6 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koronavirüs salgını sırasında teknoloji ve seyahat alışkanlıkları nasıl değişiyor?
Haberler

Koronavirüs salgını sırasında teknoloji ve seyahat alışkanlıkları nasıl değişiyor?

Marketing Türkiye
30 Mart 2020
2 dk okuma

Koronavirüs salgını doğrultusunda evinden çalışan ve sosyal mesafeyi koruyan bireylerin sayısı artmaya devam ettikçe teknoloji kullanımı ve seyahat alışkanlıkları da değişiyor.

Statista’nın raporuna göre seyahat sınırlandırmaları, zorunlu karantina periyodları ve özellikle Asya Pasifik bölgesinde sokağa çıkma yasağı uygulanan ülkelerin olması dünya popülasyonunun yüzde 25’inin dışarı çıkmadığı anlamına geliyor. An itibariyle uygulanan en büyük sokağa çıkma yasağı 1.3 milyar vatandaşına 21 gün boyunca evlerinde kalmalarını söyleyen Hindistan hükümeti tarafından uygulanıyor.

Adcolony’nin Asya Pasifik bölgesinde 2000 insanın dahil olduğu ve en baskın katılımcılarının çoğunun 25-54 yaş grubunda olduğu Coronavirüs Impact Survey (Koronavirüs Etkisi Anketi) adlı anketine göre katılımcıların yüzde 45’i mobil oyunlarını günde birden fazla kez oynadığını, yüzde 68’i ise akıllı telefonlarında yeni oyunlar oynadığını belirtiyor. Toplam katılımcıların yüzde 44’ü her gün mobil oyunlar oynadıklarını söylüyor.

Online alışveriş hızla artıyor

E-ticarette ise insanların yüzde 95’i geçtiğimiz iki hafta içinde en az bir kere online alışveriş yaptıklarını, yüzde 46’sı ise alışverişlerini daha çok online yapmaya başlayacaklarını belirtiyor.  IAS’e göre Singapurlu tüketicilerin yüzde 91’i aktif olarak koronavirüs hakkında haberleri ve online içerikleri araştırıyor. Yüzde 87’si ise genel olarak daha fazla haber okuyor.

Salgın sürecinde marka hassasiyetlerine değinildiğine Singapurlulara göre hangi markaların reklam yapıp yapmaması kararı markadan markaya değişiyor. Misyonu ve kimliği bu hassasiyeti salgın öncesinde de taşıyan markaların reklam kampanyaları yapmaları olumlu karşılanıyor. Özellikle sağlık/ilaç, hükümet ve koronavirüs hakkında eğitim verir nitelikle olan reklamları ekranlarında görmek isteyen Singapurluların en az görmek istediği içerikler seyahat, gıda/içecek ve finans markalarından oluyor.

Yurt içi tatilin popülaritesi artacak

Konu seyahat olduğunda Singapur turizm markaları Mart’ın ilk günlerinden beri yurtiçinde tatil konseptini ele alıyor. Bu özellikle okullar tatil olunca yurtdışına gitme planları suya düşen çocuklu aileler tarafından olumlu karşılandı. Ulusal sektörün yanı sıra yerel oteller ve hükümet de yurtiçi tatili konseptinin öneminin altını çizdi.

Veriye dayalı platform Sojern’e göre otellerin fiyat düşürmesi ve hükümetin destek mesajları Singapur’da gerçekleştirilen otel aramalarının artmasına neden oldu. Bu aramalar özellikle Malezya’nın sınırlarının kapatıldığı ve Malezyalı birçok çalışanın Singapur’da mahsur kaldığı 18 ve 19 Mart 2020 tarihlerinde artış gösterdi. Yerel oteller ve hükümet bu çalışanların 31 Mart’a kadar otellerde kalabilmesini sağladı.

Singapurluların yanı sıra tüm dünyada uluslarası seyahatlerin her geçen gün limitlendirilmesiyle yurtiçi tatil trendinin Nisan ve Mayıs boyunca da devam edeceğini söyleyebiliriz.

1 Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
2 Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
3 Ticaret Bakanlığı'ndan toplatma kararı: 5 riskli ürün açıklandı
Ticaret Bakanlığı’ndan toplatma kararı: 5 riskli ürün açıklandı
4 Koç Holding yılın ilk yarısında 7,7 milyar TL kâr açıkladı
Koç Holding yılın ilk yarısında 7,7 milyar TL kâr açıkladı
5 ChatGPT’ye “Çalış ve Öğren” modu
ChatGPT’ye “Çalış ve Öğren” modu
Güncel Haberler
McDonald's, McDonaldland ile 20 yıl önceye döndü!
McDonald’s, McDonaldland ile 20 yıl önceye döndü!
Tüketiciyi satın almaya götüren 5 düşünce şekli!
Tüketiciyi satın almaya götüren 5 düşünce şekli!
Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ege’den hasat bezelye Michelin tavsiyeli restoran menüsünde
Haberler
Ege’den hasat bezelye Michelin tavsiyeli restoran menüsünde
Sena Tufan
12 Haziran 2025
Takım sevgisinden kimlik inşasına: Türkiye’de futbol ve duygusal bağlar
Haberler
Takım sevgisinden kimlik inşasına: Türkiye’de futbol ve duygusal bağlar
İrem Alimoğlu
18 Haziran 2025
Düzey 50 Yaşında : Her gün üst düzey bir başarı hikayesi
Haberler
Düzey 50 Yaşında : Her gün üst düzey bir başarı hikayesi
Advertorial
2 Temmuz 2025
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Haberler
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
İrem Alimoğlu
5 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.