20 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kuşakların favori kahve markaları belli oldu!
Haberler

Kuşakların favori kahve markaları belli oldu!

Nafizcan Önder
24 Aralık 2023
3 dk okuma

Marketing Türkiye adına Areda Piar tarafından gerçekleştirilen “Kuşakların Kahvesi” araştırmasının ilk bölümünde toplumun kahve ile kurduğu kültürel ilişkiye ve alışkanlıklarına yakından bakmıştık. Dosyanın ikinci bölümünde ise odakta markalar var! Görünen o ki; kültürümüzde önemli bir yeri olan Türk Kahvesi Z jenerasyonunu da tavlamayı başarmış. Tüm kuşaklarda en çok tüketilen kahve türü olarak Türk kahvesi net bir biçimde öne çıkıyor. Bunu takiben X,Y ve Baby Boomer kuşakları için ilk akla gelen kahve markası Kuru Kahveci Mehmet Efendi olurken Z Kuşağı’nın yanıtı Starbucks oluyor…

Ancak ilk akla gelen marka olmak her zaman en çok tercih edilen marka olmaya yetmiyor… Peki, hangi markalar bu rekabette ayrışıyor? Kuşaklar arası kahve savaşlarında hangi markalar önde? Gelin yanıtları birlikte inceleyelim…

Markaların çatışması kuşak çatışmasından daha büyük

Kuşakların favori kahve markaları belli oldu!

Z kuşağında ilk akla gelen marka global kahve zinciri Starbucks olurken Y, X ve Baby Boomers kuşaklarının ilk aklına gelen kahve markası Kurukahveci Mehmet Efendi oluyor. Hazır kahve sektörünün jenerik markası Nescafé ise tüm kuşakların aklına gelmeyi başaran markalar arasında yer alıyor. Ancak Nescafé’nin Baby Boomers ve X kuşağında, Z ve Y kuşaklarına göre daha yüksek bir akla gelme oranına sahip olduğunu söylemekte de fayda var.

Herkesin elinde Kurukahveci Mehmet Efendi Gen Z’nin kupasında Nescafé var!

Kuşakların favori kahve markaları belli oldu!

Z kuşağı için Starbucks ve Nescafé sıklıkla tüketilen markalar arasındayken Y kuşağı Kurukahveci Mehmet Efendi, Abdullah Efendi ve Starbucks’ı tercih ediyor. Nescafé Y kuşağının tercihlerinden nispeten daha gerilerde yer alıyor. X kuşağının tercih ettiği ilk üç marka Kurukahveci Mehmet Efendi, Kahve Dünyası ve Nescafé olarak sıralanıyor. Öte yandan X kuşağının kahve dükkanı tercihi Kahve Dünyası oluyor.

Kahve için ilk durak: Kahve Dünyası

Kuşakların favori kahve markaları belli oldu!

En çok gidilen kahve dükkanının Kahve Dünyası olduğu ve markanın Starbucks ile aralarındaki rekabette öne geçtiği dikkat çekiyor. Özellikle son dönemlerdeki boykot çağrıları nedeniyle bir başka ifadeyle yerel tercih ve kültürel uyumla rekabetin farklı bir noktaya taşındığı söylenebilir. Elbette başlıca unsur bu değil. Ürün çeşitliliği ve kalite, mağaza konsepti ve deneyim, sosyal medya ve pazarlama, fiyatlandırma ve kampanyaların da etkisiyle rekabetin farklı bir boyut kazandığını söylemek mümkün.

Kuşakların favori kahve markaları belli oldu!

Kahve Dünyası marka algısı ve imajının yükselen bir trende girmiş olması, iç tasarımdan sunum tarzına kahve içme deneyimini güçlendirmesi, ürün çeşitliliğinde dikkat çeken bir noktaya ulaşması, sosyal statü ve paylaşımların sıklaşması, bir içecek tüketiminden öteye bir deneyim sunması kuşakların kendilerini prestijli hissetmelerinin de önünü açıyor.

Bu durum tüketicinin Kahve Dünyası ile buluşma motivasyonunu da artırıyor. Baby Boomer kuşağının yüzde 54,3’ü, Z kuşağınınsa yüzde 36’sı kendilerini en prestijli hissettikleri kahve dükkanının Kahve Dünyası olduğunu ifade ederken, X ve Y kuşakları yüksek oranda kahve dükkanlarının hiçbirini prestijle özdeşleştirmiyor.

Y’ler kahveyi online’dan sipariş ediyor…

Kuşakların favori kahve markaları belli oldu!

Zaman tasarrufu, konfor ve rahatlık, mobil uygulamaların popülerliği, sosyal medyanın etkisi, hızlı servis ve teslimat seçenekleri, promosyonlu ürünler kuşakların çevrimiçi kahve sipariş vermelerinde önemli etkenler. Yoğun yaşam trafiğinin içinde sıkışanlar da kahve içim deneyimini rahat ve konforlu hale getirmek isteyenler de aynı nokta buluşuyor aslında. Ayrıca mobil uygulamaların sadakat programları, özel teklifler ve kullanıcı dostu arayüzler sunarak tüketiciyi cezbetmesi de mobil uygulamaların yaygın ve etkin kullanılmasının önünü açıyor.

Kahve Dünyası’nın rahatlığı kuşaklar boyu…

Kuşakların favori kahve markaları belli oldu!

Katılımcılara kendilerini en rahat hissettikleri kahve dükkanı sorulduğundaysa tüm kuşakların yanıtları ortaklaşıyor: Kahve Dünyası… Ancak Baby Boomers burada verdiği bir yanıtla dikkat çekiyor: Bu kuşağın yarısı kendini Kahve Dünyası’nda rahat hissederken diğer yarısı herhangi bir kahve dükkânında rahat hissetmediğini ifade ediyor. Ayrıca, tüm kuşakların evinin yakınlarında olmasını istediği kahve dükkanı da Kahve Dünyası oluyor.

Araştırmanın Metodolojisi

Marketing Türkiye adına Areda Piar tarafından 03 – 10 Ekim 2023 tarihlerinde CAWI tekniği ile “Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli” kullanılarak gerçekleştirilen Kuşakların Kahvesi araştırmasına Türkiye temsili bin 100 kişi katıldı.

Kuşaklar arası kahve savaşları

Marketing Türkiye Aralık sayısını okumak için TIKLAYIN

featured
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
4 İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
5 OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen "Coğrafi işaret” hangisi?
Haberler
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen “Coğrafi işaret” hangisi?
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Netflix’ten "The Thursday Murder Club"a "el emeği, göz nuru" bir tanıtım...
Haberler
Netflix’ten “The Thursday Murder Club”a “el emeği, göz nuru” bir tanıtım…
Sena Tufan
8 Eylül 2025
Şakaydı gerçek oldu: Collins Dictionary'e göre yılın kelimesi "Vibe Coding"
Haberler
Şakaydı gerçek oldu: Collins Dictionary’e göre yılın kelimesi “Vibe Coding”
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Oyun dünyasında tarihi satın alma: EA, 55 milyar dolara satılıyor!
Haberler
Oyun dünyasında tarihi satın alma: EA, 55 milyar dolara satılıyor!
Nafizcan Önder
30 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.