9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kotex
Haberler

Kadınlarla birlikte liderliğe: Kotex

Gizem Yıldız
9 Ocak 2024
4 dk okuma

“Kadınların gücünün ve yapabileceklerinin sınırsız olduğunu, hiçbir engelin onların karşısında duramayacağını tüm topluma göstermek, Kotex Türkiye olarak görevimiz” diyor Orjin İbar… “Kotex Kızlar Sahada Futbolcu Gelişim Programı”ndan “Kotex İsterse Yapar” inisiyatifine, “Cumhuriyetin Kızları”ndan ve onların kazandığı 13 kupaya dek bu görev için var gücüyle mücadele eden Kotex’in nasıl bir yılı geride bıraktığını, projelerinin somut çıktılarını ve gelecek hedeflerini Kotex Türkiye Pazarlama Direktörü Orjin İbar’dan dinledik. 2023 Kasım ayında Kotex’in pazar lideri olduğu da takvimlere işlenmiş.

Kotex markasını bizlere kısaca anlatabilir misiniz? Marka amacınız nedir?

Kotex, 1. Dünya Savaşı sırasında ön saflarda mücadele eden hemşirelerin keşfettikleri, dünyanın ilk hijyenik ped markası. DNA’mıza kazınmış bu doğuş hikayemize bağlı olarak, kadınların gücünün ve yapabileceklerinin sınırsız olduğunu, hiçbir engelin onların karşısında duramayacağını tüm topluma göstermek, Kotex Türkiye olarak görevimiz. Çünkü biliyoruz ki karşımızda pek çok tabu yer alsa da biz bunların hepsini aşabilecek güce sahibiz. Kadınlar için attığımız her adımda bu ilkeyle hareket ediyoruz. Kotex İsterse Yapar inisiyatifi ile engeller ve endişelerle mücadele ediyoruz.

Kotex olarak, 2023 yılını nasıl geçirdiniz?

2023, bizim için her anlamda başarılarla dolu bir yıl oldu. Ürün portföyümüzü geliştirmek, yenilikçi çözümler sunmak ve kadınların potansiyellerini fark ettirmek adına bir dizi önemli adım attık. Kategorimize yenilikler getirmeye 2023’te de devam ettik. Bu yıl ilk kez bir regl markası olarak Kotex’in lanse ettiği Yıkanabilir Regl Külodu, çok daha kolay kullanım imkanı sağlayan Kotex Aplikatörlü Tampon, yüzde 100 doğal kaynaklı bileşenlerden oluşan emici merkeziyle Natural Tampon ve sürekli geliştirdiğimiz Kotex Gece Serisi, 2023 yılında hayata geçirdiğimiz ürün yenilikleri arasında yer aldı. Bununla birlikte tarihimizde ilk kez, Nielsen verilerine göre Türkiye’de Kasım ayında yüzde 28.9 ciro pazar payıyla toplam hijyenik ped kategorisinin lideri olduk. Bu başarı hem ultra hem günlük ped kategorisindeki liderlikle geldi. Ürün inovasyonlarımızdan iletişim ve sosyal fayda çalışmalarına kadar her detayını ince ince ördüğümüz bu yılda, Kasım ayı pazar liderliği bize daha çok çalışma azmi veriyor. 2023 yılı, toplumsal fayda açısından da bizim için önemli bir yıldı. Geride kalan senede kadınların eşit fırsatlar elde etmelerine katkıda bulunarak onları sonuna kadar destekledik. Bu doğrultuda, erkek egemen yelken sporunda “Cumhuriyetin Kızları” isimli projemizi hayata geçirdik. Geniş yankı uyandıran bu projede genç kadınların elde ettikleri başarılar, hepimize bir kez daha kadın #İsterseYapar dedirtti.

Cumhuriyetin Kızları Projesi’nden bahsedebilir misiniz?

Tüm ürün yeniliklerini ve iletişim çalışmalarını kadınların gücünden aldığı ilhamla gerçekleştiren Kotex Türkiye olarak, Cumhuriyetimizin 100. yılını genç kadınlarla denize yelken açarak kutladık. Projeye 8 binden fazla başvuru yapıldı, 32 farklı şehirden 100 kadın “Cumhuriyetin Kızları” ekibine katıldı. Türkiye’nin her köşesinden gelen ve daha önce hiç denizle buluşmamış kadınları yelken yarışlarına hazırladık. Yelken sporunu kadınların da başarıyla yapabileceğini ispat etmek istedik. Projemizin geldiği nokta ve elde ettiğimiz sonuçlar da bunu doğruluyor.

Kadınlarla birlikte liderliğe: Kotex

“Kotex olarak, toplumsal önyargılarla mücadele etmeye ve kadınların yanında yer almaya 2024’te de devam edeceğiz.”

