10 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Kız gibi olmak ne zaman suç oldu?

Marketing Türkiye
4 Ağustos 2014
2 dk okuma

P&G markası Orkid, “Kız gibi koşuyorsun” ya da “kız gibi atıyorsun” gibi ifadelerin olumsuz etkilerine dikkat çekmek ve “kız gibi” ifadesini artık olumsuz bir tanımdan, “yapabileceğinin en iyisini yapmak” anlamına gelen bir tanıma dönüştürmek için yeni bir kampanya başlattı. Bu küresel kampanya; özellikle ergenlik dönemine girerken kızların, her şeyi #KızGibi (#LikeAGirl) yapmaktan gurur duymalarına ve kendilerine güvenmelerine yardımcı olmayı amaçlıyor.

Orkid’in sponsorluğunda Research Now’ın yürüttüğü araştırmada, ergenlik döneminin başı ve ilk adet döneminin, kızların kendilerine güvenlerinin en düşük olduğu dönemler olduğu ortaya çıktı. Araştırmada kullanılan olumsuz ifadelerin de bu güven eksikliğini artırabildiği belirtildi. #KızGibi (#LikeAGirl) kampanyasının bir parçası olarak Orkid, ödüllü belgesel yönetmeni Lauren Greenfield ile birlikte, her yaştan insanın “Kız Gibi” ifadesine algısını gösterensosyal bir deney yürüttü. 

Greenfield, “#kızgibi (#likeagirl)” çalışması hakkında, ““Bir belgeselci olarak bu çalışmada, kızlardaki güven eksikliğine ve basmakalıp düşüncelerin olumsuz etkisine ilk elden tanık oldum” dedi. “Kız gibi” ifadesinin kötü bir anlamda kullanıldığında, karşınızdakini küçümsediğini ve güçsüzleştirdiğini ifade eden Greenfield, “Bu basit ifadenin kızlar ve kadınlar üzerinde yıllar süren, önemli bir etkisi olabileceğine ışık tutacak bir projede Orkid’le çalışmaktan gurur duyuyorum. ‘Kız gibi’ ifadesine artık pozitif bir anlam yüklemeye yönelik bir hareketin parçası olmaktan heyecan duyuyorum” diye konuştu.

Orkid’in videoya kaydedilen sosyal deneyi, özellikle genç ve yaşı daha büyük kızların, ama her yaştan insanın “kız gibi” ifadesini nasıl farklı yorumladıklarını açıkça gösteriyor. Yaşları 5 ile 13 arasındaki genç kızlardan “kız gibi” atmaları, koşmaları veya dövüşmeleri istendiğinde cesur karate tekmeleri savuruyor. Yaşı daha büyük kızlar ise olumsuz klişelere uygun davranıyor: 20 yaşındaki maraton koşucusu, “kız gibi koşması” istendiğinde, bacaklarını sağa sola savuruyor ve hafif alaycı bir şekilde saçı dağılacak diye kaygılanmış gibi yapıyor. 19 yaşında, kaslı kollara sahip başka bir kız, “kız gibi dövüşmeyi” gösterirken kollarını kanat çırpar gibi açıp kapamakla kalıyor ve 14 yaşındaki voleybol oyuncusu “kız gibi atması” istendiğinde halsizmişçesine kolunu savuruyor. Bu deney ayrıca, çok az cesaretlendirmeyle bile kızların, bir kız olmanın ne demek olduğuna dair algılarını değiştirebileceğini açıkça gösteriyor.

Orkid Özgüven & Ergenlik Araştırması, 16 ile 24 yaşları arasında bin 300 Amerikalı kızla anket yapan Research Now Panel kullanılarak yürütüldü. Bin kızdan oluşan ulusal temsili örneklem grubuna ek olarak, 150 Afro-Amerikalı ve 150 Hispanik Amerikalı kız da desteklenmek üzere eklendi. Anket, 22 Mayıs 2014 ile 28 Mayıs 2014 tarihleri arasında yapıldı.

Orkid Ergenlik & Özgüven Araştırması Ana Bulguları

ÖZGÜVEN
· Kızların yarısından fazlası (yaklaşık her iki kızdan biri, ya da yüzde 56’sı), ergenlik döneminde özgüvenlerinde düşme yaşadıklarını söyledi.
· Kızların özgüvenlerinin en düşük olduğu zamanlar, ergenliğe girdikleri ve ilk adetlerini oldukları dönem: bunu en yakın ortaokula başladıkları dönem izliyor.
· Ergenlik döneminde özgüvenlerinde düşüş yaşadıklarını söyleyen kızlar, daha yüksek oranda arkadaşlarından daha önce ya da daha sonra ergenliğe girdiklerini belirttiler.
· Kadınlarının çoğunun, gençliklerindeki kendilerine verecekleri tavsiye ise “yalnız değilsin” ve “sandığın kadar tuhaf değilsin” oldu.

KIZ GİBİ
· 16-24 yaşlar arasındaki kadınların büyük bir çoğunluğu (yüzde 89), kelimelerin özellikle kızlar için zararlı olabileceği ifadesine katıldığını belirtti.
· Kızların yalnızca yüzde 19’u, “kız gibi” ifadesine dair olumlu bir çağrışıma sahip.
· Kızların yarısından fazlası (yüzde 57), “kız gibi” ifadesinin olumsuz algısını değiştirmek için bir hareket olması gerektiğini düşünüyor.
· Beş kızdan dördü (yüzde 81), “kız gibi” ifadesinin olumsuz algısını değiştirmek için bir hareket başlatmakta Orkid’e destek vereceğini söyledi.

{youtube}Qv_jwegGtvY|450|280{/youtube}

1 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
2 The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
3 The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
4 AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
5 Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
Güncel Haberler
ON Dijital’e global ödül: "Türkiye’nin En İyi Dijital Bankası" seçildi
ON Dijital’e global ödül: “Türkiye’nin En İyi Dijital Bankası” seçildi
2025’te zihnimizi şekillendirenler...
2025’te zihnimizi şekillendirenler…
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

The Ordinary "Periodic Fable" ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Haberler
The Ordinary “Periodic Fable” ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Sena Tufan
16 Ekim 2025
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Haberler
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Meme kanserine dikkat çeken sokak sanatı: “Street Nipples”
Haberler
Meme kanserine dikkat çeken sokak sanatı: “Street Nipples”
Sena Tufan
2 Ekim 2025
Time, Fatih Altaylı’nın “boş koltuğunu” Marketing Türkiye YouTube Rating Report'u kaynak göstererek haberleştirdi…
Haberler
Time, Fatih Altaylı’nın “boş koltuğunu” Marketing Türkiye YouTube Rating Report’u kaynak göstererek haberleştirdi…
Nafizcan Önder
8 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.