19 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kombi tüketicisi akıllanıyor
Haberler

Kombi tüketicisi akıllanıyor

Berçem Sultan Kaya
6 Ocak 2022
3 dk okuma

Sürdürülebilirlik tüm dünyanın en önemli gündem maddelerinden biri. Isıtma cihazları ise iklim değişikliği ile doğrudan ilişkili. Günümüzün bilinçli tüketicileri iklimlendirme cihazı satın alırken kendi konforunu düşünmenin yanı sıra, ekosistemin geleceğini de göz ardı etmiyor. Kış aylarında evlerimiz için yaptığımız en öncelikli harcamalardan biri olan kombide ise satın alma kararında, uygun fiyatın yanı sıra verimlilik ve tasarruf ön plana çıkıyor.

Küresel ısınmanın etkilerinin artmasıyla birlikte yenilenebilir enerji, verimlilik ve sürdürülebilirlik gibi konular önemli gündem maddeleri haline gelmiş durumda. Bu çerçevede hemen her sektörde daha çevreci ve daha verimli ürünler üzerine çalışmalar yapılıyor, doğada var olan enerjiyi maksimum verimlilikle, doğru bir şekilde kullanmayı sağlayan cihazlara odaklanılıyor. Günümüzün bilinçli tüketicileri artık seçtikleri cihazlarda konforun yanı sıra ekosistemin geleceğini de düşünüyor. Çevreye karşı duyarlı, kullanım kolaylığı sunan ve uzun yıllar üst düzey konfor sağlayan ürünler daha çok tercih ediliyor.

Evlerdeki iklimin, dünyanın sürdürülebilirliği ile sıkı bağlantısı olduğu bir gerçek. Bu nedenle “dünyamızı korumaya evlerden başlıyoruz” demek hiç de yanlış olmaz. Bu durum doğal olarak evlerin ısınma ve sıcak su ihtiyacını karşılayan kombiler için de geçerli. Bu görüşe paralel olarak günümüzde kullanıcılar, kombi satın alırken en az fiyat kadar, uzun kullanım ömrüne ve verimliliğe de dikkat ediyor.  

Tasarruf hiç olmadığı kadar ön planda  

Bu konu ile ilgili olarak yapılan “Kombi Kullanım ve Tercih Araştırmasına” göre, tüketicilerin satın alma sırasında kararlarını şekillendiren en önemli konular fiyat, verimlilik ve tasarruf. Tasarruf, satın alma kararında hiç olmadığı kadar ön planda. Araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 87,4’ü, kombinin yoğuşmalı ve tasarruflu olmasına öncelikli olarak önem verdiğini belirtiyor. Katılımcılara kombi satın alırken hangi kriterlere dikkat ettikleri sorulduğunda bir numaralı cevap, yine bununla bağlantılı olarak, yüzde 75,5 ile teknik özellikler oluyor. Teknik özellikler satın almada önemli kriterlerden biri olarak gösterilirken, satın alma sonrası hizmet de kombi tercih ederken en kritik konular arasında öne çıkıyor. Katılımcıların yüzde 80,9’u satın alma kararında servis hizmetinin önemini vurguluyor.

Kombi satın alırken tüketicilerin ilk adresi yüzde 85,3 ile markaların kendi mağaza veya web siteleri; hemen ardından ise yüzde 30,1 ile yapı marketler veya bu kapsamdaki siteler geliyor. Bu alanda e-ticaret siteleri şimdilik yüzde 21,6’lık bir oranı geçemiyor. Katılımcıların yüzde 54,7’si kombileri tamamen bozulana kadar değiştirmeyeceğini söylüyor. Tüketiciler, yüzde 50,8 gibi yakın bir oranla kombi arızalandığında ve tamir fiyatı neredeyse yenisi kadar olduğunda kombiyi değiştireceğini belirtiyor. Araştır­ma, katılımcıların yüzde 79,4’ünün bu konuda bilinen markalara başvurduğunu gösteriyor. Öte yandan markalar tarafından yapılan iletişim çalışmalarının ve reklamların yüzde 42,3 oranıyla tüketiciyi etkilediği görülüyor. Tüketiciler fikir danışmak için yüzde 56 oranı ile kombi satış mağazasındaki temsilcilere, yüzde 51,6 ile eş, dost, tanıdıklara ve yüzde 38,6 ile internete başvuruyor.  

Kombide yüksek verimlilik için akıllı iletişim teknolojileri…

Kurulduğu ilk günden beri sürdürülebilirlik kavramı üzerine çalışan ve ürettiği cihazların bu konuya en üst düzeyde uyumlu olması için çaba sarf eden Vaillant, bu bakış açısını Green iQ konsepti ile en üst seviyeye çıkardı. Daha yüksek verimliliğe sahip ürünlerini akıllı iletişim teknolojileriyle birleştiren Vaillant, daha çevreci Green iQ konseptli ürünleriyle daha fazla tasarruf sunuyor, akıllı iletişim teknolojileri ile tüketicilerin konfor seviyelerini de artırıyor. Vaillant’ın, Green iQ etiketli ecoTEC Exclusive yoğuşmalı kombisi; multi yoğuşma sağlayan teknolojisi ile standart kombilere kıyasla yüzde 8’e varan ek tasarruf ve düşük maliyetli enerji kullanımı vadediyor. 

Kolayca kurulumu yapılan kablosuz ağ modülü sayesinde akıllı telefon uygulamasına bağlanabilen ve evdeki diğer akıllı cihazlarla iletişim kurabilen ecoTEC Exlusive, akıllı kontrol kullanımı ile A+ sistem ısıtma enerji verimliliğine, yüzde 9 düşük modülasyon oranıyla anlık ısı ihtiyacına göre otomatik kapasite ayarına sahip. Son yıllarda geleneksel işi olan kombinin yanı sıra yüksek verimlilik özelliğine sahip ısı pompasına da odaklanan Vaillant, geçtiğimiz yıl benzerlerinden yaklaşık 700 kat daha çevreci bir çözüm sunan ısı pompası aroTHERM plus’ı piyasaya sundu. A+++ verimlilik sunan aroTHERM plus ısı pompası; verimliliği ve çevreciliği ile dikkat çekiyor.

*Kombi Kullanım ve Tercih Araştırması, Aksoy Araştırma tarafından Marketing Türkiye için Vaillant Türkiye sponsorluğunda gerçekleştirildi. 

Türkiye’nin kombi haritası

featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İK departmanlarının dikkatine: Yapay zeka ile özgeçmiş elemesi, nitelikli adayları kaybettirebilir
Haberler
İK departmanlarının dikkatine: Yapay zeka ile özgeçmiş elemesi, nitelikli adayları kaybettirebilir
Sena Tufan
6 gün önce
Golden Drum 2025 finalistleri belli oldu! Türkiye'den çıkan yaratıcı işler 12 kategoride finale kaldı
Haberler
Golden Drum 2025 finalistleri belli oldu! Türkiye’den çıkan yaratıcı işler 12 kategoride finale kaldı
Nafizcan Önder
3 hafta önce
ChatGPT’ye erotik içerikler için “yetişkin modu” geliyor
Haberler
ChatGPT’ye erotik içerikler için “yetişkin modu” geliyor
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor
Haberler
Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor
İrem Alimoğlu
8 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.