19 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koronavirüs ile değişen tüketici davranışları online pazar yerlerine nasıl yansıdı?
Haberler

Koronavirüs ile değişen tüketici davranışları online pazar yerlerine nasıl yansıdı?

Marketing Türkiye
9 Haziran 2020
2 dk okuma

Uluslararası dijital pazarlama ve SEO ajansı Zeo Agency’nin hazırladığı Online Pazar Yerleri Sektörü 2020 İlk Çeyrek Raporu, ziyaretçi hacmini 2019’a göre artıran sektörde COVID-19 etkisiyle tüketici davranışları ve pazar paylarındaki değişimleri ortaya koyuyor.

Zeo Agency’nin sektörün online mevcudiyetini, markaların pazar paylarındaki değişimi ve kullanıcı davranışlarındaki dinamik hareketleri derinlemesine incelemek üzere hazırladığı Online Pazar Yerleri Sektörü Raporu, 2019 ve 2020 yıllarının ilk çeyrek dönemini kıyaslayarak COVID-19’un sektör üzerindeki etkisini ölçümlüyor.

Tüketiciler ürün-fiyat karşılaştırmaya daha çok vakit ayırdı

Türkiye’deki en büyük 11 web sitesinin baz alınarak kategori haline getirildiği rapora göre; sektöre gelen toplam ziyaretçi sayısı 2019’un ilk çeyreğinde 841 milyon civarında iken 2020’nin ilk çeyreğinde 868 milyona yükseldi. Raporda öne çıkan nokta ise ürün-fiyat karşılaştırma sitelerinin 2020’nin ilk çeyreğinde yaşadıkları çıkış oldu.

Ziyaretçi hacimlerini artıran ürün-fiyat karşılaştırma sitelerinde aynı zamanda kullanıcıların geçirdiği süreler de yükselirken, direkt pazar yeri domainlerinde geçirilen sürelerin azalıyor olması dikkat çekti. COVID-19 salgının tüketici davranışlarında yarattığı etkiyi yansıtan bu gelişme ile kullanıcıların arama yaptıkları ürün üzerinde satın almadan önce düşünme süresini artırdığı ve akıllı alışveriş adımlarının daha yaygın hale geldiği ortaya çıkıyor.

Mobil uygulamaların indirilme sayıları iki kattan fazla arttı

5 lider web sitesinin mobil uygulamalarının 2019 ve 2020 ilk çeyrek verilerinin incelendiği raporda, tüm markaların mobil uygulamalarındaki indirilme sayılarını 2020’de iki katıdan fazla artırdığı görülüyor. COVID-19 ile gelen karantina süreciyle birlikte tüketicinin online alışverişi daha fazla tercih etmesi ve bu uygulamaların süpermarket uygulamalarıyla yaptıkları ortaklıklar da bu sürece katkı sağlamış gözüküyor.

5 uygulaması arasında, en fazla indirilme sayısının 2019’un ocak ayından itibaren Trendyol’da olduğu görülüyor. İndirmelerde yüzdesel olarak bir önceki yıla göre en yüksek artışa sahip olan ve geçirilen sürenin artış gösterdiği tek uygulamanın fiyat karşılaştırma sitesi Akakçe olması ise yine COVID-19 döneminde yaşanan kemer sıkma politikalarının bir etkisi olarak öne çıkıyor.

En çok teknolojik ürünler arandı, COVID-19 etkisiyle spor ve hijyen ürünleri yükselişe geçti

Sektörün en fazla trafik alan 10 web sitesinin en az 9’unun ortak sıralandığı ve en fazla hacme sahip olan 10.000 ortak anahtar kelimenin analiz edildiği raporda; aranma hacimlerinin 2020 yılının ilk üç ayında da hem masaüstü hem de mobilde arttığı görülüyor. 2020’nin ilk çeyreğinde en fazla aranan kelimelere bakıldığında cep telefonları başta olmak üzere teknolojik ürünler listede baskın olurken, COVID-19 etkisiyle daha çok evde vakit geçiren tüketicilerin ihtiyaçlarına dair veriler de ortaya çıkıyor.

Cep telefon modelleri, akıllı saatler gibi giyilebilir teknolojiler, bebek ürünleri ve oyuncakların yanı sıra kahve makinası, avize, düdüklü tencere, buhar makinası, şarjlı matkap ve oyuncu koltuğu gibi ürünler 2020 ilk çeyrekte en çok aranan ilk 40 kelime arasında yer alıyor. Aynı dönemde 2019 yılına göre aranma hacminde en çok artış yaşanan kelimeler de COVID-19 etkisini yansıtacak şekilde ağırlık seti gibi evde spor yapmaya odaklı ürünler ile değişen hijyen alışkanlıklarıyla paralel olarak kağıt sabun ve sprey şişesi gibi ürünler içeriyor.

araştırma Zeo Agency
1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
4 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
5 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Haberler
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
İrem Alimoğlu
26 Ekim 2025
Kablolu kulaklıklar geri döndü!
Haberler
Kablolu kulaklıklar geri döndü!
Sena Tufan
5 Ekim 2025
Ford ve Renault, düşük maliyetli elektrikli araç üretmek için güçlerini birleştirdi
Haberler
Ford ve Renault, düşük maliyetli elektrikli araç üretmek için güçlerini birleştirdi
Sena Tufan
1 hafta önce
Ticaret Bakanlığı’ndan çocuklara yönelik zararlı reklamlara sıfır tolerans
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan çocuklara yönelik zararlı reklamlara sıfır tolerans
İrem Alimoğlu
20 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.