19 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
kişisel veri
Haberler

Kişisel verileri koruyamayan markaların sonu acı olacak!

Seda Başpınar
25 Haziran 2022
2 dk okuma

Yapılan araştırmalara göre günümüzde marka itibarını sağlamlaştırmak kullanıcıların kişisel verilerini korumaktan geçiyor. Öyle ki kullanıcıların yüzde 73’ü kişisel veri güvenliğinin markanın hırsları için ihlal edileceğini düşünüyor.

Küresel çapta ses getiren ve etkileri halen devam eden Cambridge Analytica skandalı birçok şeyi değiştirmeye devam ediyor. Özellikle skandal sonrası kişisel verilerin korunmasına gösterilen önem, kullanıcıların marka tercihlerine de yön vermeye başladı. Morning Consult’un 2022 Güven Araştırması’na göre kullanıcıların yüzde 94,1’lik ezici çoğunluğu, kişisel verilerinin izinsiz paylaşılması durumunda markayı kullanmayı bırakacağını belirtiyor.

Ciddi tehdit oluşturuyor

Veri sızıntılarının ve yasa dışı kullanımların artması birçok kullanıcının kişisel verilerinin korunması özelinde endişelenmesine neden oluyor. 2022 Güven Araştırması’nda kullanıcıların yüzde 73’ü kişisel verilerini kapsayan gizlilik politikasının marka çıkarı için ihlal edileceğini düşünüyor. Kişisel verilerin korunması yasal çerçevede belirtilse de gizlilik politikalarındaki açıklar istenmeyen sonuçlara yol açabiliyor. Gizlilik politikaları düzgün işlese bile kimi zaman da hackerlerin saldırıları ciddi tehdit yaratabiliyor.

Bilinçli kullanıcılar bilinçli markaları tercih ediyor

Gizlilik politikası güncel, şeffaf olan ve siber suçluların saldırılarına karşı güvenlik önlemleri alan markaların kullanıcılar tarafından ilgi gördüğüne dikkat çeken Serap Günal’a göre markalar, verinin büyüklüğüne ya da çalışılan kişilerin önemine bakmaksızın kişisel verileri koruma konusunda düzenli çaba göstererek kullanıcı güvenini kazanabiliyor. Bu konuda her etkileşimin önemli olduğunu hatırlatan Günal, kişisel verilerin korunması ve marka itibarının zedelenmemesi için her zaman gerekli ve kolay uygulanabilen 3 önemli öneriyi sıralıyor.

Gizlilik politikanızda şeffaf olun

Güvenilir bir marka olduğunu aktarabilmek ve bu güven itibarını da müşterilere hissettirebilmek için en uygulanabilir yol, kişisel verileri korurken şeffaflığa önem vermek.

Kişisel veri uygulamasında profesyonel destek alın

Yasal sınırlarla belirlenmiş kişisel verilerin güvenliğinin nasıl uygulanacağını bilmek yeterli olmayabilir. İşin profesyonellerinden konuyla ilgili destek almak markalara karşılaşacakları sorunlar mücadelede ve kişisel verileri hem idari hem de teknik boyutlar çerçevesinde korumak konusunda ciddi destek sağlıyor.

Kullanıcıları düzenli olarak bilgilendirin

Gizlilik politikalarının değişmesi ve kullanıcıların bilgilendirilmemesi, kullanıcı güvenini kırarken marka itibarını zedeliyor. Kullanıcılarla gizlilik politikaları konusunda düzenli olarak iletişimde kalmak güven sağlama konusunda katkı sağlıyor.

Kahve makinenizde kişisel verileriniz demleniyor olabilir

featured
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gerety Awards 2025 kısa listeleri açıklandı!
Haberler
Gerety Awards 2025 kısa listeleri açıklandı!
Sena Tufan
10 Haziran 2025
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Haberler
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Sena Tufan
6 Temmuz 2025
Üç markadan ikisi kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik!
Haberler
Üç markadan ikisi kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik!
Marketing Türkiye
29 Haziran 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Sena Tufan
12 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.