![Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar... Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar...](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2023/03/fark-800x450.jpg)
Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar…
Topladığı verilerle sektör trendlerini analiz eden Gemius, 2022’nin GRP Şampiyonu Kreatifleri’ni ortaya çıkardı. Gıdadan modaya, otomotivden bankacılığa 7 farklı sektörün her birinde öne çıkan 5 video kreatifi listeleyen rapor fark yaratılan mecraları da saptayarak sektörlerin iletişim trendlerine ışık tutuyor… Öyleyse gelin kreatif şampiyonlara ve trendlere daha yakından bakalım…
HiPP ana akımda fark yarattı
![Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar... Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar...](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2023/03/image-47.png)
HiPP, 246 GRP ile ana akım medyanın gücünü kullanırken Bebelac ve Aptamil YouTube’a ağırlık verdi ve hem ürünlerini öne çıkardı hem de yeni kampanyalarını tüketiciyle paylaştı. Diğer markalardan farklı olarak Ülker ve Lipton’un TikTok üzerinden ilerlediği dikkatlerden kaçmadı.
Kozmetik sektörü sosyal medyayı renklendiriyor…
![Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar... Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar...](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2023/03/image-48.png)
Makyaj endüstrisi için de hareketli bir yılı geride bıraktık. Sektörün önemli isimleri de yıl boyunca pek çok çarpıcı kampanya üzerinde çalıştı, geniş kitlelere ulaştı. NYX, Loreal, Estee Lauder, Flormar ve Maybelline New York, ağırlıklı olarak sosyal ağların gücünü kullanarak kampanyalarını öne çıkarmayı tercih etti.
Modada rekabet çetin
![Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar... Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar...](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2023/03/image-49.png)
Gemius Adreal’in Ocak-Aralık 2022 aralığını baz alan verilerine göre Giyim/Moda sektöründe video kreatifleriyle öne çıkan markalar LC Waikiki, Levi’s, Calzedonia ve Nike olurken, bu markaların müşterisine dokunmak için yoğun olarak YouTube, TikTok ve Instagram’ı tercih ettiği görülüyor.
Coca-Cola açık ara lider…
![Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar... Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar...](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2023/03/image-50.png)
İçecek sektörünü yıl boyu yakından izleyen Gemius’un verilerine göre 2022’de video kreatifleriyle ses getiren markalar Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fuse Tea ve Damla oldu.
Sağlık sektörü Instagram ve YouTube’da fark yaratıyor
![Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar... Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar...](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2023/03/image-51.png)
İlaç/Sağlık endüstri, ağırlıklı olarak Instagram ve YouTube’u tercih etti ve kreatifleriyle geniş kitlelere dokunmayı başardı. Vicks, Aspi Natura, İmuneks Farma, Bepanthol ve Redoxon sektörün öne çıkan isimleri oldu.
Opel’in kreatif hızına yetişilemiyor
![Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar... Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar...](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2023/03/image-52.png)
2022, otomotiv sektörü için zorlu bir yıl oldu. Dev şirketler, potansiyel müşterisine değebilmek için en yeni araçlarını “etkili” mesajlarla servis ederken, kreatiflere bakıldığında da Opel, Kia, Mini, Dacia ve Renault’un öne çıktığı görüldü.
Bankalar TikTok’ta boy gösteriyor
![Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar... Dijitalde kreatif işleriyle fark yaratan markalar...](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2023/03/image-53.png)
Gemius Adreal’in sağladığı veriler, bankacılık sektörünün “TikTok” aşkını gözler önüne serdi. Türkiye’nin önde gelen bankaları, kreatifleriyle ağırlıklı olarak TikTok üzerinden ilerlemeyi tercih ederken, Garanti BBVA’nın 72 GRP ile ilk sırada yer aldığı dikkat çekti.