15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
kişisel veri
Haberler

Kişisel verileri koruyamayan markaların sonu acı olacak!

Seda Başpınar
25 Haziran 2022
2 dk okuma

Yapılan araştırmalara göre günümüzde marka itibarını sağlamlaştırmak kullanıcıların kişisel verilerini korumaktan geçiyor. Öyle ki kullanıcıların yüzde 73’ü kişisel veri güvenliğinin markanın hırsları için ihlal edileceğini düşünüyor.

Küresel çapta ses getiren ve etkileri halen devam eden Cambridge Analytica skandalı birçok şeyi değiştirmeye devam ediyor. Özellikle skandal sonrası kişisel verilerin korunmasına gösterilen önem, kullanıcıların marka tercihlerine de yön vermeye başladı. Morning Consult’un 2022 Güven Araştırması’na göre kullanıcıların yüzde 94,1’lik ezici çoğunluğu, kişisel verilerinin izinsiz paylaşılması durumunda markayı kullanmayı bırakacağını belirtiyor.

Ciddi tehdit oluşturuyor

Veri sızıntılarının ve yasa dışı kullanımların artması birçok kullanıcının kişisel verilerinin korunması özelinde endişelenmesine neden oluyor. 2022 Güven Araştırması’nda kullanıcıların yüzde 73’ü kişisel verilerini kapsayan gizlilik politikasının marka çıkarı için ihlal edileceğini düşünüyor. Kişisel verilerin korunması yasal çerçevede belirtilse de gizlilik politikalarındaki açıklar istenmeyen sonuçlara yol açabiliyor. Gizlilik politikaları düzgün işlese bile kimi zaman da hackerlerin saldırıları ciddi tehdit yaratabiliyor.

Bilinçli kullanıcılar bilinçli markaları tercih ediyor

Gizlilik politikası güncel, şeffaf olan ve siber suçluların saldırılarına karşı güvenlik önlemleri alan markaların kullanıcılar tarafından ilgi gördüğüne dikkat çeken Serap Günal’a göre markalar, verinin büyüklüğüne ya da çalışılan kişilerin önemine bakmaksızın kişisel verileri koruma konusunda düzenli çaba göstererek kullanıcı güvenini kazanabiliyor. Bu konuda her etkileşimin önemli olduğunu hatırlatan Günal, kişisel verilerin korunması ve marka itibarının zedelenmemesi için her zaman gerekli ve kolay uygulanabilen 3 önemli öneriyi sıralıyor.

Gizlilik politikanızda şeffaf olun

Güvenilir bir marka olduğunu aktarabilmek ve bu güven itibarını da müşterilere hissettirebilmek için en uygulanabilir yol, kişisel verileri korurken şeffaflığa önem vermek.

Kişisel veri uygulamasında profesyonel destek alın

Yasal sınırlarla belirlenmiş kişisel verilerin güvenliğinin nasıl uygulanacağını bilmek yeterli olmayabilir. İşin profesyonellerinden konuyla ilgili destek almak markalara karşılaşacakları sorunlar mücadelede ve kişisel verileri hem idari hem de teknik boyutlar çerçevesinde korumak konusunda ciddi destek sağlıyor.

Kullanıcıları düzenli olarak bilgilendirin

Gizlilik politikalarının değişmesi ve kullanıcıların bilgilendirilmemesi, kullanıcı güvenini kırarken marka itibarını zedeliyor. Kullanıcılarla gizlilik politikaları konusunda düzenli olarak iletişimde kalmak güven sağlama konusunda katkı sağlıyor.

Kahve makinenizde kişisel verileriniz demleniyor olabilir

featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Paşabahçe'nin sürdürülebilir yeni ambalajları şimdi raflarda
Haberler
Paşabahçe’nin sürdürülebilir yeni ambalajları şimdi raflarda
Advertorial
13 Ekim 2025
Toprak Razgatlıoğlu üçüncü kez dünya şampiyonu!
Haberler
Toprak Razgatlıoğlu üçüncü kez dünya şampiyonu!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Dijital sahnenin yeni ekonomisi: YouTube 4 yılda içerik üreticilerine 100 milyar dolar dağıttı
Haberler
Dijital sahnenin yeni ekonomisi: YouTube 4 yılda içerik üreticilerine 100 milyar dolar dağıttı
İrem Alimoğlu
17 Eylül 2025
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Haberler
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
İrem Alimoğlu
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.