16 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kadınlar için alışveriş zamanı
Haberler

Kadınlar için alışveriş zamanı…

Marketing Türkiye
12 Mart 2023
2 dk okuma

E-ticaret günden güne kitleleri etkisi altına almaya devam ediyor. Hatta öyle ki kadınlar öğle aralarında sık sık sanal vitrin turuna çıkıyor, haftanın iki gününde alışverişler yoğunlaşıyor. Erkeklerin bir ürünü online satın almaları 10 dakika sürerken kadınlarda bu süre 14 dakikayı buluyor. Avantajix.com’un Türkiye ve dünyada kadınlarının online alışveriş alışkanlıklarına dair yapılan araştırmaları derlediği çalışma ilginç veriler içeriyor. İşte detaylar…

Yapılan pek çok araştırmaya göre kadınlar online alışverişi en çok perşembe ve pazartesi günleri yapıyor, cumartesi ve pazar ise alışverişten uzak duruyor. Verilere göre, internetten en fazla alışverişi 25-34 yaşları arasındaki çalışan kadınlar yapıyor.

Alışveriş turu 14 dakikada tamamlanıyor

Kadınlar e-ticaret için en yoğun mesaiyi perşembe günleri harcıyor. Hafta sonu tatiline yönelik alışverişler için perşembe günlerini tercih eden kadınların online alışverişte gün olarak ikinci tercihleri ise pazartesi.

Kadınların internetten en az alışveriş yaptıkları günler ise öncelikle cumartesi, ardından da pazar. Gün içinde online alışveriş için daha çok öğle tatili olan 12.00-13.30 saatleri arasını kullanan kadınların, e-ticarette aktif oldukları ikinci saat dilimi ise 20.00-22.00 arası oluyor.

Erkeklerin bir ürünü online satın almaları 10 dakika sürerken, kadınlarda bu süre ortalama 14 dakikayı buluyor.
E-ticaret sitelerinden en çok kıyafet satın alan kadınlar, daha sonra sırasıyla gıda ürünleri, takı, kozmetik, ayakkabı, çanta ve teknoloji ürünleri için para harcıyor.

Alışveriş sepetlerinin ortalaması 450 TL olurken, kadınların çoğunluğu, e-ticaret sitelerinde sunulan ürünlerin ortalama fiyatları 100-150 TL arasında olduğunda, alışverişin çok daha çekici hale geldiğine vurgu yapıyor.

E-posta pazarlaması kadınların aklını çeliyor

Kadınlar ürünleri internetten markasıyla birlikte arıyor, markaları sosyal ağlarda daha fazla tavsiye ediyor, e-posta bildirimleri, erkeklere göre kadınların alışverişinde daha etkili oluyor. Araştırmalar, kadınların fırsat ve kampanyaları erkeklerden daha fazla takip ettiklerini, kadınların iade süresini sonuna kadar kullanmayı tercih ettiklerini de ortaya koyuyor.

Avantajix.com Dijital Pazarlama Direktörü Sevda Köseibiş, 17-64 yaş aralığındaki her dört kadından üçünün online alışveriş yaptığının araştırmalarla saptandığını anımsatarak, “Pandemi öncesi kadınların sadece yüzde 25-30’u internetten alışveriş yapardı, alışveriş sıklığı da çok düşüktü. Pandemiyle birlikte kadınlar da en az erkekler kadar online ticarette etkin hale geldi. Bu da online alışveriş platformlarını kadınlara yönelik araştırmalar, kampanyalar yapmaya yöneltti. Kadınlar online alışverişin avantajlarını da çok iyi değerlendiriyor. Fırsat siteleri, fiyat karşılaştırma siteleri, Avantajix.com gibi para iade sitelerinin çok yaygın bir şekilde kullanıyorlar” diyor.

Eşitlik liderle başlar

Kadınların iş hayatına kazandırılması, eşit şartlarda çalışması, eşit kazanması ve terfi imkanlarına erişebilmesi gibi pek çok konu uzun zamandır hem toplumların hem de iş dünyasının gündeminde. Ancak hem global hem de yerel veriler olması gerekenin oldukça gerisinde olduğumuza işaret ediyor. Hal böyle olunca bu durum akıllara “Markalar için bu sadece bir iletişim konusu mu?” sorusunu getiriyor. PwC Türkiye, PERYÖN iş birliğiyle Mart 2022’de gerçekleştirdiği araştırmayla yanıtlandırıyor soruyu: Çalışanlar cinsiyet eşitliğinin “stratejik” bir unsur olarak görülse de liderler tarafından yeterince sahiplenilmediğini düşünüyor.
Avantajix featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Skechers, “Yürüyene Hayat Çok” diyerek şehirde ikinci yürüyüşünü gerçekleştirdi
Haberler
Skechers, “Yürüyene Hayat Çok” diyerek şehirde ikinci yürüyüşünü gerçekleştirdi
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ağustos 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ağustos 2025)
Sena Tufan
7 Eylül 2025
Buckingham Sarayı'nda ilk kez Noel mağazası açılıyor
Haberler
Buckingham Sarayı’nda ilk kez Noel mağazası açılıyor
İrem Alimoğlu
23 Eylül 2025
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Haberler
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Marketing Türkiye
16 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.