11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İşte SXSW 2015'in son gün oturumları...
Haberler

İşte SXSW 2015’in son gün oturumları…

Marketing Türkiye
18 Mart 2015
4 dk okuma

SXSW Festivali’nin son gününde big data’nın değiştireceği dinamikler, medya ve teknolojinin geleceği konuşuldu. Ayrıca son günde izleyici rekoru kıran Google’dan Astro Teller’in sunumu dikkat çekerken, sosyal medyanın insan kaynakları işleviyle takip edilip edilemeyeceği tartışıldı. Yael Habif, son gün oturumlarını Marketing Türkiye için takip etti.

 

Birinci Oturum: We’re All Related – The Big Data Proves It

Son günün ilk oturumunda tüketici DNA’larını araştıran 23andMe’nin Nüfus Genetik Uzmanı Katarzyna Bryc ve Araştırma Direktörü Joanna Mountain sunum yaptı. Konuşmacılar, big data’yla birlikte soy biliminde bir devrim yaşandığını anlatırken, akıllara biyopolitika süreçleriyle ilgili toplumları ilgilendiren gelişmeler yaşanıp yaşanmayacağı geldi. İşte Habif’in oturumda kaleme aldığı notlar:

Büyük Data sayesinde, soy bilimi ve genetik araştırmalarında devrim yasıyoruz. 

23andMe şirketi dünyanın en büyük tüketici DNA araştırmaları şirketi. Veritabanlarında 800bin kişinin DNAsi mevcut. 

Dünyanın en büyük aile ağacı 160 farklı ülkeden 270 milyon kişiyi bir araya getiriyor.

23andMe şirketine tükürük örneği gönderildiğinde bu ağacın kaçıncı dalında soyunuzun geldiği bilgisi paylaşılıyor. 

Yazar Al Jacobs, Global Family Project adli bir proje başlatmış. Haziran ayında New York’da düzenlediği büyük bir etkinliğe bütün kuzenlerini ve akrabalarını davet ediyor. Dediğine göre Gwyneth Palthrow ve Obama ile akraba cıkmış. Bushlar ile Clintonlar da birbirleriyle kuzenmiş.

Projenin asıl amacı dünya üzerinde bir farkındalık yaratmak. Jacobs, tarihe baktığımızda bazı grupların kendilerini daha ustun görerek baksa diğer gruplara karsı kölelik hatta soykırım yoluyla zulüm ettiğini biliyoruz; Global Aile Projesi ile dünyanın daha iyi bir dünya olacağına inanıyoruz çünkü insanlar akrabalarına karsı hep daha merhametlidir, seklinde ifade etti. Projenin genetik araştırmaları ve sağlık sektörüne sağlayacağı yararların da önemini ekledi. 

İkinci Oturum: Media, Tech and What’s Next?

İkinci oturumda Mashable CEO’su Pete Cashmore, Mashable’in yeni projeleri ve bugünün dijital medyadaki oyuncularına dair fikirlerini paylaştı. CNBC’den Julia Boorstin de medyanın geleceğiyle ilgili görüşlerini izleyicilerle paylaştı.  

Mashable, 2005 yılında kuruldu. Kurulumundan bu yana dijital dünya hakkında haberler paylaşan Mashable’in okuyucu kitlesi “early adapters” dediğimiz teknolojiye herkesten önce adapte olan bir okuyucu kitlesi.

Cashmore’a göre, Mashable’a reklam vermenin en önemli nedenlerden biri çok etkin ve trend yaratan bir okuyucu kitlesine sahip olması. Mashable için en önemlisi, güvenilir bir haber kaynağı olmak.

Facebook da Mashable’in paylaştığı bir haberi gördüğümüzde, o haberi güvenebiliyor olmak. Dijital teknoloji konusunda okuyucuların güvenilir arkadaşı olmak. 

