16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kayıp aranıyor! Fiyat algısı
Haberler

Kayıp aranıyor! Fiyat algısı

Sena Tufan
16 Ekim 2024
2 dk okuma

Tüketicinin fiyat algısı tamamen kaybolmuş durumda. Herkesin ortak söylemi, “Neyin pahalı neyin ucuz olduğunu anlamıyoruz.” Her alışverişte fiyat kıyaslaması yapma ihtiyacı, bir referans noktası arama çabası tüketiciyi yormaya devam ediyor. Enflasyonun günlüklerini tutan Twentify Araştırma, yapay zeka destekli araştırma platformu Quals.ai ile bu kez de kaybolan fiyat algısını masaya yatırdı…

“Artık en küçük alışverişte dahi fiyat araştırması yapıyorum. Her şey pahalı ve fırsatçılar var.” 34 yaş, Erkek

“Çoğu şey hem pahalı hem de çok ucuz geliyor. Fiyatlara bakmayı bıraktım.” 35 yaş, Kadın

“Fiyat algısı diye bir şey kalmadı ki… Makarna bile 3-4 yıl önce makul bir fiyattı şimdi maalesef öyle değil.” 44 yaş, Kadın

Telafisi zor

Satış noktalarının yüksek fiyatlı ürün sattığını fark eden tüketici hayal kırıklığı ve öfke yaşıyor. Bu perakendeciye karşı reddedici bir tavıra dönüşüyor. Aynı şey markalar için de geçerli. Kalite konusunda eş gördüğü bir ürünü bir markanın diğer markaya göre yüksek fiyatla sunması da tüketici tarafından affedilmiyor.

“Yüksek fiyatla alınca öfke duyuyorum ve bir daha oradan alışveriş yapmıyorum.” 34 yaş, Kadın

“Kullandığım operatör paket fiyatlarını yükseltti, içerik azalmasına rağmen. 5 yıldır kullanıyorum ama değiştireceğim sanırım.” 69 yaş, Erkek

“Evet, böyle durumlarda firma hakkında olumsuz düşüncelerim oluyor.” 44 yaş, Erkek

Marka ve kalite

Tüketiciler daha önce kullandıkları için ya da marka gücü yüzünden kaliteli olduklarını düşündükleri markaların fiyatlarını takip ediyor. Fiyatın düşüş göstermesi, 1+1 kampanyaları, ek gramaj kampanyaları söz konusu olduğunda satın alma eğilimleri artıyor.

“Kişisel bakım ürünlerinde beklediğim ucuzluk oldu, indirime girmiş gördüm.” 46 yaş, Erkek

“O marka bebek yumuşatıcısı popüler olduğu için fiyatını ucuz buldum…” 24 yaş, Kadın

“Bilinen bir markadan ev aksesuarı aldık ve yapılan kampanyadan dolayı ucuza almış olduk.” 29 yaş, Erkek

Ürkek denemeler

Market markaları, lokal markalar ve bilinirliği düşük markalara fiyatı yüzünden ürkek bir yaklaşım söz konusu. Fiyat oldukça cazip gelip satın alma isteği uyandırıyor, fakat tüketiciler kalite konusunda şüpheliler. Memnun kalınan ürünler olsa da zaman zaman büyük pişmanlıklar da yaşanabiliyor.

“Marketin kendi markasının yumuşatıcısını denedim geçen gün. Kokusunu beğendim öncelikle tabii ki fiyatını da. Diğer ürünlere göre litresi çok, fiyatı düşüktü.” 34 yaş, Kadın

“Evet bir ceket. Çok ucuzdu isteyerek aldım ve üzülmeme sebep oldu. Fiyatı ucuzdu aldığımda ama kumaşının da kalitesiz olduğunu dikiminin de başarısız olduğunu gördüm.” 39 yaş, Kadın

Pişman olmak çok maliyetli

İster satın aldıktan sonra daha ucuzunu bulsun ister ucuz olsa da çok kalitesiz olduğunu görsün, tüketici için pişmanlık hissi çok zorlayıcı. Bu durum çok kısa bir sürede öfke ve marka ya da perakendeciye karşı büyük bir soğukluğa dönüşüyor. Çünkü insanlar için bütçe kısıtından ötürü paranın değeri her zamankinden daha yüksek.

“O mağazadan bir pantolon aldım, kaliteli değildi ama pahalıydı. Çok üzüldüm.” 37 yaş, Erkek

“Fiyatının gereğinden fazla olduğunu düşündüm. Sonradan buna değmeyeceğini düşünüp pişmanlık yaşadım.” 39 yaş, Kadın

“Basit bir mutfak gereci aldım, acil ihtiyacım olmuştu. Daha sonra fiyat araştırması yaptığımda aldığım fiyatın çok yüksek olduğunu anladım.” 31 yaş, Kadın

Sonuç olarak…

Fiyat karşılaştırması yapmadan fiyat algısı oluşmuyor. Bilindik ve güvenilir markalardan yapılan alışverişlerde ürünlerin fiyatı daha ucuz algılanabiliyor. Ucuz ürünlerin kalitesi konusunda tedirginlik  mevcut ve tüketiciler deneyim sonrası pişmanlık yaşayabiliyor.

enflasyon günlükleri featured
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple, iOS 26'yı duyurdu: İşte iPhone'lara gelecek yeni özellikler
Haberler
Apple, iOS 26’yı duyurdu: İşte iPhone’lara gelecek yeni özellikler
İrem Alimoğlu
6 gün önce
ON Dijital Bankacılık’tan 3. yılında anlamlı proje: Pati Dostları
Haberler
ON Dijital Bankacılık’tan 3. yılında anlamlı proje: Pati Dostları
Advertorial
29 Nisan 2025
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok "psikolojik esenlik" bekliyor
Haberler
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok “psikolojik esenlik” bekliyor
Sena Tufan
24 Nisan 2025
Google’dan aylık 250 dolarlık VIP yapay zeka paketi
Haberler
Google’dan aylık 250 dolarlık VIP yapay zeka paketi
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.