1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kuru yemişin şampiyonu belli oldu
Haberler

Kuru yemişin şampiyonu belli oldu

Berçem Sultan Kaya
11 Ocak 2022
2 dk okuma

Her şey bir yana, kabul etmek gerek ki kuru yemişin hayatımızda ayrı bir yeri var. Özellikle pandemide bağışıklık sistemine gösterilen özen, sağlıklı atıştırmalıkların alışveriş listelerindeki yerini güçlendirmesini sağladı. Öyle ki Türkiye, 2021 yılında toplam 550 bin ton kuruyemiş tüketti ve haneye alınan kuruyemiş miktarı 27 kg civarında gerçekleşti. İlk tercihimizi ise karışık kuruyemişlerden yana kullanırken, onu ay çekirdeği ve ceviz takip etti.

Pandemi etkisiyle artış gösteren sağlıklı beslenme talebi, 2021 yılında da devam etti. Tüketicinin sağlıklı beslenme tercihi, geleneksel atıştırmalık olan kuru yemiş ve kuru meyvelere olan talebi artırdı. Her yıl büyümeye devam eden kuru yemiş pazarı 2021’i yaklaşık 26 milyar TL büyüklük ile kapattı. Bu büyüklüğün yaklaşık 7 milyar TL’sini ambalajlı ürün pazarı oluşturuyor. 

2021 yılında tüketicinin ilk tercihi karışık kuru yemiş oldu. Onu, geleneksel tatlarımız olan ay çekirdeği ve ceviz takip etti. Ambalajlı kuru yemiş pazarındaki ciroya en büyük katkı ise Antep Fıstığı, mix ürünler ve yer fıstığı kategorilerinden geldi. 

Hane başı tüketim 27 kg oldu

Sektör 2021’de de yatırım yapmaya ve büyümeye devam etti. Özellikle tüketicideki hijyenik ürüne talebin artmasıyla ambalajlı kuru yemiş pazarı yaklaşık 7 milyar TL büyüklüğe ulaştı. Hane başı rakamlar da büyüdü ve haneye alınan kuru yemiş miktarı 27 kg civarında gerçekleşti. 2021 yaklaşık 550 bin ton kuru yemiş tüketimiyle tamamlandı.

“Hem kendimiz büyüdük hem pazarı büyüttük”

2021’in Peyman için de verimli ve başarılı bir yıl olarak geçtiğini söyleyen Peyman CEO’su Kaan Baral, “Doğru zamanda doğru adımlar atabilen bir marka olduk. Yaptığımız inovatif yatırımlarla pazarın büyümesine de katkı sağladık. Ulusal zincirlerdeki büyümeye en yüksek katkı, Peyman Bahçeden, Çitliyo ve Nutzz markalarımızdan geldi. Markalarımıza, gurme lezzetlerimizi geliştirmeye, dijitalleşme ve Ar-Ge yatırımlarımıza ve Türk tarımına destek olmaya devam ettik. Tüm bunların meyvelerini de yıl bitmeden aldık. Tüm dünya için zorlu bir yıl olan 2021’i, ciroda yüzde 30’a varan bir büyümeyle kapattık” dedi.

Peyman olarak kaliteli ve sürdürülebilir üretimi, Sözleşmeli Tarım Projesi ile desteklemeye devam edeceklerini vurgulayan Kaan Baral, sözlerini şöyle tamamladı: “Daha kaliteli ve yüksek rekoltedeki hammaddeyi kendi bereketli topraklarımızdan almak, kendi üreticimize destek vermek ve ülke ekonomisine katma değer yaratmak en büyük hedeflerimiz. Bu bakış açısıyla, sözleşmeli tarım projemize hızla odaklandık ve son derece verimli bir yatırımı hayata geçirdik. 2025’e kadar 88 bin dekar alanda sözleşmeli tarım projemizi gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.”

Reklamcılar ne kadar zam bekliyor?

featured Peyman
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
4 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor...
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Derbi heyecanı dijitalde: Yandex, taraftarın arama karnesini açıkladı
Haberler
Derbi heyecanı dijitalde: Yandex, taraftarın arama karnesini açıkladı
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Haberler
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Starbucks'ın yeni kıyafet politikası çalışanları isyan ettirdi!
Haberler
Starbucks’ın yeni kıyafet politikası çalışanları isyan ettirdi!
İrem Alimoğlu
19 Eylül 2025
X’ten “güven” odaklı bir güncelleme: Kullanıcı profilleri şeffaflaşıyor
Haberler
X’ten “güven” odaklı bir güncelleme: Kullanıcı profilleri şeffaflaşıyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.