30 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kullanıcıların üçte biri güvenlik kurallarını bilmiyor
Haberler

Kullanıcıların üçte biri güvenlik kurallarını bilmiyor

Marketing Türkiye
5 Ekim 2015
2 dk okuma

Kaspersky Lab tarafından gerçekleştirilen bir test, pek çok kullanıcının çevrimiçi ödeme yaparken ya da çevrimiçi bankacılık sistemlerini kullanırken temel güvenlik kurallarını bilmediğini (ya da bildiğini ama takip etmediğini) gösterdi. Örneğin, kullanıcıların sadece yarısı finans bilgilerini girmeden önce bir web sitesinin orijinal olup olmadığını kontrol ederken yaklaşık üçte biri çevrimiçi paralarını korumak için herhangi bir önlem almanın tamamen gereksiz olduğunu düşünüyor.

Çevrimiçi gerçekleştirilen test, çevrimiçi finans işlemleri dahil olmak üzere kullanıcıların Internet üzerinde sıklıkla karşılaştıkları tehlike potansiyeli taşıyan çeşitli durumları içeriyordu. Testi 18.000’den fazla kullanıcı tamamladı.
 
Katılımcılardan hesap bilgilerini girmeleri için dört sahte banka sitesinden birini seçmeleri istendi. Katılımcıların sadece yarısı, değiştirilmemiş adı olan tamamen güvenli siteyi (kuruluşun adında yapılan değişiklikler yaygın görülen bir kimlik avı işaretidir) ve şifrelenmiş bağlantıya işaret eden https ön ekini tanıyabildi. Ayrıca testi yanıtlayanların %5’i, adresi yanlış yazılmış siteleri yani kullanıcıların finans bilgilerini çalmak için oluşturulan ve sahte olma potansiyeli taşıyan siteleri seçti.
 
Ardından kullanıcılara çevrimiçi bir ödeme yapmak için finans verilerini girmeden önce hangi adımları atacakları soruldu. Testi yanıtlayanların sadece %51’i bir sitenin orijinalliğini teyit ettiklerini söyledi. Teste katılanların %21’i parolalarının zararlı yazılımların eline geçmesini engellemek için sanal klavye kullanırken, katılımcıların %20’si ödemenin dışarıdan müdahalelere karşı korunduğundan emin olmak için güvenlik çözümlerinin doğru çalışıp çalışmadığını kontrol ediyor.
 
Kullanıcıların neredeyse üçte biri (%29) “büyük ve iyi tanınan şirketlerin web siteleri yeterince korunduğu için” ek bir önlem almadıklarını belirtti. Ancak durumların çoğunda korumalı bir site bile siber suçluların ödeme sürecine müdahale edemeyeceğini ya da bir cihazın para çalmak için tasarlanmış zararlı bir program etkilenmediğini garanti edemez. Testi yanıtlayanların %11’i bir ödemeyi korumak için gizli kullanıcı modunu kullanırken, %4’ü kimlik gizlemeye başvuruyor ve araştırmaya katılanların %7’si “virüslerin kafasını karıştırmak için” verileri tekrar tekrar giriyor ve siliyor. Ne yazık ki bu işlemler bir kullanıcının finans bilgilerinin korunmasında hiçbir işe yaramıyor.
Bazı kullanıcıların ödeme bilgilerini koruma konusunda gerçek hayatta da bu kadar özensiz oldukları tespit edildi: Katılımcıların %20’si bir restoranda ödeme yaparken kredi kartlarının görüş alanlarının dışına çıkmasında, böylece kartın kopyasının çıkarılması için dolandırıcılara bir şans verilmesinde bir sorun görmüyor.
 
Kaspersky Lab Dolandırıcılık Önleme Bölümü Dünya Başkanı Ross Hogan’ın yorumları şu şekilde; “Bu rakamlar, pek çok kullanıcının sadece kendilerini ve paralarını değil aynı zamanda bankacılık ve ödeme sistemi işletmelerini de tehlikeye attıklarına ilişkin uzun zamandır gözlemlenen kanıyı doğruluyor. Deneyimsiz kullanıcıların neden olduğu durumlar olsa bile bu tür durumlarla uğraşmak, ciddi miktarda kaynağı tüketebiliyor ve şirketin itibarında olumsuz bir etkiye sahip olabiliyor. Kullanıcıların şirketlere onları çevrimiçi dolandırıcılıktan korumak için mümkün olan her şeyi yapmaları için güvenmesi, çok büyük bir sorumluluk oluşturuyor. Bu da çevrimiçi hırsızlığa karşı özel güvenlik kullanımının bir zorunluluk haline geldiğini gösteriyor”.
 
Kaspersky Fraud Prevention platformu, kullanıcılar çevrimiçi para konularında dikkatsiz olsa bile bankaların finans bilgilerini korumasına ve dolandırıcılığı engellemesine olanak sağlıyor. Banka, mobil cihazlar dahil olmak üzere müşterilerin cihazlarında doğrudan koruma çözümü kurma ve bir cihazın para çalmak için tasarlanmış bir zararlı yazılımdan etkilenmesi halinde bunu uzaktan tespit eden platform öğeleri kullanma seçeneğine sahip oluyor.
 
Kullanıcıların ise kendi adlarına, özellikle az siber ortam bilgisine sahiplerse, örneğin Windows ve Mac OS X için Kaspersky Internet Security – çoklu cihaz 2016 ve Kaspersky Total Security – çoklu cihaz içerisine entegre edilen Güvenli Para teknolojisi gibi çevrimiçi ödemeler için ek koruma sağlayan çözümler kurması gerekir. Bu teknoloji, standart çevrimiçi tehdit korumasının ötesine geçiyor ve dolandırıcıların ulaşamayacağı finans işlemlerinin gerçekleştirilmesi için özel bir güvenli ortam oluşturuyor.

 

1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Haberler
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Marketing Türkiye
1 hafta önce
"Tesla Takedown" sonuç veriyor: Yenilenen Model Y'nin satışları beklentilerin altında kaldı
Haberler
“Tesla Takedown” sonuç veriyor: Yenilenen Model Y’nin satışları beklentilerin altında kaldı
Nafizcan Önder
14 Mayıs 2025
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Nafizcan Önder
24 Mayıs 2025
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Haberler
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.