15 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kurumsallaşmada derin sulara yolculuk: Halka arz ve organizasyon yapısına etkisi
Haberler

Kurumsallaşmada derin sulara yolculuk: Halka arz ve organizasyon yapısına etkisi

Marketing Türkiye
27 Temmuz 2024
2 dk okuma
Kurumsallaşmada derin sulara yolculuk: Halka arz ve organizasyon yapısına etkisi
Cem Sezgin
Stratejik Yönetim Danışmanı

Halka arz bu aralar ülkemizde bir hayli revaçta. Kimi şirketler bunu finansmana uygun koşullarda erişebilmek adına hızla tamamlanması gereken bir prosedür, şirkete yapılması gereken bir makyaj olarak görüyor. Bu şirketlerde ana odak yasalar ve regülasyonların isterlerini karşılayabilmek haline geliyor. Kimileri ise konuya daha stratejik ve bütünsel bakarak; kurumsallaşma ve daha iyi yönetilen bir şirkete dönüşme yolunda bir fırsat olarak yaklaşıyor.

İlk grup için halka arz, süreç tamamlandığında bitiyor. İkinci grup için ise süreç tamamlandığında aslında her şey yeni başlıyor. Konuya uzun vadeli bir vizyonla eğilen şirketler, halka arz için olan hazırlık sürecini oldukça fazla önemsiyor. Çünkü doğru bir planlama ile, iyi bir hazırlık süreci sonrası ve sağlam oluşturulmuş bir temel üzerine inşa edilmiş bir halka arzın şirkete büyük faydaları var.

İlk adım olan hazırlık evresi, kurumların dışarıdan farklı alanlarda profesyonel destekler aldıkları bir dönem. Bununla birlikte başarı elde etmede işin püf noktalarından bir tanesi, bu dönemi daha iyi değerlendirebilmek adına şirketin kendi ekibine de paralelde yatırım yapmaya başlaması. Yani organizasyonumuzu dönüştürmek, yeni yetkinlikler kazanmak, kadromuzu güçlendirmek için gerekli adımları atmak için gecikmemeliyiz.

Tabii ki bu tarz dönüşümleri yapmak her zaman düşündüğümüz kadar kolay olmuyor. Ne de olsa şirketlerin birçoğunun büyüme hikayelerine baktığımızda satış, üretim ve tedarik zinciri başı çekiyor ve bu hikayeyi mümkün kılan ve tamamlayan destek fonksiyonları sahne arkasında kalıyor. Oysa ki kurumsal başarı hikayelerinin sürdürülebilir olması, bu kasların güçlenmesi ile mümkün.

Peki halka arz sürecini başarı ile yürütmek ve sonrasında bu başarıyı sürdürülebilir kılmak için neler yapmalıyız?

Kurum içerisindeki iletişim yetkinliğinin çoklu paydaş ekseninde evirilmesi, pazarlama nosyonunun kabuk değiştirmesi, yatırımcılar ile olan ilişki ve etkileşimin nasıl yönetileceğinin belirlenmesi, finansal-hukuksal-dijital okuryazarlığın artması, stratejik bakışın yaygınlaşması, veri yönetimi, raporlama ve analiz kaslarının güçlenmesi, çalışan deneyiminin iyileşmesi, yönetişim mekanizmalarının en iyi şekilde çalışması, risklerin-krizlerin-acil durumların yönetiminde gelişim sağlanması, denetim kültürü ve kalite bilincinin yerleşmesi başta olmak üzere atılacak çok fazla adım var. BIST, SPK, MKK ve Türkiye Yatırımcı İlişkileri Derneği gibi kuruluşlar, şirketlerimizi doğru yönlendirebilmek ve desteklemek amacıyla bu alanda yıllardır değerli çalışmalar yapıyorlar.

Tüm bunlar içerisinde özellikle pazarlamaya ve kurumsal iletişime ayrı bir parantez açmamız gerekiyor. Halka arz olmuş şirketlerde daha fazla bilginin, çok daha geniş bir kümeye, daha sık, daha şeffaf şekilde akacağı; iletişimin çok yönlü bir çehreye bürüneceği bir evre başlıyor. Dolayısıyla iç iletişimde İnsan Kaynakları, dış iletişimde ise Yatırımcı İlişkileri departmanı ile yüksek bir sinerji halinde çalışılması büyük önem kazanıyor. Daha güçlü bir “Kurumsal Kimlik”, daha iddialı bir “İşveren Markası”, daha saygın bir “Kurumsal Sosyal Sorumluluk”, daha etkin bir “Sosyal Medya”, daha proaktif bir “Kriz Yönetimi”, daha sağlam bir “Dijital Altyapı” kaçınılmaz hale geliyor.   

Gerçekten yapılması gereken çok şey var… Neyse ki bu kapsamlı organizasyonel dönüşümün pratik şifrelerini bulabileceğiniz bir çalışma bundan böyle elinizin altında olacak: “KURUMSALLAŞMADA DAHA DERİN SULARA YOLCULUK: HALKA ARZ VE ORGANİZASYON YAPISINA ETKİSİ”. Çalışmanın, bu sürece yeni başlayacak olanlar için planlamada, belirli bir yol almış olanlar için ise eksiklerini tamamlamada faydalı olmasını temenni ediyoruz.

“Kurumsallaşmada daha derin sulara yolculuk: Halka arz ve organizasyon yapısına etkisi” çalışmasının tüm detaylarını incelemek için TIKLAYIN!

HALKA ARZ VE ORGANIZASYON YAPISINA ETKISIİndir
featured halka arz Insight
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Borusan Grup şirketlerinden Borusan Tedarik Zinciri Çözümleri ve Teknoloji Anonim Şirketi Fransız CEVA Logistics’e satılıyor
Haberler
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Tedarik Zinciri Çözümleri ve Teknoloji Anonim Şirketi Fransız CEVA Logistics’e satılıyor
Nafizcan Önder
28 Nisan 2025
YouTube’da seyahat zamanı: Zirvedeki "gezginler" belli oldu!
Haberler
YouTube’da seyahat zamanı: Zirvedeki “gezginler” belli oldu!
Nafizcan Önder
17 Nisan 2025
Google, Microsoft, Apple, Amazon, NVIDIA... Teknoloji devleri nereden para kazanıyor?
Haberler
Google, Microsoft, Apple, Amazon, NVIDIA… Teknoloji devleri nereden para kazanıyor?
İrem Alimoğlu
5 Nisan 2025
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Haberler
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
İrem Alimoğlu
11 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.