16 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kuru yemişin şampiyonu belli oldu
Haberler

Kuru yemişin şampiyonu belli oldu

Berçem Sultan Kaya
11 Ocak 2022
2 dk okuma

Her şey bir yana, kabul etmek gerek ki kuru yemişin hayatımızda ayrı bir yeri var. Özellikle pandemide bağışıklık sistemine gösterilen özen, sağlıklı atıştırmalıkların alışveriş listelerindeki yerini güçlendirmesini sağladı. Öyle ki Türkiye, 2021 yılında toplam 550 bin ton kuruyemiş tüketti ve haneye alınan kuruyemiş miktarı 27 kg civarında gerçekleşti. İlk tercihimizi ise karışık kuruyemişlerden yana kullanırken, onu ay çekirdeği ve ceviz takip etti.

Pandemi etkisiyle artış gösteren sağlıklı beslenme talebi, 2021 yılında da devam etti. Tüketicinin sağlıklı beslenme tercihi, geleneksel atıştırmalık olan kuru yemiş ve kuru meyvelere olan talebi artırdı. Her yıl büyümeye devam eden kuru yemiş pazarı 2021’i yaklaşık 26 milyar TL büyüklük ile kapattı. Bu büyüklüğün yaklaşık 7 milyar TL’sini ambalajlı ürün pazarı oluşturuyor. 

2021 yılında tüketicinin ilk tercihi karışık kuru yemiş oldu. Onu, geleneksel tatlarımız olan ay çekirdeği ve ceviz takip etti. Ambalajlı kuru yemiş pazarındaki ciroya en büyük katkı ise Antep Fıstığı, mix ürünler ve yer fıstığı kategorilerinden geldi. 

Hane başı tüketim 27 kg oldu

Sektör 2021’de de yatırım yapmaya ve büyümeye devam etti. Özellikle tüketicideki hijyenik ürüne talebin artmasıyla ambalajlı kuru yemiş pazarı yaklaşık 7 milyar TL büyüklüğe ulaştı. Hane başı rakamlar da büyüdü ve haneye alınan kuru yemiş miktarı 27 kg civarında gerçekleşti. 2021 yaklaşık 550 bin ton kuru yemiş tüketimiyle tamamlandı.

“Hem kendimiz büyüdük hem pazarı büyüttük”

2021’in Peyman için de verimli ve başarılı bir yıl olarak geçtiğini söyleyen Peyman CEO’su Kaan Baral, “Doğru zamanda doğru adımlar atabilen bir marka olduk. Yaptığımız inovatif yatırımlarla pazarın büyümesine de katkı sağladık. Ulusal zincirlerdeki büyümeye en yüksek katkı, Peyman Bahçeden, Çitliyo ve Nutzz markalarımızdan geldi. Markalarımıza, gurme lezzetlerimizi geliştirmeye, dijitalleşme ve Ar-Ge yatırımlarımıza ve Türk tarımına destek olmaya devam ettik. Tüm bunların meyvelerini de yıl bitmeden aldık. Tüm dünya için zorlu bir yıl olan 2021’i, ciroda yüzde 30’a varan bir büyümeyle kapattık” dedi.

Peyman olarak kaliteli ve sürdürülebilir üretimi, Sözleşmeli Tarım Projesi ile desteklemeye devam edeceklerini vurgulayan Kaan Baral, sözlerini şöyle tamamladı: “Daha kaliteli ve yüksek rekoltedeki hammaddeyi kendi bereketli topraklarımızdan almak, kendi üreticimize destek vermek ve ülke ekonomisine katma değer yaratmak en büyük hedeflerimiz. Bu bakış açısıyla, sözleşmeli tarım projemize hızla odaklandık ve son derece verimli bir yatırımı hayata geçirdik. 2025’e kadar 88 bin dekar alanda sözleşmeli tarım projemizi gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.”

Reklamcılar ne kadar zam bekliyor?

featured Peyman
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Güncel Haberler
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Gemini'nin "Nano Banana" hamlesi ChatGPT'yi zirveden indirdi
Gemini’nin “Nano Banana” hamlesi ChatGPT’yi zirveden indirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Soğuk kahvede sıcak rekabet!
Haberler
Soğuk kahvede sıcak rekabet!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
İyi ama eksik
Haberler
İyi ama eksik
Ali SAYDAM
15 Temmuz 2025
Superman sayesinde "köpek sahiplenme" aramaları yüzde 500 arttı
Haberler
Superman sayesinde “köpek sahiplenme” aramaları yüzde 500 arttı
Nafizcan Önder
16 Temmuz 2025
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
Haberler
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
İrem Alimoğlu
2 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.