2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kombinin iyisi faturada gizli
Haberler

Kombinin iyisi faturada gizli

Nafizcan Önder
24 Eylül 2022
4 dk okuma

İklim krizinin çanları her geçen gün daha yüksek sesle çalarken bu sese bir de ekonomik kriz ve giderek kabaran faturalar eklendi. Hal böyle olunca evlerimizin demirbaşı kombilerden beklentilerimiz de onları kullanma alışkanlıklarımız da yeniden şekilleniyor. Peki, kombi seçiminde tüketicinin tansiyon noktaları neler? Tüketici kombi ararken kimlere kulak kabartıyor, nereden satın alıyor? Akla ilk hangi markalar geliyor, dahası en çok hangileri tercih ediliyor? Yanıtlar Marketing Türkiye adına Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Kombi Satın Alma Eğilimleri” araştırmasında…

Kış ayları henüz gelip kapıya dayanmadan karınca misali hazırlıklar da başladı. Soğuk kış günlerinde yaşanan tek bir arızayla hayatı durduran kombilerse elbette bu hazırlıklar içerisinde öne çıkanlardan. Soğuk hava dalgaları henüz ülkeye uğramamış olsa da yüksek enflasyon dalgası fatura endişesini iyiden iyiye hissettiriyor. Zira Marketing Türkiye adına Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Kombi Satın Alma Eğilimleri” araştırmasının sonuçlarına göre tüketicilerin yüzde 84’ü kombinin az yakmasının tercih sebebi olduğunu söylüyor. Her 10 kişiden 6’sı da kombi maliyetleri içerisinde en çok dikkat ettikleri konunun “Enerji kullanım maliyeti” olduğunu belirtiyor.

Online alışverişin hayatımızda giderek daha da fazla yer etmesine karşın tüketicinin kombi satın almadaki ilk adresi bayiler! Hem danışırken hem de satın alırken tüketici geleneksel kanaldan vazgeçmiyor… Pazarda değişen dinamiklerin mercek altına alındığı “Kombi Satın Alma Eğilimleri” araştırması sektöre ilişkin pek çok satın alma eğilimini ortaya koyarken pazarın lider markalarını da gözler önüne seriyor…

Kalite ve tasarruf kombi tercihinde fark yaratıyor

Kombinin iyisi faturada gizli

Araştırma kapsamında katılımcılara kombi satın alırken hangi kriterlere dikkat ettikleri sorulduğunda yüzde 87 oranında “kaliteli olması” ve yüzde 84 oranında “az yakması” yanıtlarının öne çıkması pazardaki farklılaşma ve rekabet noktalarına işaret ediyor.

Öte yandan yüzde 64’le “güvenilir bir ürün olması” ve “kombinin uygun fiyatlı olması” da diğer yüksek öneme sahip kriterler olarak karşımıza çıkıyor. Tüketicilerde giderek daha fazla karşılık bulan çevre hassasiyeti ise yalnızca yüzde 9 oranla dikkat edilen kritik özellik olarak verilere yansırken bu hassasiyetin henüz kombi tercihinde önemsenen bir kriter olmadığı görülüyor.

Kombi denince akla gelen ilk marka hangisi?

Kombinin iyisi faturada gizli

Katılımcılara “Kombi denince aklınıza ilk hangi marka geliyor?” diye sorulduğunda yaklaşık 10 kişiden 6’sı Baymak (yüzde 58) cevabını veriyor.

ECA yüzde 49’la ikinci sırada karşımıza çıkarken Arçelik ve Alarko yüzde 38’le üçüncü sırayı paylaşıyor. Veriler şehir bazında incelendiğinde İstanbul ve İzmir’de Baymak yine zirveyi kaptırmazken Ankaralıların aklına gelen ilk marka Alarko oluyor.

Gözler faturada…

Kombinin iyisi faturada gizli

Maliyetler elbette hayatın her döneminde önemli ancak enflasyonun zirve yaptığı bu günlerde satın alma tercihini şekillendiren ilk faktör oluyor. Katılımcılara kombi maliyetlerinde en çok dikkat ettikleri kriterler sorulduğunda yüzde 59’la en yüksek yanıt “Enerji kullanım maliyeti” olarak öne çıkarken ikinci sırada yüzde 33’le “Kombi satın alma maliyeti” geliyor. Tüketicilerin yüzde 8’i için öncelikli maliyet kriteri ise servis ücreti olarak verilere yansıyor.

