17 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Küçük ev aletlerinden beklenti büyük!
Haberler

Küçük ev aletlerinden beklenti büyük!

Marketing Türkiye
16 Mart 2025
4 dk okuma

Marketing Türkiye ve Philips Küçük Ev Aletleri’nin çatı şirketi Versuni Türkiye iş birliğiyle Aksoy Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Küçük Ev Aletleri Araştırması”, Türk tüketicilerinin küçük ev aletleri tercihlerini, yenileme alışkanlıklarını ve inovasyon beklentilerini detaylı verilerle analiz ediyor. Geçtiğimiz ay ilk bölümünü yayınladığımız araştırmanın ikinci bölümü, sektördeki güncel trendlere odaklanarak pazarın geleceği hakkında derinlemesine bir bakış sunuyor…

Günümüzün hızlı temposunda küçük ev aletleri, hayatı kolaylaştıran vazgeçilmez yardımcılar haline geldi. Zaman kazandıran, kendisi küçük ama etkisi büyük bu ürünler, özellikle yoğun çalışan bireyler için büyük önem taşıyor. Sabah kahvesini hazırlayan espresso makinelerinden, yaratıcı tariflere eşlik eden blender ve mikserlere, temizlikte konfor sunan robot süpürgelere kadar pek çok ürün, günlük yaşamı daha pratik hale getirirken yaşam kalitesini de yükseltiyor. İnovasyonlarıyla öne çıkan ve bu kategorilerde özellikle beyaz yakalı tüketicilerin yoğun ilgi gösterdiği küçük ev aletleri bir yandan da prestij unsuru olarak konumlanıyor. Peki, tüketiciler satın aldıkları küçük ev aletlerinden ne bekliyor? Performans mı yoksa dayanıklılık mı tercih sebebi olarak öne çıkıyor? Yanıtlar Aksoy Araştırma’nın Marketing Türkiye ve Versuni Türkiye ortaklığıyla gerçekleştirdiği Küçük Ev Aletleri araştırmasının ikinci bölümünde!

Performansı güçlü olmalı!

Küçük ev aletlerinden beklenti büyük!

Araştırmada “Satın alma kararınızda kalite ne derece etkili” sorusu yöneltilen katılımcıların yüzde 94,9’u kalitenin “etkili/çok etkili” olduğunu belirtiyor. Yüzde 3,3’ü kalite konusunda kararsızken yalnızca yüzde 1,8’i kalitenin etkili bir faktör olmadığını düşünüyor. Kalite kadar öne çıkan bir diğer unsur ise performans oluyor. Katılımcılara yöneltilen “satın alma kararınızda performans ne derece etkili” sorusuna katılımcıların yüzde 94,5’i etkili/çok etkili olduğunu söylerken, katılımcıların yalnızca 3,7’si “kararsızım” yanıtı veriyor. Etkili olmadığını düşünenlerin toplam oranı ise yüzde 1,8 olarak araştırmaya yansıyor.

Bir kere alınca uzun yıllar dayanmalı!

Küçük ev aletlerinden beklenti büyük!

Kullanıcıların küçük ev aleti satın alma kararlarında olmazsa olmaz olarak öne çıkan bir diğer unsur ise dayanıklılık. Araştırmaya göre satın aldığı küçük ev aletinin dayanıklı olmasının satın alma kararı üzerinde etkili/çok etkili olduğunu söyleyenlerin oranı 93,7. Kararsız olduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 3,7 olurken, bu unsuru etkili bulmayanların oranı 2,66 olarak kayıtlara geçiyor.

Önce fiyata bakılır!

Küçük ev aletlerinden beklenti büyük!

Uğruna belki de günlerce, site site gezilerek araştırmaların yapıldığı en önemli unsur olarak karşımıza çıkıyor fiyat. Öyle ki “Satın alma kararınızda fiyat ne derece etkili” sorusu yöneltilen katılımcıların yüzde 92’si etkili/çok etkili bir unsur olduğunu söylüyor. Kararsız olduğunu belirtenlerin oranı ise yüzde 5,2 olarak araştırmaya yansıyor. Etkili değil/hiç etkili değil diyenler ise yüzde 2,7’de kalıyor.

Marka olsun tasarımı güzel olsun!

