19 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kredi kartı taksitleri tarih oluyor
Haberler

Kredi kartı taksitleri tarihe karışıyor

Berçem Sultan Kaya
22 Eylül 2021
2 dk okuma

Pandemi nedeniyle yaklaşık 2 yıldır uzaktan devam eden eğitimin yeniden yüz yüze yapılmaya başlanmasıyla birlikte e-ticaret dünyasında okul harcamaları Eylül ayına damga vurdu. Bu dönemde kredi kartı yerini banka kartına bırakırken; sepet tutarı 1,5 kat artmasına rağmen taksitlendirme alışkanlığının azaldığı görüldü.

iyzico, milyonlarca öğrencinin yaklaşık 2 yıllık aranın ardından yüz yüze eğitime döndüğü, “okula dönüş” döneminde gerçekleşen alışveriş istatistiklerini açıkladı. Tüketicinin satın alma araç ve yöntemleri, satın alma kararında etkili figür ve satın alma oranının bölgelere göre dağılımı konusunda ortaya çıkan istatistiki veri, eğitim ve kırtasiye kategorisindeki alışveriş tutarı ortalamasında ciddi artış olduğunu belirledi.

iyzico verilerine göre, 2021 yılında okula dönüş ile birlikte 2019 yılına göre toplam işlem hacmi yüzde 116, işlem adedi yüzde 61 oranında artış gösterdi. Ortalama sepet tutarı ise yüzde 34 artışla 136 TL’ye ulaştı. Bununla birlikte kredi kartı ile yapılan işlemler yüzde 41 artış gösterirken, banka kartı ile yapılan işlem adedi yüzde 110 oranında arttı.

Harcamalar artıyor, taksit alışkanlığı azalıyor

2019 yılında kredi kartıyla yapılan alışverişlerde tek çekimde işlem adedi dağılımı yüzde 84, işlem hacmi dağılımı ise yüzde 68 iken; 2021 yılında işlem adedi dağılımı tek çekimde yüzde 89’a, işlem hacmi dağılımı ise yüzde 78’e yükseldi. Ortalama sepet tutarı 1,5 kat artmasına rağmen taksitlendirme davranışının azaldığı görüldü. 2019 döneminde kadınların yüzde 80’i, erkeklerin yüzde 81’i kredi kartıyla tek çekim harcamayı tercih ederken, bu yıl bu oranlar kadınlarda yüzde 89’a, erkeklerdeyse yüzde 87’ye yükseldi.

Kredi kartı kullanımı yerini banka kartı kullanıma bıraktı

2019 yılında kadınların yüzde 34’ü, erkeklerin yüzde 28’i işlemlerinde banka kartını tercih etti. Bu yıl kredi kartı kullanımında genel bir azalış görülürken, banka kartı kullanımı kadınlarda yüzde 42’ye, erkeklerdeyse yüzde 37’ye yükseldi.

Kadınlar ortalama 134 TL, erkekler 159 TL harcadı

Okula dönüş döneminde 2019 yılında kadınlar, erkeklerin 1.3 katı harcama yaparken, bu yıl bu oran 1.7’ye yükseldi. İşlem adedi bazındaysa  kadınlar  işlem adetlerini yüzde 100 arttırırken, erkeklerde bu oranın yüzde 56 arttığı gözlendi. Kadınların ortalama sepet tutarı yüzde 18 artarak 134 TL olurken, erkeklerin ortalama sepet tutarı yüzde 5 artırarak 159 TL’ye yükseldi.

Mobil cihazdan alışverişte 3 kat artış

Okul alışverişlerinin yüzde 44’ü mobil cihazlardan gerçekleşti. mobil cihazlardan yapılan işlemler 2019 yılına oranla 3 kat artış gösterdi.175 TL’lik sepet ortalamasına sahip harcamalar için web kanalı tercih edilse de, mobil cihazlardan yapılan online alışverişlerde ortalama sepet tutarı 120 TL oldu.

Bu yıl mobil cihazlardan yapılan tek çekim işlem adedi 3 katına çıkarken, web kanalından yapılan taksitli alışveriş işlemlerinde 2019 yılına göre ortalama yüzde 26 oranında düşüş gözlendi.

Alışveriş için akşam saatleri tercih edildi

Okul alışverişlerinde mobil cihaz kullanımındaki artışa bağlı olarak alışveriş saatleri de akşama doğru kaydı. Alışveriş için genellikle 19:00’dan sonraki saatler tercih edilirken; mobil cihazlardan yapılan alışverişlerin yüzde 40’ı 19:00-23:00 saatleri arasında gerçekleşti.

En fazla harcama Marmara Bölgesi’nde yapıldı

Eğitim için en fazla harcama yapılan bölge Marmara Bölgesi oldu. 2019 yılına göre işlem hacmi yaklaşık 3 kat, işlem adedi ise 2 kat büyüdü.  Okula dönüş döneminde en fazla kırtasiye alışverişi yapılan ilk beş il  sırasıyla İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Kocaeli oldu.

2019 yılında Marmara bölgesinde kadınların işlem adedi dağılımında oranı yüzde 42, erkeklerin ise yüzde 29 iken bu yıl bu oran kadınlarda yaklaşık yüzde 49’a yükseldi ancak erkeklerde yüzde 26’ya geriledi.

“Okula dönüş harcamaları cep yaktı” haberini okumak için tıklayın!

featured iyzico
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor...
Haberler
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor…
Marketing Türkiye
17 Eylül 2025
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Haberler
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Marketing Türkiye
12 Ekim 2025
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
Haberler
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Time, Fatih Altaylı’nın “boş koltuğunu” Marketing Türkiye YouTube Rating Report'u kaynak göstererek haberleştirdi…
Haberler
Time, Fatih Altaylı’nın “boş koltuğunu” Marketing Türkiye YouTube Rating Report’u kaynak göstererek haberleştirdi…
Nafizcan Önder
8 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.