“Kablosuz kulaklık pazarı her yıl yüzde 100 büyüyor”
Günümüzde sadece ses iletmesiyle değil, bir statü ve tarz göstergesi olarak da dikkat çeken kulaklıklar aynı zamanda tasarım sanatının da en sevdiği sektörler arasında… Her geçen yıl yeni bir trendin öznesi olan kulaklıklar son yıllarda kablosuz olma özelliğiyle dikkat çekiyor. Kablosuz kulaklık pazarının büyüme oranı ise yüzde 100!
Kulaklıklar artık sadece müzik dinlemek, film izlemek, telefonla rahatça konuşmak gibi deneyimlerin aracısı değil, aynı zamanda da statü göstergesi. Tasarımlarıyla, renkleriyle, kullanıcılara sunduğu kolaylıklarla büyük bir rekabet içinde olan kulaklık sektörü son yıllarda kablosuz olma özelliğiyle öne çıkıyor. 2005 yılından bu yana dek Türkiye pazarında faaliyet gösteren Plantronics’in Avrupa ve Afrika Pazarlama Müdürü Stuart Bradshaw da kablosuz kulaklıkların önemine değiniyor. Türkiyeli tüketicilerin kulaklıklara olan ilgisini önemli bulduklarını belirten Bradshaw, “Kablosuz kulaklık pazarı her yıl yüzde 100 büyüme gösteriyor. Özellikle günümüzde çalışan insanların yüzde 93’ü gürültüden olumsuz etkileniyor ve bunların yüzde 61’i olumsuz etkiden kurtulabilmek için işyerinde kulaklık kullanıyor” diyor.
Çalışanlarının yüzde 93’ü gürültüden olumsuz etkileniyor
Markanın ofis çalışanlarına yönelik yaptığı önemli bir araştırma da kulaklıkların hayatımızda ne kadar önemli bir yere sahip olduğunu gösteriyor. Araştırmaya göre çalışanların yüzde 74’lük kesimi şirketlerin gürültü problemine karşı bir önlem almadığını ve bu durumdan olumsuz etkilendiklerini dile getiriyor. Katılımcıların yüzde 61’i ise kendi çözümünü kendi yaratıyor ve kulaklıklarını takıp gürültüden uzaklaşıyor. Araştırmanın kendileri için bir pusula olduğunu belirten Bradshaw, “Ofis çalışanları için ürettiğimiz ürünlerde ses izolasyonu, yüksek ses kalitesi, pil ömrü ve ürünün hafifliği konularına önem veriyoruz. Yaptığımız bu araştırmada da karşılaştığımız ciddi bir problem vardı, ofis ortamındaki gürültü. Bunu dikkate alarak Voyager Focus’u tasarladık. Yeni ürünümüzle birlikte çalışanların problemlerine çözüm olacağımıza inanıyoruz” açıklamasını yapıyor. Son olarak BackBeat Sense ve Voyager Focus modelleriyle kablosuz kulaklık ürünlerine yeni bir hava getirmeyi amaçlayan Plantronics, 18 saat boyunca kesintisiz şekilde müzik deneyimi yaşatmayı ve kablo karmaşasına da son vermeyi hedefliyor.