16 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kapsayıcı güzellik
Haberler

Tüketici reklamlardaki “güzellik” algısını nasıl değerlendiriyor?

Gizem Yıldız
10 Mart 2024
2 dk okuma

Güzellik her ne kadar pozitif bir kelime olsa da dayatılan “güzellik algıları”nın iyi hissettirmediği gün gibi ortada… Bu sebepledir ki markalar da daha kapsayıcı bir güzellik anlayışı geliştirmek adına pek çok kampanya gerçekleştiriyor. Bu kampanyalar tüketici nezdinde de bir karşılık bulmuşa benziyor. Zira Marketing Türkiye için Xsights’ın gerçekleştirdiği araştırmaya göre reklamlardaki güzellik algısı tamamen düzelmese de pozitif bir ivme var. Ancak hala güzellik vaatleri gerçekçi görünmüyor. Gelin önce araştırma çıktılarına ardından da güzelleştiren markalara göz atalım…

Reklamlardaki güzellik algısı düzeliyor

Türkiye'nin "güzellik" sancıları!

Her 10 kişiden 4’ü güzellik ürünlerinin tanıtıldığı reklamları gerçek dışı buluyor. Bu reklamların baskı yarattığını düşünenlerin oranı yüzde 32,1, ilham verici olduğunu düşünenlerin oranı ise yüzde 28,3. Kadınlar daha çok ilham verici, erkekler ise gerçek dışı olarak değerlendiriyor.

Güzellik vaatleri gerçekçi görünmüyor

Türkiye'nin "güzellik" sancıları!

Katılımcıların yüzde 28,1’i markaların sundukları güzellik vaatlerini hiç gerçekçi bulmazken, yüzde 34,7’si kısmen gerçekçi buluyor. Kadınlarda güzellik vaatlerini gerçekçi bulma oranı sonuçlara daha yüksek olarak yansıyor.

Güzelleştiren markalar

Türkiye'nin "güzellik" sancıları!

Güzelliği zarafet, duruluk ve sadelik olarak tanımlayan tüketici güzellik markaları sorulduğunda da kişisel bakım markalarını önceliklendiriyor. Bu doğrultuda güzelliğe katkısı olduğu düşünülen markaların başında yüzde 24,9’luk oranla Nivea geliyor. Onu sırasıyla Avon (yüzde 19,6), Watsons (yüzde 17,9) ve L’Oréal Paris (yüzde 17,2) izliyor.

Sosyal medya güzellik algısını negatif yönde etkiliyor

Türkiye'nin "güzellik" sancıları!

Yaklaşık olarak her 10 kişiden 7’si sosyal medyanın güzellik algısı üzerinde etkili ya da kısmen etkili olduğunu düşünüyor. Yaş düştükçe sosyal medyanın güzellik algısı üzerindeki etkisi artıyor. Sosyal medyanın güzellik algısı üzerinde etkili olduğunu düşünlerin yüzde 33,9’u güzellik/yakışıklılık standartlarını şekillendirmedeki rolünü negatif olarak değerlendiriyor.

Araştırmanın metodolojisi:

Marketing Türkiye için Xsights’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Güzelleri” araştırmasına yüzde 50’si kadın, yüzde 50’si erken 18 yaş üstü 500 kişi katıldı. Sosyo-ekonomik statülerine göre bir değerlendirme yapıldığında araştırmaya katılanların yüzde 51’inin C1-C2, yüzde 36’sının D-E geriye kalan yüzde 13’ünün A-B grubunda olduğu görüldü. En yüksek katılım İstanbul’dan oldu. Katılımcıların yaş ortalaması 38 olarak tespit edildi.

Mattel, ilham veren Barbie’leri tanıttı

featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
3 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
4 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
5 Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Güncel Haberler
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Penti'den meme kanseri farkındalığına "Palpbox" dokunuşu: "Kontrol senin elinde!"
Penti’den meme kanseri farkındalığına “Palpbox” dokunuşu: “Kontrol senin elinde!”
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’de kahve tüketim alışkanlıkları değişiyor, evde "barista" deneyimi öne çıkıyor!
Haberler
Türkiye’de kahve tüketim alışkanlıkları değişiyor, evde “barista” deneyimi öne çıkıyor!
Marketing Türkiye
10 Eylül 2025
Apple'a göre: "Kirli eller, temiz çekim"
Haberler
Apple’a göre: “Kirli eller, temiz çekim”
Nafizcan Önder
3 hafta önce
ON Dijital Bankacılık’tan Visa ile yurt dışına hızlı ve ücretsiz para transferi dönemi başladı
Haberler
ON Dijital Bankacılık’tan Visa ile yurt dışına hızlı ve ücretsiz para transferi dönemi başladı
Advertorial
27 Ağustos 2025
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Haberler
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Nafizcan Önder
2 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.