8 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koronavirüs unutuldu, tatil alışverişi arttı
Haberler

Koronavirüs unutuldu, tatil alışverişi arttı

Marketing Türkiye
21 Haziran 2020
1 dk okuma

Koronavirüs salgınında kontrollü normalleşme sürecine gidilmesi ve havaların da ısınmasıyla tüketiciler tatil alışverişlerine yoğunlaştı. Her ay yayımlanan Google Arama Trendleri’nde hızla yükselen, perakende kategorilerinde en çok aranan kelimeler “vantilatör”, “bronzlaştırıcı ürün” ve “deniz şemsiyesi” oldu.

Koronavirüs sürecinde kontrollü normalleşme adımları atılırken havaların ısınmasıyla sosyal faaliyetler hız kazandı. Uzun bir karantina döneminden ve sokağa çıkma yasaklarının ardından evlerinden tedbirli olmak kaydıyla dışarı çıkmaya başlayanlar, seyahat yasağının da kalkmasıyla tatil planları yapmaya başladı.

Vantilatör, bronzlaştırıcı ürün ve deniz şemsiyesi aramalarda üst sırada

Değişen tüketici davranışları hakkında fikir veren Google Arama Trendleri raporunda geçtiğimiz haftalarda perakende kategorisindeki yükselen aramalar incelendiğinde, İstanbul başta olmak üzere en çok Ankara, İzmir, Bursa, Adana, Kocaeli, Antalya, Muğla, Gaziantep ve Konya gibi büyük şehirlerde tatil ihtiyaçlarını içeren aramalar yapıldığı ortaya çıkıyor. Yükselen trend kategorileri arasında en çok aratılan kelimelerin ise “masaüstü ve ayaklı vantilatörler”, “bronzlaştırıcı ürünler”, “açık hava ve deniz şemsiyeleri”, “buharlı soğutucular”, “dondurmalı ürünler”, “dondurma ve dondurmalı yoğurt”, “yüzme havuzları” ve “mayolar” olduğu görülüyor.

Dijital pazarlamayı lüks gören şirketler ayakta kalamayacak

Dijital pazarlamanın günümüzde işletmelerin hayatta kalabilmeleri ve büyüyebilmeleri için önemli bir fırsat olduğuna dikkat çeken EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Koronavirüs döneminde müşteri taleplerini ve dijital pazarlama bütçelerini en iyi şekilde değerlendiren işletmeler rekabette birkaç adım öne çıktı. Mağazalara gitmek hala risk taşırken, internet üzerinden alışveriş yapmak online trafiğin ani bir biçimde artmasına neden oldu.” bilgisini paylaştı.

EG Bilişim Koronavirüs tatil
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
3 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
4 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
5 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Güncel Haberler
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şiirler, yapay zeka modellerinin güvenlik duvarlarını aşabiliyor
Haberler
Şiirler, yapay zeka modellerinin güvenlik duvarlarını aşabiliyor
İrem Alimoğlu
7 gün önce
Apple hisseleri, iPhone 17 satışlarıyla rekor kırdı
Haberler
Apple hisseleri, iPhone 17 satışlarıyla rekor kırdı
İrem Alimoğlu
21 Ekim 2025
Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Haberler
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
Marketing Türkiye
15 Ekim 2025
Eğitimde sürdürülebilir dönüşüm: “Okulların Havası Değişiyor” Cizre’de devam ediyor
Haberler
Eğitimde sürdürülebilir dönüşüm: “Okulların Havası Değişiyor” Cizre’de devam ediyor
Nafizcan Önder
20 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.