
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
Almanya merkezli kişisel bakım ve kozmetik perakendecisi Rossmann, Türkiye pazarındaki 15’inci yılını geride bıraktı. Şirket, 2010 yılında Ankara’da açtığı ilk mağazadan bu yana mağaza ağını ve müşteri tabanını istikrarlı biçimde genişletirken, çok kanallı satış yapısı ve yerel pazara uyum stratejileriyle faaliyetlerini sürdürüyor.
1972 yılında Dirk Rossmann tarafından Almanya’da kurulan Rossmann GmbH, bugün Almanya, Polonya, Macaristan, Çekya, Arnavutluk, Kosova, İsviçre, İspanya, Danimarka (çevrim içi) ve Türkiye dahil 10 Avrupa ülkesinde faaliyet gösteriyor. Avrupa genelinde 5 bini aşkın mağazası ve 65 binden fazla çalışanı bulunan şirket, kişisel bakım ve kozmetik alanında kıtanın önde gelen zincirleri arasında yer alıyor.
Türkiye pazarına 2010 yılında Ankara’daki Antares AVM mağazasıyla giriş yapan Rossmann, 15 yıl içinde 43 ilde 208 mağazaya ulaştı. Şirketin çalışan sayısı 2 bini aşarken, yıl sonuna kadar sekiz yeni mağaza açılması planlanıyor. Rossmann, fiziksel mağazaları ve online kanalları aracılığıyla günlük ortalama 100 bini aşkın müşteriye ulaşırken, bu sayı yıllık bazda 40 milyona yaklaşıyor.

Rossmann Türkiye Genel Müdürü
Rossmann Türkiye Genel Müdürü Hakan Ejder, 2024 yılında Rossmann’ın global satış hacmini bir önceki yıla göre yüzde 10,2 artırarak 15,3 milyar euroya taşıdığını belirtiyor. Ejder’e göre, büyümenin yüzde 19’u Almanya dışı pazarlardan geldi. Türkiye’de kişisel bakım, makyaj, ev ve yaşam temizliği ile bebek bakımına yönelik 11 bini aşkın ürün sunan markanın en çok tercih edilen ürünleri ise Isana Argan Yağlı Saç Kürü ve Domol Cam Temizleyici Köpük olarak öne çıkıyor.
Şirketin Türkiye operasyonunda kadın çalışan oranı yüzde 72, 30 yaş altı çalışan oranı ise yüzde 60 seviyesinde. Bu yıl başlatılan “Mağaza Müdürü Yetiştirme” programı ise çalışanların kariyer gelişimini desteklemeyi hedefliyor.
Nielsen verilerine göre Rossmann, Türkiye’de parfümeri kanalında son dönemin en hızlı büyüyen markalarından biri konumunda. Parfümeri pazarı genelinde yüzde 32, güzellik kategorisinde ise yüzde 41 büyüme yaşanırken, markanın online satışları yüzde 54 artış gösteriyor.
