10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kasım ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları...
Haberler

Kasım ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…

Marketing Türkiye
1 Aralık 2017
3 dk okuma

Migros’un cinleri bu Noel yalnız kalmasın!

İsviçreli perakendeci Migros, 2017 Noel’i için oldukça duygusal bir reklam kampanyası hazırladı. Zürih merkezli reklam ajansı Wirz Werbung AG tarafından hazırlanan kısa filmde Migros kasalarının altında yer alan leprikonlar konu ediniyor. Bu küçük cinlerin kasadan geçen ürünlerin barkodunun okunmasını sağladığını öğrendiğimiz filmde market kapandığında yalnız kalan bir leprikonun hüzünlü hikayesi yansıtılıyor. “Kimseyi geride bırakmayın. Birlikte vakit geçirin” sloganıyla sunulan reklamın yönetmeni ise Kyra & Constantin.

Dünyayı kötü reklamlar değiştirecek!

Kanadalı reklam ajansı john st son zamanların en yaratıcı reklam kampanyalarından birine imza attı. “Dünya hiç bu kadar bölünmemişti” söylemiyle başlayan reklam filminde yapımcılar birbiriyle tamamen zıt dünya görüşüne sahip iki insanı aynı koltuğa oturtuyor ve önlerindeki televizyonu izlemeleri isteniyor. Sosyal deneye katılanlar başta birbirine düşman gibi görünse de TV’de yayınlan kötü reklamlar onları sohbet etmeye itiyor… Her yerde karşımıza çıkan kötü reklamlar konusunda herkesin aynı fikirde olacağını iddia eden Kanadalı reklam ajansı, “İyi reklamlar yapın, insanlığı yeniden harika yapın” diyor.

Aferin, çok güzel seks yapmışsınız…

FCB Toronto’nun Down Sendromlu çocuklar için hazırladığı reklam kampanyası güldürürken düşündürüyor. Reklam filminde Down Sendromlu yetişkin bireyler, Down Sendromlu bebeği olan ailelerin de çocuk sahibi olan tüm aileler gibi tebrik edilmesi gerektiğini söylüyor. Bu yıl Kuzey Amerika’da 9 bin 363 bebeğin Down Sendromu ile dünyaya geldiğini belirten Canadian Down Syndrome Society, anythingbutsorry.com adresi üzerinden tebrik kartları göndermeyi teşvik ediyor. Üzerlerinde “Aferin çok güzel seks yapmışsınız”, “Çocuk doğurmak kaka yapmak gibi mi?”, “Pipisini görebilir miyim?” yazan tebrik kartlarını sosyal medyada paylaşılabiliyor.

 

Google’ın yeni reklamında Nusret sürprizi

Teknoloji devi Google yeni akıllı telefonu Pixel 2’nin global reklam kampanyasını yayınladı. Firmanın büyük önem verdiği Google Asistan’ın tanıtıldığı kampanyada Türkiye’den de ünlü bir isim, Nusret Gökçe yer aldı. “Telefonunuza daha fazla soru sorun” denilen reklam filminde Nusret, ünlü #SaltBae hareketini yaparken görülüyor. Pixel telefonların hands-free özelliğini tanıtmak için hazırlanan filmde Nusret “Ellerimi kullanmadan video çekebilir miyim?” sorusunu yöneltiyor. Reklam ajansı Droga5’ın Google için hazırladığı çalışmada ayrıca Dua Lipa, David LaChapelle ve Young MA gibi ünlü isimler de yer alıyor.

Debenhams’tan modern bir Külkedisi masalı

Uluslararası giyim perakendecisi Debenhams yeni kampanyasında eski bir çocuk masalını günümüze uyarladı. J. Walter Thompson London’un Debenhams UK için hazırladığı film karlı bir günde trende başlıyor. Gazete okuyan iyi giyimli bir adam, alışverişten dönen güzeller güzeli bir kadının karşı koltuğa oturduğunu görüyor ancak tam adını soracakken kadın apar topar trenden iniyor. Kadının ayağından düşen ayakkabıyı bulan adam, sevdiği kadını #FindAShoe hashtag’i ile sosyal medyada arasa da bir türlü bulamıyor. Sonunda yine tesadüf eseri karşılaşan çiftin hikayesi mutlu sonla biterken Debenhams, “Bu Noel’de kendi peri masalınızı bulacaksınız” diyor.

Zorbalığa bir darbe de boksörlerden

McCann Worldgroup’un hazırladığı “Sports vs. Bullying” kampanyası okul çağındaki çocuklara uygulanan zorbalığa odaklanıyor. Okullardaki zorbalığa karşı farkındalık yaratmayı amaçlayan kampanya kapsamında İspanya’nın ünlü boksörlerine aşağılayıcı unvanlar verildi. “Şişko” ve “İnek” gibi lakaplarla ringe çıkan boksörler maç boyunca spikerler tarafından bu şekilde adlandırılıyor. İspanya’da zorbalığa karşı farkındalık amaçlayan Fundación Jero García adlı vakıf adına hazırlanan reklam filminde “Spor yapmak size zorbalığa karşı koyabilmek için her şeyi sunar” deniliyor.

