17 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koronavirüsü yenen Çin’de sosyal iletişimin dört evresi: Tırmanış, Zirve, Zirve Sonrası ve Yeni Normal...
Haberler

Koronavirüsü yenen Çin’de sosyal iletişimin dört evresi: Tırmanış, Zirve, Zirve Sonrası ve Yeni Normal…

Marketing Türkiye
7 Nisan 2020
2 dk okuma

Tüm dünyayı etkileyen koronavirüs hız kesmeden etkisi sürdürürken markalar da iletişim çalışmalarını ne yönde geliştirmeleri gerektiğini belirmeye çalışıyor. Golin’in Uzakdoğu ofislerinin Çin’de bulunan merkezi GolinMagic tarafından gerçekleştirilen analiz, salgını dört aşamada değerlendiriyor ve her aşamada hangi duyguların ve paylaşımların öne çıktığını ortaya koyuyor. Çalışma yönlerini bulmaya çalışan markalar için de ufuk açıcı… 

Türkiye’de ve dünyanın neredeyse tümünde COVID-19 salgını büyük bir hızla devam ederken markalar iletişim çalışmalarındaki yönü belirlemeye çalışıyor. Salgının aşamalarına bağlı olarak tüketici algı ve beklentileri, dolayısıyla verilmesi gereken mesajların içeriği ve tonu farklılaşıyor. Peki, bir sonraki adımda sırada ne var? Bunun cevabını bulmak için, ilk etkilenen bölgelerdeki sosyal aktivitenin evrimini inceleyerek sosyal iletişimin ve davranışların nasıl değişeceğine dair ipuçları bulabiliriz. Golin’in Uzakdoğu ofislerinin Çin’de bulunan merkezi GolinMagic tarafından gerçekleştirilen değerlendirmede çarpıcı sonuçlar yer alıyor.

Virüsün başlangıç noktası olan Çin’de, dört farklı fazda, hacme ve konulara göre değişkenlik gösteren bir sosyal iletişim gözlemlendi:

  • Tırmanış (enfeksiyon oranları katlanarak arttığında),
  • Zirve (enfeksiyon oranları en büyük hacimlerine ulaştığında),
  • Zirve Sonrası (enfeksiyon oranları azalmaya başladığında)
  • Yeni Normal (enfeksiyon oranlarının sıfıra yakın veya sıfır olduğu bildirildiğinde)

Koronavirüsü yenen Çin’de sosyal iletişimin dört evresi: Tırmanış, Zirve, Zirve Sonrası ve Yeni Normal...

Fazlara göre öne çıkan mesajlar neler?

Tırmanış:

  • COVID-19 eğitimi – ne olduğunu, belirtileri, vb. virüs hakkındaki temel bilgiler
  • Evde kalmak veya kalabalık alanlarından kaçınmak da dahil olmak üzere sosyal mesafe teşvikleri
  • Acilen ihtiyaç duyulan tıbbi malzeme eksikliği ve günlük ihtiyaçlar
  • Sağlık çalışanlarının üzerindeki baskılar ve onların kahramanca başarısı
  • Daha güçlü bir bağışıklık sistemi için ipuçları

Zirve:

  • Devam eden karantina sürecinde yaşanan zorluklar – eğitim odaklı, kırsal nüfusun yaşadığı problemler, engelliler vb.
  • Evde geçilen zaman ve yaşamı kutlamak
  • Evde öğrenilen yeni beceriler ve dayanıklılıkla gurur duyma
  • Wuhan ve Hubei halkına karşı ayrımcılık

Zirve Sonrası:

  • Ölmeden önce yapılacaklar listeleri ve peşinde koşulacak hayaller
  • Bu sürecin kahramanlarına övgüler
  • İşsizlik ve çözümleri
  • Tarım gibi belirli endüstrileri kurtarmak için yapılması gerekenler
  • Online partiler, dersler, etkinlikler

Yeni Normal:

  • Güvenli şekilde işe hayatına dönüş
  • Başarıyla tamamlanmış bir görev sonrası sağlık çalışanlarını ödüllendirme
  • Wuhan’ın yeniden doğuşunun kutlanması
  • Koronavirüs sonrası yaşamdaki ufak değişiklikler
  • Başkalarının COVID-19’a karşı savaşında Çin hükümeti ve vatandaşlarının rolü

 

çin Koronavirüs sosyal iletişim
1 Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
2 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
3 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
4 Microsoft Word'e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
Microsoft Word’e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
5 Z kuşağı, işi çabuk bırakıyor, yenisini bulmakta ise acele etmiyor!
Z kuşağı, işi çabuk bırakıyor, yenisini bulmakta ise acele etmiyor!
Güncel Haberler
Sporun dönüştürücü gücüne katkı veren her marka “şampiyon”!
Sporun dönüştürücü gücüne katkı veren her marka “şampiyon”!
Pahalı çikolataya markalar inovasyonla cevap veriyor
Pahalı çikolataya markalar inovasyonla cevap veriyor
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: "Deneyim Pazarlaması"
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: “Deneyim Pazarlaması”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions'da kısa liste heyecanı sürüyor!
Haberler
Cannes Lions’da kısa liste heyecanı sürüyor!
İrem Alimoğlu
16 Haziran 2025
Amazon CEO'su açıkladı: Binlerce kişi işten çıkarılacak
Haberler
Amazon CEO’su açıkladı: Binlerce kişi işten çıkarılacak
İrem Alimoğlu
20 Haziran 2025
Türkiye'de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Haberler
Türkiye’de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Sena Tufan
2 Temmuz 2025
Tüketiciyi satın almaya götüren 5 düşünce şekli!
Haberler
Tüketiciyi satın almaya götüren 5 düşünce şekli!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.