Proje nasıl doğdu, süreç nasıl gelişti?

Deneyimli yelkenci ve milli sporcu Murat Tan’ın “Kadınlarla birlikte ben de tabuların karşısında olacağım!” demesiyle projeye başladık.

Yarışlar nasıl geçti? Cumhuriyetin Kızları ne gibi başarılar elde etti?

“Cumhuriyetin Kızları” ile 16 yarışta toplam 37 start aldık, 250 saat yarıştık. 1200 mil kat ettik ve 13 kupa kazandık. 13 kupa, beklentimizin de üzerinde oldu. 100 kadın, Gelecek İçin Yelken Açıyoruz ekibine katılarak denizle ve yelkenle tanıştı. Hayatında denizle buluşmamış o kadınlar, kendilerini buldukları bir yola çıktılar. İstediler, yaptılar. Her biriyle gurur duyuyoruz.

“Cumhuriyetin Kızları” projesinin eğitime destek yanı da var. Detayları paylaşabilir misiniz?

Proje kapsamında, deprem mağdurlarına destek sağlamak için Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ile iş birliği yaptık ve gençlerimize eğitim bursu imkanı sunduk. Bu adımla projeyi daha anlamlı bir boyuta taşıdık. Toplumsal sorunlara duyarlı olmaya yönelik önemli bir çabamız var. Gerçekleştirdiğimiz iş birliği bu açıdan da ayrıca değerli ve örnek niteliği taşıyor. Projenin ardından bir belgesel de hazırladınız. Bu fikir nasıl doğdu? Kadınların ilham veren hikayesini daha geniş kitlelerle paylaşabilmek amacıyla projeyi bir belgesel haline getirdik. Şu anda BluTV ve Kotex YouTube kanalında yayında olan “Denizde 100 Kadın” isimli bu belgesel ile kadınların önyargıları hep birlikte aşabilmesinin mümkün olduğunu herkes görsün istedik. Amacımız daha fazla kadına ilham vermekti. Bu film, rekabet dozu yüksek yarışlarda ortaya konan dayanışma ruhunu, kadınların kendi başarı hikayelerini gerçekleştirmelerini konu ediniyor. Mor ve Ötesi, belgesele söz ve müziğiyle katkıda bulundu. Güçlü, derin, manifesto niteliğinde bir şarkı hazırladılar. Melisa Sözen de belgeselin seslendirmesini yaptı.

Kadınlarla birlikte liderliğe: Kotex

Kadınlar için attığınız adımların devamı gelecek mi?

Kadınların toplumsal önyargılara meydan okuduğu ve başarılı olduğu projeler geliştiriyoruz. Tabu olan alanlarda kadınları destekliyoruz. Bu konuda gurur duyduğumuz girişimlerimizden birisi de “Kotex Kızlar Sahada Futbolcu Gelişim Programı”. 2019’da başlattığımız program kapsamında, toplumdaki ve futboldaki önyargılarla mücadelemiz sonucu toplamda 20 milyon kadına ulaştık ve pek çok markaya öncülük ettik. Üç yılda Türkiye’deki lisanslı kadın futbolcuların yüzde 50’sine 11 bin saat eğitim verdik. Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin karşısında duran programa ilişkin olarak Social Return on Investment- SROI raporu da yayımlandı. Yatırımın sosyal dönüşünü ortaya koyan rapor; “Kotex Kızlar Sahada Futbolcu Gelişim Programı”nın bugüne dek yapılan yatırımın 9 katı oranında sosyal getiri elde ettiğini ortaya koydu. Kotex olarak, toplumsal önyargılarla mücadele etmeye ve kadınların yanında yer almaya 2024’te de devam edeceğiz.

featured Kotex Türkiye
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
3 Epic Games - Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Epic Games – Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
4 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
5 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
Güncel Haberler
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yaşamları değiştiren Darüşşafaka Giriş Sınavı 25 Mayıs’ta, 42 ilde yapılacak!
Haberler
Yaşamları değiştiren Darüşşafaka Giriş Sınavı 25 Mayıs’ta, 42 ilde yapılacak!
Nafizcan Önder
22 saat önce
İmamoğlu'na gözaltı kararı sonrası sosyal medyaya erişim sorunu yaşanıyor
Haberler
İmamoğlu’na gözaltı kararı sonrası sosyal medyaya erişim sorunu yaşanıyor
İrem Alimoğlu
19 Mart 2025
Haftanın marka ajans iş birlikleri (1-10 Nisan)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (1-10 Nisan)
Sena Tufan
4 hafta önce
Sosyal medyanın en başarılı marka ve projeleri Brandverse Awards sahnesinde ödüllendirilecek!
Haberler
Sosyal medyanın en başarılı marka ve projeleri Brandverse Awards sahnesinde ödüllendirilecek!
Sena Tufan
14 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.