Önyargıyı sevgiyle aşın

2018 PyeongChang Kış Olimpiyat Oyunları açılışına 100 gün kala Procter&Gamble, “Teşekkürler Anne” kampanyası kapsamında yayınladığı yeni reklam filminde önyargıları aşan sporcuların hikayelerine odaklanıyor. Gerçek sporcuların karşı karşıya kaldıkları zorlukların hikayesini annelerin gözünden yansıtan film herkesi tüm insanlığın paylaştığı ortak özellikleri görmeye çağırıyor. Filmde yer alan altı hikayede sporcuların, yarıştıkları alanlar kadar önyargılar konusunda da nasıl bir mücadele verdikleri anlatılıyor.

https://www.youtube.com/watch?v=W9vC2aqHfh8

Kartondan arabalar şehri ele geçirirse

Uber geçtiğimiz günlerde hayata geçirdiği paylaşımlı araç uygulamasını yaratıcı bir reklam filmiyle tanıttı. Araba satışının bu hızla devam ettiği takdirde 2022 yılında Singapur ve Malezya gibi ülkelerin yollarının kilitleneceği uyarısını yapan Uber, insanları trafik ve park sorunundan kurtulmak için paylaşımlı araç uygulamalarına davet ediyor. Proje için hazırlanan reklam filminde mukavvadan araba süren insanlar yer alıyor. Yollarda kutunun içinde sıkışmış insanlar hareket etmekte zorlanırken Uber, “Haydi şehirlerimizin kilitlerini açalım” diyor.  Forsman & Bodenfors tarafından hazırlanan reklam filminin yönetmeniyse Adam Berg.

Samsung’dan rakiplerinin başını ağrıtacak bir aşk hikayesi

Güney Koreli teknoloji devi Samsung, akıllı telefon serisi Galaxy’nin tanıtımı yaparken iPhone ile arasındaki rekabeti kullandı. İki gencin aşk hikayesinin anlatıldığı reklam filminde iPhone kullanan bir çocukla Samsung kullanıcısı bir kızın hayatlarından kesitler sunuluyor. 2007 yılında iPhone’undan başta memnun olan çocuk bir süre sonra sıkıntılar yaşamaya başlıyor. Samsung’un gelişmeye devam ederken iPhone’un yerinde saymasından bıkan çocuk “artık yeter” diyor ve Galaxy telefona terfi ediyor. “Artık büyüyün” denilen reklam filmi Wielden + Kennedy imzası taşıyor.

 

https://www.youtube.com/watch?v=R59TevgzN3k

Bir çıkma teklifi olarak “internetim bitti”

Vodafone UK hareket halinde film izlemeye olanak sağlayan Vodafone Social Pass’i tanıtmak için güçlü bir hikayeye başvurdu. Vodafone’un altı kısa filmden oluşan ve Ogilvy&Mather Group UK tarafından hazırlanan Noel kampanyasında Hobbit ve Sherlock’tan tanıdığımız Martin Freeman oynuyor. Tren istasyonunda güzel bir kadının telefonda film izlediğini gören Freeman, kadına “İnternetin bitmiyor mu?” diye soruyor. “Kullandığım tarife sokakta internetimden yemiyor” cevabını veren kadın, “Filmin devamını izlemek ister misin?” diyor ve aşk başlıyor.

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

En çok konuşulan dizi oyuncuları: Genç yetenekler sosyal medyada, tecrübeli oyuncular geleneksel medyada öne çıkıyor!
Haberler
En çok konuşulan dizi oyuncuları: Genç yetenekler sosyal medyada, tecrübeli oyuncular geleneksel medyada öne çıkıyor!
Marketing Türkiye
16 Mart 2025
İş dünyasının geleceğini hangi teknolojiler şekillendiriyor?
Haberler
İş dünyasının geleceğini hangi teknolojiler şekillendiriyor?
İrem Alimoğlu
5 Nisan 2025
Sensodyne Klinik Beyazlık serisinin yeni reklam filmi, marka yüzü Gökçe Bahadır ile tanıtıldı
Haberler
Sensodyne Klinik Beyazlık serisinin yeni reklam filmi, marka yüzü Gökçe Bahadır ile tanıtıldı
Advertorial
3 Mart 2025
Perakendeden uzaya: Amazon, Starlink'e rakip oluyor
Haberler
Perakendeden uzaya: Amazon, Starlink’e rakip oluyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.