Kent, bayram arifesinde logosunu yeniliyor
Mondelez International Türkiye çatısı altında faaliyet gösteren Kent, Ramazan Bayramı’ndan itibaren logo değişimine gideceklerini duyurdu. Bayrama özel hazırlanan reklam kampanyalarıyla öne çıkan marka, geçen yıl hazırlanan reklamla tüketicilerine sesleneceklerini açıkladı.
160’ı aşkın ülkede faaliyet gösteren atıştırmalık şirketi Mondelēz International çatısı altında bulunan ve Kent markasıyla birlikte Falım, First, Olips, Jelibon, Milka, Oreo, Toblerone gibi yerli ve uluslararası birçok markayı bünyesinde barındıran Mondelēz International Türkiye, Ramazan Bayramı için hazırlıklarını tamamladı. Mondelēz International Türkiye, düzenlediği toplantıda bayram şeker pazarını değerlendirdi. Toplantıda aynı zamanda Kent markasının yarım asırlık öyküsüyle birlikte yenilen logosu da tanıtıldı.
Toplantıda konuşan Mondelēz International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, “Ramazan ve Kurban bayramlarında, bir yıl boyunca satılan şeker kadar hediyelik ve ikramlık şeker satışı gerçekleşiyor ve Kent markası, “Bayram Şekeri” olarak isimlendirilen bu kategorinin de açık ara lideri. Bayram yaklaşık bir haftalık bir dönemi kapsasa da hazırlık aşaması oldukça uzun. Biz bayram şekerleri üretimine altı ay öncesinden başlıyoruz. Bu bayram için de Gebze’deki üretim tesisimizde yaklaşık 12 bin tonluk bir üretim gerçekleştirdik. Bu üretimin yüzde 20’si, İstanbul içinde tüketilirken geriye kalan büyük bir kısım da Anadolu’da tüketiliyor. Bayram döneminde 20 bin satış noktasında iki hafta süreyle 6 bin 500 ekstra satış elemanı istihdam ediliyor. Bu geçici satış destek ekipleri üniversite öğrencileri ya da yeni mezunlardan oluşuyor. Ve bu iki haftalık dönemlerde de yıllık toplam şeker ciromuz kadar ciro elde ediyoruz.” dedi.
Bayram şekeri en az Marmara ve Ege Bölgelerinde tüketiliyor
Mondelēz International Türkiye Sakız ve Şeker Kategori Lideri Doğuş Kezer, Türkiye’de hediyelik ve ikramlık şeker pazarı büyüklüğünün 300 milyon TL., hane başı yıllık bayram şekeri tüketimininse 2,1 kg olduğunu belirtti. “Doğu, Güneydoğu Anadolu ile İç Anadolu bölgeleri bayram şeker alışverişinin en yüksek olduğu bölgeler, bu bölgeleri sırasıyla Marmara ve Ege Bölgeleri izliyor.” diyerek bayram şekeri tüketimiyle ilgili bilgileri paylaştı.
Kent’e yeni logo
Aile, sevgi, saygı, hatırlamak ve paylaşmak gibi değerleri vurgulayan reklam filmleriyle öne çıkan Kent, geçen yıl izleyicinin beğenisine sunulan kampanyalarının kopyasıyla bayramı karşılıyor. Marka ayrıca logosunda da değişime gidiyor. Konuya dair açıklamada bulunan Doğuş Kezer, “Kent, hayata keskin çizgilerle bakmadığı, hayatın renkli ve eğlence dolu olduğuna olan inancını, yeni logosunda da yansıtıyor. Ürünlerinin parlak, pürüzsüz, renkli ve lezzetli halini logosuna taşıyan Kent, bu bayramdan itibaren yeni logolu görselleriyle tüketicileriyle buluşacak.” dedi.