16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kadınların yalnızca yüzde 26'sı meme kanseri için yıllık kontrole gidiyor
Haberler

Kadınların yalnızca yüzde 26’sı meme kanseri için yıllık kontrole gidiyor

Sena Tufan
14 Ekim 2024
2 dk okuma

Küresel güzellik markası Avon, kadınların meme sağlığı konusunda gerçekleştirilen The Boob Census Araştırması’nın 2024 sonuçlarını açıkladı. 7 ülkeden 7 binden fazla katılımcıyla yapılan araştırmaya göre, kadınların yüzde 45’i meme kanserinin belirtilerini fark etme konusunda kendilerini güvende hissederken, yüzde 23’ü meme sağlıklarıyla ilgili hiç konuşmuyor. Öte yandan kadınların yalnızca yüzde 28’i memelerini yılda bir kez bir tıp uzmanına kontrol ettiriyor.

Kadınların yüzde 33’ü yılda bir kez kontrole gidiyor

Avon’un gerçekleştirdiği The Boob Census Araştırması’na göre; 2023 yılında kadınların yüzde 47’si meme kanserinin belirtilerini fark etme konusunda kendilerini güvende hissederken, bu oran 2024 yılında yüzde 45’e geriledi. 2023 yılında yapılan araştırmada kadınların yüzde 33’ü memelerini yılda bir kez bir tıp uzmanına kontrol ettirdiğini ifade ederken, bu oran 2024 yılında yüzde 28’e düştü. Ayrıca araştırma; kadınların yüzde 36’sının bir aydan daha kısa süre önce memelerinde değişiklik olup olmadığını kontrol ettiğini de gözler önüne serdi. 35-44 yaş arası kadınlar ise, yüzde 31’lik oranla en sık kontrol yaptıran grup olarak dikkat çekiyor.

Türkiye’de kadınların yüzde 26’sı yıllık meme kontrolü yaptırıyor

The Boob Census Araştırması’na göre, uzmanlar tarafından yapılan yıllık meme kontrolleri ülkeler arasında da farklılık gösteriyor. İtalya’da 2023 yılında meme kontrolü yaptıran kadınların oranı yüzde 35 iken, bu oranın 2024 yılında yüzde 30’a düştüğü tespit edildi. Romanya’da yıllık meme kontrolleri oranı 2023’te yüzde 35 iken, 2024’te yüzde 24’e düşerek, yüzde 11 oranında azaldı. Türkiye’de ise, 2023 yılında kadınların yüzde 29’u yıllık meme kontrolü yaptırırken, bu oran 2024 yılında yüzde 26’ya geriledi.

Tüm bu düşüşlerin yanı sıra, olumlu değişimler de mevcut. Araştırma sonucuna göre, aile öyküsünde meme kanseri bulunan 18-24 yaş arası genç kadınların yaptırdığı genetik mutasyon testlerinin sayısında bir artış yaşandı. Bu oran, 2023 yılında yüzde 20 iken, bu yıl yüzde 27’ye yükseldi. Bu da, genç kadınlar arasında artan farkındalık ve proaktif bir yaklaşımı gösteriyor.

Düzenli kontroller, erken teşhis için önem arz ediyor

Araştırma sonuçlarına göre; göğsünü hiç kontrol etmediğini belirten kadınların oranı geçen yıl yüzde 13 iken, yüzde 2’lik bir düşüşle bu yıl yüzde 11’e geriledi. Bu, kadınların kendi sağlıklarını daha fazla önemsemeye başladığını ve meme sağlığı konusunda bilinçlerinin arttığını gösteriyor. 2023 yılında, kadınların yüzde 25’i göğüslerini son bir ay içerisinde kontrol ettiklerini belirtirken, bu oran 2024’te yüzde 36’ya yükseldi. Bu artış, kendini düzenli kontrol etmenin erken teşhis sağlayabileceğini ve dolayısıyla kadınların sağlık sonuçlarını iyileştirme açısından kritik bir rol oynayabileceğini gösteriyor.

“Gücün Kontrolünde” sloganıyla meme sağlığı kontrolüne teşvik ediyor

Kadınların yüzde 50’si kişisel bakım rutinlerinde kendi kendine meme muayenesi yaptıklarını ve yüzde 38’i memelerini ne zaman kontrol etmeleri gerektiğinden emin olmadıklarını belirtiyor. Kadınların yüzde 83’ü düzenli duş veya kişisel bakım rutini olduğunu söylüyor. Bu da meme sağlığını güzellik rutinlerine dahil etmek için büyük bir fırsat sunuyor. Tüm kadınları, rutinlerinin temel bir parçası olarak kendi kendine meme kontrolü için muayene yapmaya teşvik eden Avon, “Gücün Kontrolünde” sloganıyla kadınların kişisel bakım rutinlerinde meme kontrolü de yapması gerektiğinin altını çiziyor. 

AVON featured meme kanseri
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hogwarts’a yeni bir davet: Harry Potter dizisinin yıldızları belli oldu!
Haberler
Hogwarts’a yeni bir davet: Harry Potter dizisinin yıldızları belli oldu!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Haberler
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
Nafizcan Önder
6 Mayıs 2025
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Haberler
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Sena Tufan
11 Mayıs 2025
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Haberler
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.