17 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
yalan haber
Haberler

Karanlık kişilikler, yalan haberlere inanmaya daha meyilli…

Marketing Türkiye
24 Ekim 2022
1 dk okuma

Human-Computer Media Institute tarafından yapılan bir araştırmaya göre narsistik ya da psikopatik gibi karanlık kişilik özelliği gösteren kişiler gerçeği bükmeye ve manipüle etmeye daha müsait oldukları için yalan haberlere inanma, doğru haberleri ise reddetme eğilimindeler...

Çalışma için 600 kişiye doğrulukları test edilemeden kısa haberler verildi. Ayrıca her katılımcıya içgüdülerini anlamak üzere insanların ne sıklıkla bir şeyler uydurduklarını varsaydıklarına dair soruların yer aldığı bir anket yapıldı ve katılımcının okuduğu şeye kendi inancına göre eklemeler yapıp yapmadığı test edildi. Çalışma sonunda karanlık kişiliğe sahip olanların okuduklarını başkalarının çıkarları, akıl sağlığı, iç huzuru dışarda bırakarak kendi inanç ve faydalarına göre yorumladıkları gözlendi.

Virüsü reddedenler gruba dahil ediliyor

Gerçeği dinlemektense ihtiyaçlarına ve isteklerine uygun bir anlatıyı tercih eden bu kişilik özelliğine sahip insanlar, bilimsel bulgular ve kişisel düşünceler arasında çok fazla şüphe olduğunu hissetme eğilimindeler. Aynı zamanda kurgu ya da gerçek ayırt etmeksizin okuduğu haberlerin kendi düşünceleri dışında yoruma kapalı olduğunu savunmaya oldukça meyilliler. Bütün olarak ele alındığında ise gerçekleri reddetme dürtüsü arttıkça doğru bir bilgi içeren ifadeyi diğerinden ayırt etme olasılığı düşüyor. Araştırmacılar, Covid-19 virüsünün medyanın “palavrası” olduğunu ya da en iyi ihtimalle abartıldığını düşündüğü için maske takmayı reddeden insanları söz konusu gruba dahil ediyor.

Aranızda medyaya güvenen var mı?

Medyanın erişim gücünden ve hızından hiçbirimizin şüphesi yok ancak emin olduğumuz bir başka şey varsa aynı erişim gücüne ve hızına “yanlış bilgi”nin de sahip olduğu… Tam da bu sebeple medyada güven ortamını yaratmak artık her zamankinden çok daha zor. Marketing Türkiye için Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği ve Ekim sayısında yer alan “Türkiye’de Medyaya Güven Araştırması”na göre toplumun yüzde 82’si medyaya güven duymadığını belirtiyor. 18-24 yaş aralığında ise “medyaya güveniyorum” diyen tek bir kişi bile yok! Çalışma çarpıcı sonuçlarıyla birlikte “nispeten” güvenilir medya markalarını da gözler önüne seriyor…

Kaynak: Digital Information World

featured
1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
3 EspressoLab'in yeni uygulaması: EslabFinder ya da "EslabTinder"!
EspressoLab’in yeni uygulaması: EslabFinder ya da “EslabTinder”!
4 CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
5 İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Temmuz)
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
Gündem Endeks (Marketing Türkiye x Bundle): Dijitalde en çok okunan mecralar
Gündem Endeks (Marketing Türkiye x Bundle): Dijitalde en çok okunan mecralar
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
Haberler
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
İrem Alimoğlu
28 Mayıs 2025
Cannes Lions'un üçüncü gününde Grand Prix'ler sahibini buldu
Haberler
Cannes Lions’un üçüncü gününde Grand Prix’ler sahibini buldu
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Haberler
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi...
Haberler
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi…
Sena Tufan
1 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.