Pazarın kalbi bayilerde atıyor

Kombinin iyisi faturada gizli

Online alışveriş eğilimi bugün pek çok sektörü domine ediyor olsa da kombi pazarında durum farklı. Katılımcılara kombilerini nereden satın aldıkları sorulduğunda yüzde 68’inin tercihinin marka bayisi olduğu gözlemleniyor. Bayilerin pazar için ne derece önemli olduğu da bu veriler ışığında ortaya çıkıyor. Katılımcıların yüzde 22’si tercihlerinin yapı marketler olduğunu ifade ederken online alışveriş sitelerinin ve elektronik marketlerin pazardaki yeri yalnızca yüzde 1 olarak verilere yansıyor.

Bayi ne diyorsa o…

Kombinin iyisi faturada gizli

Özellikle uzun zaman aralıklarıyla değişim yapılan ürün gruplarında fark yaratmak elbette kritik bir öneme sahip. Tüketicilerin tercihinde belirleyici rol oynayan araştırma safhasında da bayilerin ne denli kritik bir role sahip olduğu bir kez daha görülüyor. Zira katılımcıların yüzde 73’ü araştırmalarını bayilerle yüz yüze görüşerek yaptıklarını ifade ediyor.

Yüzde 46 kombi bozulmadan bakım yaptırmıyor

Kombinin iyisi faturada gizli

Dayanıklı ev aletlerinin daha uzun ömürlü olabilmesinde elbette kullanıcıların da çeşitli sorumlulukları bulunuyor. Söz konusu kombi olduğunda da bakım epey kritik. Kombilerine ne sıklıkla bakım yaptırdıkları sorulduğunda katılımcıların yüzde 46’sı “kombim bozuldukça” yanıtını verirken her yıl bakım yaptıranların oranı yüzde 34 olarak verilere yansıyor.

Yeni teknoloji dikkatleri üzerine çekiyor!

Kombinin iyisi faturada gizli

Araştırmaya katılanlar arasında mevcut kombilerini değiştirmeyi düşünenlerin oranı yüzde 23 olarak verilere yansıyor. Katılımcılara değiştirme sebepleri sorulduğunda ise yüzde 54 ile yeni teknoloji istiyor olmaları en büyük motivasyon olarak karşımıza çıkıyor. Kombisi eskidiği için değiştirmeyi düşünenlerin oranı yüzde 40 olarak verilere yansırken yüzde 6’sı kombisi bozulduğu için zorunlu bir değişime gitmek durumunda…

Tüketicinin duvarında hangi kombi var?

Kombinin iyisi faturada gizli

Araştırma verileri marka bilinirliğinin kombi pazarı için ne derece önemli olduğunu gözler önüne seriyor. Öyle ki katılımcılara kullandıkları kombi markaları sorulduğunda tüketicilerin aklına ilk gelen marka olan Baymak yaklaşık her 10 kişiden 5’inin (yüzde 48) cevabı oluyor. ECA yüzde 23’le en çok verilen ikinci yanıt olurken onu yüzde 15’le DemirDöküm takip ediyor.

Marketing Türkiye Eylül sayısını okumak için TIKLAYIN!

featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
4 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
5 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
Güncel Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Fenerbahçe’nin efsane çubuklusu adidas’a emanet
Fenerbahçe’nin efsane çubuklusu adidas’a emanet
Epica Awards bu yılın Jüri Başkanını açıkladı...
Epica Awards bu yılın Jüri Başkanını açıkladı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye Voleybol Milli Takımlar'ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Haberler
Türkiye Voleybol Milli Takımlar’ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
İrem Alimoğlu
13 Mayıs 2025
Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Haberler
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Sena Tufan
4 hafta önce
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
Haberler
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Hogwarts’a yeni bir davet: Harry Potter dizisinin yıldızları belli oldu!
Haberler
Hogwarts’a yeni bir davet: Harry Potter dizisinin yıldızları belli oldu!
Nafizcan Önder
28 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.