyon için kişiye özel hazırlanmış yapay zeka eğitimi alma ihtimali de yüzde 35 oranında artıyor. 

IKEA sanal mağazası için saati 16 dolara çalışan arıyor

linkedin Yapay Zeka
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

ON Dijital Bankacılık’tan 3. yılında anlamlı proje: Pati Dostları
Haberler
ON Dijital Bankacılık’tan 3. yılında anlamlı proje: Pati Dostları
Advertorial
29 Nisan 2025
Robot köpekler ABD'de teslimata başladı
Haberler
Robot köpekler ABD’de teslimata başladı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Haberler
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Sena Tufan
26 Nisan 2025
Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?
Haberler
Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?
Sena Tufan
13 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.