9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
KFC "soluk yaşlı adam" imajından nasıl kurtuldu?
Haberler

KFC “soluk yaşlı adam” imajından nasıl kurtuldu?

Gizem Yıldız
25 Mart 2021
2 dk okuma

Bir marka düşünün ki müşterileri tarafından “yorgun, tembel ve soluk yaşlı bir adam” olarak tanımlanıyor. Fakat yine aynı marka kısa bir süre içerisinde global bir hızlı servis restoranına dönüşüyor. Yani gerçek bir anka kuşu hikâyesi… Tüm bu hikâyeyi yenilenme adımlarıyla birlikte bizzat KFC’nin CMO’su Meghan Farren’dan dinliyoruz.

Meghan Farren’a göre, KFC çok kısa bir süre önce geçmişte sıkışmış, değişemeyecek kadar “yorgun ve tembel” bir “soluk yaşlı adam” markası haline gelmişti. Ancak son beş yılda marka kendini yeniden konumlandırdı ve tüketicilerle yeniden bağ kurdu.

The Festival of Marketing’de konuşan Farren, markanın o yılki satışlarının art arda her çeyrekte neden düştüğünü bulmak için 2016 yılının üçüncü çeyreğinde doğum izninden döndüğünü belirtti.

“Reklam işe yaramıyordu!”

Marka, reklamın sorunu çözeceği varsayımıyla daha önce denenmiş reklam ve promosyon formüllerine yöneldi. Ancak Farren, reklamın sıkıntılı bir markanın sorunlarına nadiren çözüm olduğunu vurguluyor ve ekliyor; “Satışlarda bir düşüş varsa, sorumluluk çoğu zaman yaratıcı iletişimdedir. Ancak reklam işe yaramıyordu. Öncelikle sorunun kaynağını belirlemek gerekiyordu.”

Marka, daha derin bir sorun algılayarak “titiz” bir tüketici araştırması yaptırdı. Birleşik Krallık’taki “yeni gıda kodlarını ve göstergebilimini” anlamak içinse araştırmacılara ve psikiyatristlere danıştı.

Birleşik Krallık’ta taze malzemeler, ulaşılabilirlik, şirket değerleri ve kişisel sağlığın ön plana çıktığı yeni bir yemek kültürü oluştuğunu keşfettiklerini belirten Farren, bu süreci şöyle açıklıyor; “KFC’nin ‘solmakta olan yaşlı bir adam, geçmişte sıkışmış bir adam, zamana uyarlanmak için fazla tembel veya yorgun bir adam’ olarak tanımlandığını şaşırtıcı bir netlikle duyduk ve rahatsız olduk. Bir marka yöneticisi, CMO’su veya genel müdür, hatta bir franchise için bile, bunu duymak çok ama çok zor.”

Yani KFC, reklamlarının etkisiz olmasının yanında, markaya olan ilgiyi de kaybetmeye başlıyordu. Bunun üzerine marka, tüketiciye fayda sağlamak, kullanılan malzemeleri iyileştirmek ve tüm olumsuz çağrışımlardan kurtulmak için yeni yaklaşımlar geliştirerek daha modern bir marka oluşturma çalışmalarına başladı.

KFC’nin tazelenme adımları…

KFC, ürün hazırlama süreçlerine dahil olması için 2.400 müşteriyi, influencer ve gazeteciyi 300 şubesinin mutfağına davet etti.

“Yiyecek reklamlarında kimsenin yiyecekleri görmek istemediği şeklinde dile getirilmeyen bir kural ya da geleneksel bir akıl vardı. Bunu anlıyorum, ısırmadan hemen önce ben de bir tavuğa bakmak istemem. Ama aynı şekilde, tavuğu asla göstermemek, yenilenin gerçek bir tavuk olmadığı endişesiyle mücadelemize yardımcı olmadı. Bu modern markayı oluşturmak için reklamların gücünü kullandık ve seslendirmenin genç bir kadın olmasına kadar her şeyi titizlikle tasarladık. Artık değişmek istemeyen o soluk yaşlı adam değiliz” diyor Farren.

KFC, Amazon, Deliveroo, Uber Eats ve Just Eat gibi hizmetlerin teşvikiyle tüketici talebinde “muazzam bir değişiklik” olduğunu belirten Farren, fast-food’un en önemli özelliğinin kolaylık sağlamak olduğuna işaret ediyor ve bu kapsamda arabaya servis hizmetini başlattıklarını açıklıyor. Marka akabinde yukarıda belirtilen yemek dağıtım hizmetleriyle de teslimat ortaklıkları kurdu.

Büyümenin anahtarı tüketici içgörüsü oldu

KFC ayrıca franchise’lara modern görünümler kazandırmak için büyük yatırım yaptı ve menüye daha hafif seçenekler ekledi. Farren, markayı yeniden konumlandırma ve tüketicinin ilgisini çekme hedefinde başarılı olarak rakiplerini kilometrelerce geride bırakan bir satış büyümesi yaşadıklarını kaydediyor.

Farren, markanın negatif puan aldığı önceki 10 yıla kıyasla 2020 ve 2021 yıllarında pozitif puan aldığını gösteren YouGov BrandIndex ölçümlerine de işaret ediyor. Veriler, KFC’nin BrandIndex puanının yıldan yıla arttığını gösteriyor.

Farren, pazarlamacılara tüketici içgörüsünü anlamanın gücü konusunda tavsiyelerde de bulunuyor; “Çünkü bu faktör zaman içinde işinizde ve marka stratejinizde önemli değişikliklere yol açarak büyümeyi sağlayabilir.”

Kaynak: Marketing Week

featured KFC
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
Teknosa'nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Teknosa’nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Bill Gates, servetinin yüzde 99'unu bağışlayacak!
Bill Gates, servetinin yüzde 99’unu bağışlayacak!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Boykotun Tesla'ya faturası ağır oldu
Haberler
Boykotun Tesla’ya faturası ağır oldu
Nafizcan Önder
3 Nisan 2025
Halk TV'de "Rasim Ozan Kütahyalı" krizi büyüyor
Haberler
Halk TV’de “Rasim Ozan Kütahyalı” krizi büyüyor
Nafizcan Önder
12 Mart 2025
Kentler depreme hazır mı? Bilim insanlarından yol haritası...
Haberler
Kentler depreme hazır mı? Bilim insanlarından yol haritası…
Marketing Türkiye
14 Mart 2025
İş dünyasındaki cinsiyet eşitsizliklerinin artık Türkçe karşılıkları olacak
Haberler
İş dünyasındaki cinsiyet eşitsizliklerinin artık Türkçe karşılıkları olacak
Sena Tufan
5 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.