22 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

İzmir yeni logosunu seçti

Marketing Türkiye
6 Haziran 2012
1 dk okuma

İzmir  Kalkınma Ajansı (İZKA) tarafından sürdürülen ‘İzmir’in Yeni Görsel Kimliği’ çalışması sona erdi. Çalışma sonucunda İzmir’in yeni logosu ‘Nazar boncuğu’ olarak belirlendi. Tanıtım toplantısında konuşan İzmir Valisi M. Cahit Kıraç, yeni logonun iki- üç ay gibi kısa bir süre içerisinde tüm kurumlar tarafından kullanılmaya başlanacağını söyledi. İnsanları nazara ve göze karşı koruduğuna inanılan ve Menderes’in Görece ile Kemalpaşa’nın Nazarköy köyleri ile özdeşleşen nazar boncuğu İzmir’in yeni logosu oldu. İZKA tarafından ‘İzmir’in Yeni Görsel Kimliği’ çalışmasının tanıtımı için düzenlenen toplantıya İzmir Valisi M. Cahit Kıraç, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı CHP’li Aziz Kocaoğlu, EXPO 2020 Yürütme Kurulu üyeleri ile meslek odalarının, sivil toplum örgütlerinin ve basın yayın kuruluşlarının temsilcileri katıldı.

Toplantının açılışında konuşan İZKA Genel Sekreteri Ergüder Can, tarih boyunca ilkleri gerçekleştiren İzmir’in yine bir ilki gerçekleştirerek Türkiye’de marka ve logosunu ilk oluşturan kent olduğunu söyledi. Can, “Hazırlanmış olan bu kampanya hem İzmir’de hem yurtiçi hem de yurtdışında İzmir’in daha iyi tanıtılması için İzmir’in daha iyi anlatılması için kullanılacaktır. Amacımız İzmir’e daha fazla turist daha fazla yatırım çekmek ve daha çok bilinirliktir. İzmir’i hedeflemiş olduğumuz o daha iyi seviyede görmektir. İzmir zaten parlayan yıldızdır, bundan sonraki süreçte de daha fazla tanınacaktır” dedi. İzmir’in yeni logosu ve görsel kimliğini oluşturan I Mean It Creative Ajansı Sahibi Emrah Yücel ise yeni kimliğin yaratılma sürecinin üç hedef kitle üzerine, stratejinin ise İzmir’in cevherleri tarih boyunca gizli kalmış bir kent olduğu üzerinde kurulduğunu söyledi. Yücel, “İzmir’in tarih boyunca ilklerin kenti olma özelliğinden yola çıkarak ana fikrin ‘İzmir Öncülerin Şehri’ olmasına karar verdik. İngilizce olarak da ‘Frontier City of Turkey’ belirledik. Bu dışarıdaki insanlara güçlü bir mesaj veriyor. Amacımız İzmir markasının farklı kitlelere göre farklı anlamları olması ve öncü şehir derken herkesin o öncülüğü kendisinde araması” diye konuştu.

1 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
2 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
3 TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
4 Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
5 İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz'da hızlandı
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz’da hızlandı
Güncel Haberler
Yeni nesil markalaşma: The Magnum Ice Cream Company Türkiye’nin Social-First yolculuğu
Yeni nesil markalaşma: The Magnum Ice Cream Company Türkiye’nin Social-First yolculuğu
Kim, ne kadar ara zam aldı? İşte milyonların aklındaki o sorunun yanıtı...
Kim, ne kadar ara zam aldı? İşte milyonların aklındaki o sorunun yanıtı…
L’Oréal ContentPro ve The People Base influencer’ların yeni çağını duyuruyor: Glow-ID ile ışığını sahiplen!
L’Oréal ContentPro ve The People Base influencer’ların yeni çağını duyuruyor: Glow-ID ile ışığını sahiplen!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
Haberler
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
İrem Alimoğlu
20 Haziran 2025
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
Haberler
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak…
Marketing Türkiye
14 Temmuz 2025
Yeni nesil markalaşma: The Magnum Ice Cream Company Türkiye’nin Social-First yolculuğu
Haberler
Yeni nesil markalaşma: The Magnum Ice Cream Company Türkiye’nin Social-First yolculuğu
Advertorial
3 saat önce
Mediazone’dan stratejik hamle: Mackolik’te payını yüzde 60’a çıkardı!
Haberler
Mediazone’dan stratejik hamle: Mackolik’te payını yüzde 60’a çıkardı!
Marketing Türkiye
21 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.