6 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
bahane
Haberler

İşten kaytarmak isteyenler bahaneyi Google’da arıyor

Seda Başpınar
6 Ekim 2022
2 dk okuma

Hasta olup işe gidememek son derece doğal ve patronunuz bu durumu anlayışla karşılamasa bile rapor alıp yasal haklarınızı kullanabilirsiniz. Ancak hiçbir yasa “İşe gelmedim çünkü canım istemiyor” deme lüksü tanımıyor… Hal böyle olunca işe gitmek istemeyenler, inandırıcı bahaneleri Google’da arıyor.

Frank Recruitment Group, ABD’de son 5 yılın en popüler Google aramalarını analiz etti. Buna göre işe gitmemek için bahane aratanların sayısı 2018’de 355 bin 890’ken 2022’de bu rakam 3 milyon 857 bin 860’a yükseldi. Araştırma ayrıca, çalışanların mazeret aramaya ihtiyaç duymadan işle gönül bağı kurması için yapılması gerekenlere dair işverenlere ipuçları da veriyor. Bahane bulmak için yapılan aramalar şöyle sıralanıyor…

Arama terimleri201820192020 20212022Toplam arama 2018-2022
Hastayım demek59.40073.20033.000261.530385.780812.910
İşe gitmemek için en iyi mazeret34.80031.3004.800459.270246.500776.670
İşe gitmeme mazereti52.80052.80048.800177.050219,180550.630
İşe gitmemek için mazeret64000216.080304.910521.630
İşe gitmemek için mazeretler3.32000174.250241.430419.000
İşe gitmemek için gerçekçi mazeretler000173.910234.870408.780
İşe gitmemek için en iyi mazeretler69.60033.000096.640147.220346.460
İşe gitmemek için iyi mazeretler17.54031.3004.800104,950153.320311.910
İşe gitmemek için inandırıcı mazeretler5,91000111.740168.730286.380
Hasta sanılmak61.58019.80021.00088.760128.300319.440
Kümülatif toplamlar305.590241,400112.4001.864.1802.230.2404.753.810

Frank Recruitment Group Amerika Kıtası Başkanı Rowan O’Grady “2021’deki mazeret aramaların bu kadar büyük oranda arttığını görmek oldukça ilginç. Bunun sebebinin ofise dönüş olduğu söylenebilir. Artışın zirve yapması tam da şirketlerin binalara dönmeye başladığı zamanlara denk geliyor. Önemli olan, elbette, ‘normale dönmeye’ çalışmak değil, daha sağlıklı bir yarın için ileriye gitmek” diyor.

Sağlıklı yaşam koçu ve organizasyonel gelişim stratejisti Dr. Shané P. Teran ise şu tavsiyelerde bulunuyor:

“İşten kaçmak için bahane arayanlar, muhtemelen dalga konusu olmadan ya da itirazla karşılaşmadan özgürce izin alamadıkları yöneticilere sahipler. İşverenler şirket çıkarları ve çalışan refahı arasında bir denge kurmak zorunda. Bunun için yapılması gerekenlerin başında iş yükünü ekip arasında eşit bir şekilde dağıtmak, mümkün olduğunca farklı pozisyonda çalışan işe almak, kurumsal akışı iyileştirmek için dijital dönüşüm başlatmak geliyor. Yanı sıra tüm çalışma süreçlerine personelin dahil edilmesi, çalışanın fikir ve uygulama aşamasında kendisini gösterebilmesi için alan açmak, işe olan bağlılığı artıracaktır.”

Çalışanlar, gelecek 10 yılı kanepede geçirmek istemiyor!

featured
1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
3 Kasım indirimleri için sepetler hazır: 5 milyon ürün sepette, 3 milyon ürün favorilerde bekliyor
Kasım indirimleri için sepetler hazır: 5 milyon ürün sepette, 3 milyon ürün favorilerde bekliyor
4 Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
5 25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
Güncel Haberler
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Google, 2025’in “Holiday 100” listesini açıkladı: Bu yılın en çok aranan hediye trendleri belli oldu!
Google, 2025’in “Holiday 100” listesini açıkladı: Bu yılın en çok aranan hediye trendleri belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Öğrenci hayatının gerçekleri
Haberler
Öğrenci hayatının gerçekleri
Nafizcan Önder
28 Eylül 2025
Ayın en çok konuşulan oyuncuları!
Haberler
Ayın en çok konuşulan oyuncuları!
Marketing Türkiye
6 Eylül 2025
Apple'a göre: "Kirli eller, temiz çekim"
Haberler
Apple’a göre: “Kirli eller, temiz çekim”
Nafizcan Önder
22 Eylül 2025
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Haberler
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nda…
Sena Tufan
13 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.