2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Linkedin
Haberler

LinkedIn bağlantısı az olanın iyi iş bulma ihtimali daha yüksek

Seda Başpınar
30 Eylül 2022
1 dk okuma

Dünyanın en büyük profesyonel ağı LinkedIn kullanıcıları üzerinde yürütülen gizli bir teste göre, az bağlantıya sahip olanların daha iyi iş bulma ihtimali daha yüksek. Bunun sebebi ise iş ararken bağlantı sayısı az olan kullanıcıların bağlantı sayısı fazla olanlara göre daha fazla çaba harcaması…

Testler kapsamında LinkedIn, kullanıcılara yeni bağlantı önerisinde bulunduğu “Tanıyabileceğiniz Kişiler” sekmesinde yer verdiği kişileri bağlantısı çok ve az olanlar arasında rastgele değiştirdi. Testlerin ilk serisi 2015’te 4 milyon; 2019’daki ikinci serideyse 16 milyon kullanıcı üzerinde gerçekleştirildi. LinkedIn, MIT, Stanford ve Harvard Business School’daki araştırmacılar daha sonra Science dergisinde bu ay yayınlanan bir çalışmada testlerden elde edilen toplu verileri analiz ettiler. Buna göre sadece 10 bağlantıya sahip kişiler 20’den fazla bağlantısı olanlara göre daha üretken.

Gizli LinkedIn testi etik tartışmaları beraberinde getirdi

Öte yandan çalışma; kullanıcıları bilgileri dahilinde olmadan teste tabi tutulmasının etik yönü tartışma konusu oldu. New York Times’a konuşan Bilgisayar bilimleri doçenti ve Marquette Üniversitesi Veri, Etik ve Toplum Merkezi Direktörü Michael Zimmer, “Bulgular, bazı kullanıcıların iş fırsatlarına daha iyi erişebildiğini veya iş fırsatlarına erişimde kayda değer bir fark olduğunu gösteriyor. Bunlar, bu tür büyük veri araştırmalarına katılmanın etiğini düşündüğümüzde göz önünde bulundurulması gereken uzun vadeli sonuçlar” dedi.

LinkedIn, ise testin şirketinin kullanıcı sözleşmesine, gizlilik politikasına ve üye ayarlarına uyduğunu, sözleşmenin araştırmaların bir bölümü aracılığıyla üyelere karşı şeffaflık sağladığını söyledi. Ancak birçok kullanıcı, internet üzerinden herhangi bir hesap oluştururken önüne çıkan gizlilik sözleşmesini madde madde okumadan onaylıyor…

Microsoft ofise dönüşün formülünü buldu

featured
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
5 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Güncel Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Unilever Türkiye ve Arabistan Gıda Genel Müdürü Şirin Işık oldu...
Haberler
Unilever Türkiye ve Arabistan Gıda Genel Müdürü Şirin Işık oldu…
Marketing Türkiye
9 Eylül 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Sena Tufan
3 hafta önce
Okula dönüşe hazırlık döneminde kredi başvuruları yüzde 72 arttı...
Haberler
Okula dönüşe hazırlık döneminde kredi başvuruları yüzde 72 arttı…
Sena Tufan
13 Eylül 2025
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Haberler
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.