
Koska 2015’te yüzde 25 büyüme hedefliyor
2014 yılını 180 milyon TL ciro ile kapatan Koska, 2015 yılında 425 adet ürün çeşidi ile 225 milyon TL ciro ve yüzde 25 büyüme hedefliyor. 78 ülkeye ihracat yapan Koska, 2015’te satış oranını yüzde 30’a çıkartarak 100 ihraç pazarına sahip olmak için çalışacak.
108 yıllık geçmişe sahip olan Koska, düzenlediği basın toplantısında, 2014 yılını değerlendirdi ve 2015 yılına ilişkin hedeflerini kamuoyuyla paylaştı. Koska Yönetim Kurulu Üyesi Emin Dindar, Koska’nın 2014 yılını 180 milyon TL ciroyla kapattığını belirti. Dindar, 2015’te de performanslarını sürdüreceklerini dile getirerek, “Hedefimizi yüzde 25 büyüme ve 225 milyon TL ciro olarak belirledik. Türkiye’nin geleneksel lezzetleri helva, tahin-pekmez, reçel, lokum, krokan, kağıt helva, badem ezmesi ve pişmaniyede 108 yıllık birikimimizi dünyaya açarak ciromuzu gelecek 5 yılda yüzde 100 artışla 400 milyon TL’ye yükseltmeyi amaçlıyoruz” dedi.
“Günde 50 ton helva üretiyoruz”
Koska’nın tüm yaş gruplarında çeşitli ihtiyaçlara hitap edecek ürünleri bulunduğuna değinen Dindar, ağırlıklı olarak helva, tahin ve reçel ürettiklerini söyledi. İstanbul Avcılar ve Kütahya Simav’da olmak üzere 2 üretim tesislerinde, günlük yaklaşık 50 ton helva, 20 ton reçel ve 10 ton lokum üretim kapasitesine sahip olduklarına dikkat çeken Dindar, şöyle devam etti: “425 çeşit ürünümüz ile yılda toplam 17 bin ton üretim yapıyoruz. Türkiye’nin en büyük helva üreticisi olarak, Türkiye’de pazar payımız yaklaşık yüzde 50. İstanbul’u da içine alan Marmara Bölgesi’nde ise pazar payımız yüzde 80’e yükseliyor. Hem yurt içinde hem yurt dışında yaptığımız yatırımlarla kısa zamanda hızla büyüyeceğimize inanıyoruz. Şirket ciromuzun yüzde 20’sini aralarında Almanya, Fransa, İngiltere ve Amerika’nın da bulunduğu dünyanın 78 ülkesine yaptığımız ihracat satışlarından gerçekleştiriyoruz. 2015 sonu ihracat satış oranımızı yüzde 30’a çıkartarak hedefimizi 100 ülke olarak belirledik.”