
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
Türkiye’de 15. yılını geride bırakan Rossmann, Drogeriemarkt konsepti ve geniş ürün portföyü ile kişisel bakım ve kozmetik sektöründeki faaliyetlerini sürdürüyor. Günlük yaklaşık 100 bin müşteriye hizmet veren marka, fiziksel mağazalar ve online kanalları entegre eden çok kanallı bir yaklaşım benimsiyor. Şirket aynı zamanda sürdürülebilirlik, kurumsal sosyal sorumluluk ve çalışan gelişimi alanlarında çeşitli projeler yürütüyor.
1972 yılında Dirk Rossmann tarafından Almanya’da kurulan Rossmann GmbH, bugün Almanya, Polonya, Macaristan, Çekya, Arnavutluk, Kosova, İsviçre, İspanya, Danimarka (çevrim içi) ve Türkiye dahil 10 Avrupa ülkesinde faaliyet gösteriyor. 5 bini aşkın mağazası ve 65 bin 500’den fazla çalışanıyla Avrupa’nın en büyük kişisel bakım ve kozmetik zincirlerinden biri olan Rossmann, sağlık ve güzelliği herkes için erişilebilir kılmayı amaçlıyor.
Türkiye macerasına 2010’da Ankara Antares AVM’de açtığı ilk mağazasıyla başlayan Rossmann, 15 yıl içinde 43 ilde 208 mağazaya ulaştı ve çalışan sayısı 2 bini geçti. Yıl sonuna kadar sekiz yeni mağaza daha açılması planlanan marka, günlük ortalama 100-110 bin müşteriyi ağırlıyor. Bu sayı yılda yaklaşık 40 milyon ziyaretçiye çıkıyor.

Rossmann Türkiye Genel Müdürü
Rossmann Türkiye Genel Müdürü Hakan Ejder’in aktardığına göre marka, 2024 yılında satış hacmini bir önceki yıla göre yüzde 10,2 artırarak 15,3 milyar avroya taşıdı. Büyümenin yüzde 19’u Almanya dışı pazarlardan elde edildi. Türkiye’deki mağazalarında ve online kanallarında kişisel bakım, makyaj, ev ve yaşam temizliği ile bebek bakım ürünlerinden oluşan 11 bini aşkın ürünü sunan Rossmann, özellikle Isana Argan Yağlı Saç Kürü ve Domol Cam Temizleyici Köpük ile öne çıkıyor.
Rossmann Türkiye’nin çalışan profili de dikkat çekiyor: Kadın oranı yüzde 72, 30 yaş altı çalışan oranı ise yüzde 60. Bu yıl başlatılacak “Mağaza Müdürü Yetiştirme” programı, çalışanların kariyer gelişimini destekleyerek sektör için deneyimli liderler yetiştirmeyi hedefliyor.
Nielsen verilerine göre Rossmann, Türkiye’de parfümeri kanalında en hızlı büyüyen markalardan biri. Parfümeri pazarı yüzde 32, toplam güzellik pazarı yüzde 41 büyürken, online satışta yüzde 54 ile pazardan daha hızlı büyüyerek dikkat çekiyor.
