6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Kurumsal iletişimciler için ders zili çaldı!

Marketing Türkiye
21 Ekim 2013
2 dk okuma

Kurumsal iletişim iş kolunu belli standartlar dahilinde bir meslek haline getirmeyi amaçlayan Kurumsal İletişimciler Derneği, bu hedef doğrultusunda yeni nesil kurumsal iletişimcilere yol gösterecek çalışmalara imza atıyor. Türkiye’deki en önemli şirketlerin kurumsal iletişim yöneticilerinin deneyimlerinin paylaşılacağı ve 5 Kasım-17 Aralık 2013 tarihleri arasında düzenlenecek olan “Kurumsal İletişim Sertifika Programı”na başvurular 15 Ekim tarihinde başlayacak. Kurumsal İletişimciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Suat Özyaprak, derneğin kuruluşundan bu yana Bahçeşehir Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi’nin iletişim fakültelerinde, her gün kapsamı daha da genişleyen “kurumsal iletişim” mesleğini anlatmak üzere dersler verdiklerini belirterek, “Önceki yıl Bahçeşehir Üniversitesi’nde ‘Markalı dersler’ başlığı altında bir uygulamaya dahil olduk. Çeşitli kurumların, kuruluşların, şirketlerin o derse markasını verdiği ve o disiplini anlattığı bir sınıf uygulamasıydı aslında bu. Bu uygulama başarılı oldu ve bir sonraki yıl Bahçeşehir Üniversitesi’nde birinci dönem yine kurumsal iletişim derslerinin anlatıldığı zorunlu bir ders konuldu. Aynı zamanda İstanbul Üniversitesi’nden de bu konuda Kurumsal İletişimciler Derneği olarak bir davet aldık. Ve geçtiğimiz yıl güz döneminde orada da kurumsal iletişim dersleri verdik” diyor. 

KİD ve Marketing Türkiye işbirliğiyle
Bu iki üniversitedeki eğitimler devam ederken öğrenci olmayan genç kurumsal iletişimciler ya da bu işi yapmak isteyen farklı mesleklerden gençler bu derslerden yararlanmak için derneğe yoğun bir talep iletmiş. Bu talep doğrultusunda sertifika programının oluştuğunu ve altı aydır bu sertifika programı için emek verdiklerini belirten Özyaprak sözlerine şöyle devam ediyor: “Aslında ihtiyaç ve talepler bizi bu sertifika programını yapmaya yöneltti. Bu eğitimi zaten üniversitelerde veriyorduk ve böyle bir efor sarf edilecekse bunu dernek bünyesinde bir çalışmaya dönüştürebiliriz diye düşündük. Bununla ilgili ilk olarak Günseli Özen Ocakoğlu ile temasa geçtik. Kendisi bu konuda oldukça deneyimli ve sektörü çok yakından tanıyan bir isim. Aynı şekilde Marketing Türkiye de sektör için önemli bir yayın. Görüşmelerimiz sonunda kendilerine bir işbirliği önerdik ve sağ olsun Günseli Hanım da önerimizi kabul etti. Altı aydır bu sertifika programının teknik çalışmasını yapıyoruz. Bir aksilik olmazsa dersler 5 Kasım 2013’te başlayacak.”

Genç kurumsal iletişimcilerin kariyer planı için…
Derneğe üye kurumsal iletişim yöneticilerinin verdiği dersleri 13 başlık altında topladığını belirten Özyaprak bu derslerde her bir kurumsal iletişim unsurunun tanımsal çerçevesi sunulsa da genel olarak teorik anlatım yapmadıklarını anlatıyor. Özyaprak, “Derslere giren profesyonel arkadaşlar, gerçekten kendi günlük yaşantılarını anlatıyor. Aslında bu bir ‘yaşam sertifika programı’. Biz burada bir kurumsal iletişimcinin günlük yaşamından kesitleri anlatacağız. Hepimizin mesleğimiz gereği haberdar olduğumuz projeler, krizler ve başarılar bu programda konuyu yönetenlerce anlatılacak” şeklinde konuşuyor.

Spor iletişiminden sosyal medyaya…
Kurumsal İletişim Sertifika Programı’nda klasik eğitim başlıklarının yanı sıra kültür-sanat, spor iletişimi ve sosyal medya gibi günümüzde geniş kitlelere ulaşmak için ihtiyaç duyulan konulara da yer veriliyor. Öncelikli olarak “kurumsal iletişime giriş” dersinin verildiğinin altını çizen Özyaprak, sertifika programı kapsamında neler anlatılacağını ise şu şekilde anlatıyor; “Burada kurumsal iletişim kavramını öğrencilerimizle paylaşacağız. ‘Nasıl ortaya çıktı? Halkla ilişkilerden farkı ya da bu alanla benzerlikleri nedir? Bu süreçleri nasıl yönetiyoruz?’ konularını ele alacağız. Bununla birlikte derslerimizde araştırma-ölçümleme, etkinlik yönetimi, finansal iletişim, iç iletişim, konu yönetimi, kriz iletişimi ve lider iletişimi gibi konuları da ele alacağız. Diğer yandan son zamanlarda kurumların hayatında ağırlıklı olarak yer bulan kültür-sanat iletişimi ve medya iletişimi konularına da yer vereceğiz. Kurumlar olarak kullandığımız ve yönetmek zorunda olduğumuz sosyal medya da konu başlıklarımız arasında. Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik iletişimi yine son yıllarda artık kurumların iş yapış biçimlerini şekillendiren bir kavram oldu. Bunun yanı sıra pazarlamanın önemli bir ayağı olan ve kurumsal iletişimin içinde de yönetilmesi gereken bir konu olarak öngördüğümüz spor iletişimini de bu programın başlıkları arasına aldık.”

 

Bilgi ve başvuru için: Kurumsal İletişimciler Derneği / Dalida Özatay, [email protected], 0212 2825783

1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
Haberler
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
İrem Alimoğlu
26 Mayıs 2025
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Haberler
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Cannes Lions'un üçüncü gününde Grand Prix'ler sahibini buldu
Haberler
Cannes Lions’un üçüncü gününde Grand Prix’ler sahibini buldu
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Haberler
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.