25 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Her 10 kuryeden 8'i bir müşterinin yemeğini yediğini söylüyor
Haberler

Her 10 kuryeden 8’i götürdüğü yemeğin tadına bakıyor

Gizem Yıldız
7 Haziran 2022
2 dk okuma

E-ticaretin bu denli ivmelenmesiyle birlikte markalarla tüketicinin arasındaki en büyük temas noktası oldu kuryeler. Bir nevi marka elçisi olarak da konumlanan bu kitleyle çoğu zaman ihtiyaçlarımızın doruk noktasında temas kuruyoruz. Her ne kadar teslim aldığımız paketler ihtiyacımızı karşılasa ya da mutlu etse de görünen o ki teslimatı beklerken yaşanan stres bir şekilde kuryelere de yansıyor. İngiltere’de faaliyet gösteren bir teslimat hizmetleri şirketi olan Circuit Route Planner 500’ün üzerinde kuryesiyle bir araştırma gerçekleştirdi. Sonuçlar tüketici ve kuryeler arasında soğuk bir savaş başladığına işaret ediyor. Zira kuryelerin önemli bir kesimi tüketicilerin bazı kaba davranışlarına teslim edilecek paketlere zarar vermek ya da müşterinin yemeğini yemek gibi tepkiler verdiği görülüyor. Gelin ilgi çekici verilere daha yakından bakalım…

Circuit Route Planner’ın 500’ün üzerinde kuryesi arasında gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, her 10 kuryeden 8’i bir müşterinin yemeğini yediğini itiraf ediyor. Üstelik kuryelerin itirafları bununla sınırlı değil. Kuryelerin dörtte birinden fazlası (yüzde 27), ürün teslim ettikleri kişilerle bazı “profesyonel olmayan” konuşmalar yaptıklarını ekliyor. Bazı kuryelerin tüketicileri kesinlikle çileden çıkaracağını kabul ettiği diğer eylemler arasında paketlere kasıtlı olarak zarar vermek (yüzde 23), paketleri çalmak (yüzde 17) ve paketleri açıp ardından tekrar mühürlemek (yüzde 17) yer alıyor. Neredeyse her dört kuryeden üçü (yüzde 73), müşterilerini sevmemelerinin ve bu şekilde davranmalarının en büyük nedeninin iyi bahşiş vermemeleri olduğunu söylüyor. 

Ayrıca, her 10 müşteriden üçü Instacart gibi hizmetleri kullandıklarında müşterileri “bahşiş tuzağı” ile suçlanıyor. 

Bahşiş tuzağı, müşterilerin çevrimiçi sipariş verirken ne kadar bahşiş vermeyi düşündüklerini yazdıkları ve teslimattan sonra bahşişi sıfırladıkları bir şema.

Anket katılımcılarının yarısından fazlası (yüzde 57), teslimat sırasında müşterilerinin köpeklerinin havlamasına ve onları taciz etmesine dayanamadıklarını söylüyor. Her 10 kişiden üçü, müşterilerin ürünlerini teslim aldıktan sonra düşmanca davrandıklarını söylüyor.

Ayrıca kuryeler yanlış veya var olmayan adres bilgisine sahip tüketicilerin onları hayal kırıklığına uğrattığını ekliyor. Kuryelerin beşte ikisi (yüzde 42), müşterilerin TikTok videolarında veya diğer sosyal medya paylaşımlarında kendilerini kullanmak için sipariş verdiğini kaydediyor.

Kuryelerin üçte ikisi (yüzde 68), müşterilerin genellikle onları eşya çalmakla suçladığını belirtiyor.

Kuryelerin kazandığı borçlarına yetmiyor… Üstelik bahşişlerde kesinti var!

featured
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
4 Google'dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
Google’dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
5 Burger King, "sessizliği" konuşturuyor
Burger King, “sessizliği” konuşturuyor
Güncel Haberler
AI Powered Future: Geleceğin ajandası The TECH Summit’te açılıyor
AI Powered Future: Geleceğin ajandası The TECH Summit’te açılıyor
BMW, Google Haritalar'ı "hackledi": Test sürüşleri yüzde 400 arttı
BMW, Google Haritalar’ı “hackledi”: Test sürüşleri yüzde 400 arttı
The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Airbnb, yeni özelliğiyle seyahati daha sosyal hale getiriyor
Haberler
Airbnb, yeni özelliğiyle seyahati daha sosyal hale getiriyor
İrem Alimoğlu
22 Ekim 2025
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Haberler
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Sena Tufan
6 gün önce
10 CEO'dan 7'si için yatırım önceliği "yapay zeka"
Haberler
10 CEO’dan 7’si için yatırım önceliği “yapay zeka”
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Avrupa şekerleme sektörünün en prestijli ödülünün sahibi Şölen oldu
Haberler
Avrupa şekerleme sektörünün en prestijli ödülünün sahibi Şölen oldu
Marketing Türkiye
6 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.