Tüketiciler küçük ev aleti alırken; fiyat, dayanıklılık, performans kadar; markasına ve tasarımına da dikkat ediyor. Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 84,9’u satın alma kararında markanın etkili/çok etkili bir unsur olduğunu belirtiyor. Kararsız olduğunu ifade edenler yüzde 8,4, etkili değil/hiç etkili değil diyenler ise yüzde 7 olarak araştırmaya yansıyor. Tasarım için de benzer oranlar söz konusu. Araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 81,9’u aldıkları ev aletinin tasarımının satın alma kararlarında etkili/çok etkili olduğunu söylüyor.

Tüketicilerin sürdürülebilirlik hassasiyeti yüksek

Tüketiciler küçük ev aletlerinde seçimini yaparken, çevre dostu ve sürdürülebilirlik hassasiyeti yüksek olan marka ve ürünlere yöneliyor, satın almalarında da bu parametrelere öncelik veriyor. Katılımcılara sorulan “satın alma kararınızda ürünün sürdürülebilirliği ve çevre dostu olması ne kadar önemli” sorusuna verilen yanıtlar da bunu destekler nitelikte. Çok önemlidir ve önemlidir diyenler toplamda yüzde 75,1; kararsızım diyenler yüzde 19,3 olarak araştırmaya yansırken, önemli değildir ve hiç önemli değil diyenlerin toplam oranı da yalnızca yüzde 5,6’da kalıyor.

Beklentilere yanıt vermekten büyük mutluluk duyuyoruz!

Küçük ev aletlerinden beklenti büyük!
Esin Karadede
Versuni Türkiye Genel Müdürü

Türk tüketicilerinin küçük ev aletlerinden beklentilerinin her geçen gün arttığını görmenin kendisini heyecanlandırdığını söyleyen Esin Karadede şu değerlendirmeleri yaptı: “Küçük ev aletleri sektöründe tüketicilerimizin beklentilerini anlamak bizim için her zaman öncelikli oldu. Marketing Türkiye ile gerçekleştirdiğimiz bu araştırma da tüketicilerin performans odaklı tercihlerini ve inovasyona olan ilgisini bir kez daha ortaya koyuyor. Versuni olarak, Philips Küçük Ev Aletleri ile kaliteli marka algımız ve sunduğumuz güçlü performanslı, yenilikçi çözümleriyle bu beklentilere yanıt vermekten büyük mutluluk duyuyoruz. Sektördeki güncel trendleri yakından takip ederek pazarın geleceğini şekillendirme konusundaki iddiamızı sürdürüyoruz. Amacımız, her evde günlük hayatı kolaylaştıran, güvenilir ve güçlü ürünlerle yer almak.”

Araştırmanın metodolojisi:

Marketing Türkiye ve Versuni Türkiye Philips iş birliğiyle Aksoy Araştırma tarafından yürütülen çalışma, 24 Aralık 2024-10 Ocak 2025 tarihleri arasında mobil panelle yürütüldü. Yüzde 95 güven aralığında yüzde 3 hata payıyla 1067 kişi ile görüşme yapılan araştırmada temsili yaş, cinsiyet ve NUTS1 bölge dağılımı örnekleme yöntemi kullanıldı.

Araştırmanın ilk bölümünü okumak için TIKLAYIN!

featured Philips Küçük Ev Aletleri
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
3 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
4 6 Türk devi TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde!
6 Türk devi TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde!
5 Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Güncel Haberler
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor...
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor…
İş dünyasına onlar yön veriyor: Platin Yakalar...
İş dünyasına onlar yön veriyor: Platin Yakalar…
Kafeler evlere taşınıyor!
Kafeler evlere taşınıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Instagram'ın "soru kutucuğu" özelliği WhatsApp'a geliyor
Haberler
Instagram’ın “soru kutucuğu” özelliği WhatsApp’a geliyor
İrem Alimoğlu
18 Temmuz 2025
Reels’in yeni çağı: İçerik üreticileri yapay zeka ile dil bariyerini aşıyor
Haberler
Reels’in yeni çağı: İçerik üreticileri yapay zeka ile dil bariyerini aşıyor
Nafizcan Önder
4 hafta önce
"Ahlaklı yapay zeka"lı sosyal medya platformu NEXT Sosyal kullanıma açıldı!
Haberler
“Ahlaklı yapay zeka”lı sosyal medya platformu NEXT Sosyal kullanıma açıldı!
İrem Alimoğlu
23 Temmuz 2025
Marketing Türkiye Influencer Rating Report 5.9 milyon etkileşime ulaştı
Haberler
Marketing Türkiye Influencer Rating Report 5.9 milyon etkileşime ulaştı
Nafizcan Önder
31 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.