11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Karantina günlerinde Spotify dinleme alışkanlıklarımız nasıl şekilleniyor?
Haberler

Karantina günlerinde Spotify dinleme alışkanlıklarımız nasıl şekilleniyor?

Marketing Türkiye
31 Mart 2020
3 dk okuma

Son birkaç haftadır insanların dünya genelinde evlere çekilmesiyle birlikte Spotify, müzik ve podcast dinlenmelerinde pek çok açıdan değişim yaşandığını gözlemledi.  19-25 Mart tarihleri arasında Spotify üzerinden gerçekleşen dinlenmelere dayanarak oluşturulan trendlere göre The Police’in “Don’t Stand So Close to Me” adlı şarkısı geçtiğimiz haftalarda yükselişe geçerek dinlenme oranında yüzde 135 artış yakaladı. Yeni podcast’lere ilgi arttı. 

Günlük işe gidip gelme rutini içinde daha az insanın arabasında müzik ve podcast  dinlemesi ve evden çalışma oranının artmasıyla, çok daha fazla insan müzik ya da podcast içeriklerini bilgisayar, televizyon, akıllı hoparlör ve oyun konsolları gibi cihazlar üzerinden dinliyor. Ayrıca yemek pişirme ve ev işi temalı çalma listelerinde de artış var. Bu da insanların, bir araya gelme/buluşma odaklı müzikler yerine öncelikle aile ve evdeki işlere yönelik tercihler yaptığını gösteriyor. Meditasyon veya pozitif düşünce gibi kişisel gelişim podcast yayınlarında da artış yaşanıyor.

Dünyanın çoğunun evde kalmaya kendini adadığı 19-25 Mart tarihleri arasında Spotify üzerinden gerçekleşen dinlenmelere dayanarak oluşturulan trendlere göre The Police’in “Don’t Stand So Close to Me” adlı şarkısı geçtiğimiz haftalarda yükselişe geçerek dinlenme oranında yüzde 135 artış yakaladı.

Yeni podcast’lere ilgi arttı!

Spotify’da yeni podcast’lere ilgi arttı, bu nedenle Spotify, kullanıcıların her şeyi tek bir yerde bulmalarına yardımcı olmak üzere COVID-19 sekmesi oluşturdu. Kullanıcılar, Coronavirus: Fact vs. Fiction (CNN), Coronavirus Global Update (BBC) ve  Don’t Touch Your Face (Foreign Policy) gibi podcast yayınlarına sık sık göz atıyor. Gimlet’in Science Vs yayınında COVID-19 salgını ile ilgili birkaç yeni bölüm de yer alıyor.

Ebeveynler çocukları için müzik ve podcast yayınları dinliyor

Ebeveynler çocuklarını güvende tutmak ve eğlendirmek tüm bunları yaparken bir yandan kendi işlerini yapmaya çalışmak için ekstra bir mücadele veriyor. Buna bağlı olarak, Çocuk & Aile temalı içeriklerin, özellikle de çocukların uyumalarına yardımcı olacak müziklerin dinlenmesinde artış gözlemleniyor.

Kullanıcıların müzik modu “chill” müzik

Bu zaman zarfında ortaya çıkan bir başka eğilim de şu yönde: Spotify kullanıcıları kendi çalma listelerine daha “chill” müzikler ekliyor – yani daha akustik, daha az dansa yönelik ve daha önce eklenen müziklere göre daha az enerjili müzikler. Buna ek olarak, daha enstrümantal, vokal sesi yerine enstrüman seslerinin ön planda olduğu müzikler tercih ediliyor.

Ortak çalma listeleri ve sosyal paylaşım insanları bir araya getiriyor

Evlerden çıkılmayan şu günlerde insanları paylaşılan müzikler üzerinden birbirleriyle temasa geçiren ve sanal müzik seansları yapmalarına imkan veren ortak çalma listelerinde artış gözlemleniyor. Spotify kullanıcıları bu günlerde ayrıca, kendi sosyal ağlarında daha fazla içerik paylaşıyor, böylece arkadaş ve takipçilerine uzaktan da olsa neler yaptıklarını yansıtabiliyor.

Sanatçıların canlı konserlerinin dinlenmesinde artış yaşanıyor

Turne ve konserlerin iptal edildiği bu günlerde, çoğu sanatçı online olarak canlı konserlerde sahne almaya başladı. Bunun akabinde kullanıcılar, aynı canlı konserlerde olduğu gibi sanatçıların online konserlerini dinledikten sonra Spotify’a yöneliyor ve sanatçının şarkılarını dinlemeye devam ediyor. James Blake, Indigo Girls, Ben Gibbard, Chloe x Halle, Code Orange ve Jewel gibi sanatçılar, bugüne kadar dinlenme oranı artan pek çok isimden bazıları.

 

Podcast yayınları ve çalma listeleri insanların fit ve sağlıklı kalmasını sağlıyor

Spotify kullanıcılarının şu aralar öncelikleri kendilerine zaman ayırmak ve sağlıklarıyla iyi düşüncelerini en üst düzeyde tutmak… Çok sayıda insan geçen hafta, Sağlık & Fitness ve Lifestyle & Sağlık temalı podcast yayınlarını dinledi. Kullanıcılar ayrıca, “yemek pişirme” ve “yemek tarifleri” gibi kelimeler içeren podcast yayınlarına ilgi gösterdi. Çalma listelerine gelince, kullanıcılar spor odaklı çalma listelerini bir ay öncesine göre daha çok oluşturuyor ve takip ediyor – koşu, yoga, doğa sesleri ve meditasyon temalı çalma listeleri yükselişte.

İnsanların balkonlarda söyledikleri şarkılar dinlemelere ilham oluyor

İtalya ve İspanya’da insanlar, özellikle de sağlık çalışanları ve ilk müdahale ekiplerinin onuruna apartman balkonlarından ve pencerelerden hep birlikte şarkı söylüyor. İtalya’da özellikle söylenen iki şarkı diğerlerini sollamış durumda: 13 Mart’ta “Abbracciame” adlı şarkının dinlenme oranı yüzde 820 artarken, 14 Mart tarihinde ise “Azzurro” yüzde 715 oranında dinlenme artışı yaşadı. İspanya’da, 15 Mart tarihinde Duo Dinamico’nun 80’ler şarkısı “Resistiré” (I will resist), görüntülerin sosyal medyada dönmesiyle ile birlikte dinlenme oranında yüzde 435 sıçrama yaşadı.

Koronavirüs ne dinleniyor Spotify
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
3 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
5 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
Güncel Haberler
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Şenpiliç “itibarını” korumalı
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rekabet Kurumu streaming platformlarını incelemeye aldı
Haberler
Rekabet Kurumu streaming platformlarını incelemeye aldı
Nafizcan Önder
17 Mart 2025
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Haberler
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Marketing Türkiye
2 gün önce
Brandverse Awards bu yıl yeniliklerle dolu!
Haberler
Brandverse Awards bu yıl yeniliklerle dolu!
Marketing Türkiye
11 Mart 2025
Türkiye’nin gençlik paradoksu: Göçmen olmak mı, göçmen karşıtı olmak mı?
Haberler
Türkiye’nin gençlik paradoksu: Göçmen olmak mı, göçmen karşıtı olmak mı?
Hüseyin Tapınç
1 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.