17 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Kıtlama şeker” artık marka değeri taşıyor
Haberler

Erzurum’un “Kıtlama Şeker”i artık bir marka!

Seda Başpınar
8 Haziran 2022
1 dk okuma

“Çay şekerli mi yoksa şekersiz içilmeli?” sorusu belki de çay hayatımıza girdiğinden beri bir tartışma konusu… Ancak Erzurumlular için bu sorunun cevabı oldukça net. Onlara göre çay şekerli içilir hem de kıtlama şekerle. Erzurum’un kültürel ögeleri arasında yer alan “kıtlama şeker”, Coğrafi İşaret Belgesi alarak resmen markaya dönüştü.

Küp şekere oranla daha sert bir yapıda olan kıtlama şekerle çay içilirken önce şeker ağza atılır ve akabinde çaydan bir yudum alınır. Ardından şekeri dilinin altından çıkarıp ağız içerisinde bir tur dolaştırıp tekrar dil altına alınır. Bu şahsına münhasır geleneğin tescillenmesi gerektiğini düşünen Erzurum Ticaret Borsası’nın Türk Patent kurumuna başvuru yapmasının ardından “kıtlama şeker”in ünü belgelenmiş oldu.

Anadolu pudingi “hasuta” da tescillendi

Erzurum Ticarete Borsası’nın tescil için başvurduğu ve belge alan bir diğer ürün ise “Anadolu pudingi” olarak da bilinen yine Erzurum’a has lezzetlerden biri olan “Hasuta” oldu. Coğrafi İşaret Belgesi alarak tescillenen Hasuta; şeker, un, su ve nişastanın karışımıyla ortaya çıkan bir çeşit tatlı. Özellikle bebek, çocuk ve hasta yemeği olarak bilinen hasutanın, iyi geldiği düşünülerek yeni doğum yapmış kadınlara özel olarak yapıldığı da biliniyor.

Coğrafi işaret nedir, ne işe yarar?

Coğrafi işaret, belirgin bir özelliği bakımından köken olarak yer aldığı bir yöre, bölge ya da ulus ile özdeş haline gelmiş bir ürünü belirten isim ya da işaretlere deniyor. Coğrafi işaretle tescillenen ürün koruma altına alınıyor ve ürünün hakları ait olduğu bölgede kalıyor. Böylece ürünün taklitlerinin ortaya çıkmasının önüne geçilir. Ayrıca coğrafi işaretle tescillenen ürünün marka değeri artar.

11 çay markası araştırıldı: Her demlikte plastik yutuyoruz

featured
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
3 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
4 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
5 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
Güncel Haberler
Koşunun ritmiyle yükselen marka: HeartBeat
Koşunun ritmiyle yükselen marka: HeartBeat
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
Bosch Ev Aletleri, üst üste dördüncü kez Effie'ye layık görüldü
Bosch Ev Aletleri, üst üste dördüncü kez Effie’ye layık görüldü
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Stellantis Türkiye’nin Tofaş tarafından satın alınmasına “yatırım şartlı” onay
Haberler
Stellantis Türkiye’nin Tofaş tarafından satın alınmasına “yatırım şartlı” onay
Marketing Türkiye
4 hafta önce
KFC'den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
Haberler
KFC’den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
İrem Alimoğlu
3 gün önce
AB'den Apple ve Meta'ya rekor ceza
Haberler
AB’den Apple ve Meta’ya rekor ceza
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
"Pril Ramazan Buluşması", İstanbul'un ardından İzmir ve Ankara'da
Haberler
“Pril Ramazan Buluşması”, İstanbul’un ardından İzmir ve Ankara’da
Advertorial
12 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.