Cashmore, Velocity adındaki yeni mobil uygulamalarından bahsetti. Velocity’nin algoritmik teknolojisi sayesinde, internet dünyasında viral olma potansiyeli olan hikayeler/haberleri Velocity’nin takipçileri öğrenebiliyor. Yani Mashable bir haber platformu dışında aynı zamanda teknoloji servisi sunmakta. 

Teknoloji (Artificial Intelligence) ne kadar gelişmiş olsa da, önemli olan hikayeler ve insan. Cashmore’a göre, internet çok insani bir platform. 

SXSW festivali boyunca çok ses getiren mobil canlı yayın uygulaması Meerkat konuşuldu.

Geleneksel medya fazla mükemmel, Meerkat başarılı oldu çünkü canlı yayında doğal olma sansını veriyor. 

Mashable Collective, yeni video prodüksiyon platformu. Mashable içerikleri ile öne çıkıyor.

Sosyal medya gittikçe video formatına kayıyor. Mashable’in geleceğinde de daha fazla video var. Özellikle Facebook bu formatı çok destekliyor. 

Tüm sosyal medya platformlarını ayrı ayrı değerlendirip kurallarını öğrenip hepsine göre ayrı içerik üretmek gerekiyor. 

Time Warner ile olan ortaklıkları üzerine, Time Warner’in Mashable’dan medya konusundaki deneyimlerinden öğrendiklerini, Mashable’in ise Time Warner’ın film ve video uzmanlıklarından yararlandıklarını iletti. 

Üçüncü Oturum: Moonshots and Reality

Google’ın Captain of Moonshots görevlisi Astro Teller’in konuşmacı olarak katıldığı üçüncü oturuma büyük ilgi gösterildi. Teller, izleyicilere fikirlerini hayata geçirmelerini, projelerle ilgili protitip oluşturmalarını ve diğer insanların düşüncelerini dinlemeleri gerektiğini anlattı.

Teller, 5 sene önce, Larry Page ile Google X oluşumunu konuşurken, kendisine bu bir araştırma merkezi mi olacak diye sorduğunda, Page’den hayır, bu merkezle “aya doğru atış” yapacağız cevabını almış. Yani yaptıkları atışlar her defasında isabet etmek zorunda değil, yeter ki büyük düşünün ve aklınızdakini hayata geçirin.

Oturumda, Google X Laboratuvarı’ndaki belli başlı projelerden bahseden Teller, başarısız olmanın kazanmaya doğru en önemli adım olduğunun fikrini paylaştı. Üzerine çalıştıkları her projede başarısız oldukça başarısızlıklarından ders aldıklarını ve akabinde daha iyi sonuçlar aldıklarını söyleyen Teller, keşke her projede başarısızlığa daha çabuk ulaşabilsek dedi. 

Başarısızlıkları arasında Google Glass ürününden bahsederken, bu projede takipçilerimize bunun bir prototip olduğunu iyi anlatamadık ve ürün üzerine çok hızlı bir şekilde fazla sayıda dikkat topladık diye belirtti. 

Google X Laboratuvarı’nda yaptıkları diğer projeler arasında Flux, Project Loom, Şoförsüz Araç ve Genie’den bahsetti ve projelerdeki başarısızlarından ne gibi dersler aldıklarının örneklerini verdi. 

SXSW Ana panelleri arasında rekor bir izleyici kitlesine konuşan Teller, fikirlerinizi hayata geçirin, prototipini oluşturun, insanların fikirlerini alın seklinde izleyicilerle önerilerini paylaştı. 

Dördüncü Oturum: Dazed x Diesel: Insta-Identities & Crowdsourcing

Dördüncü ve son oturumda Diesel’in Art Director’u Nicola Formichetti ve Dazed Editörü Zing Tsjeng konuşmacı olarak izleyicilere hitap etti.

Formichetti, kariyerine Dazed dergisinde başladı. Dergide kreatif direktörlüğe kadar yükseldikten sonra bir çok ünlü markanın artistik direktörlüğünü üstlendi. Lady Gaga’nın stilistliğini de yapan Formichetti, su anda Diesel’in art direktörü.

Diesel markası moda dünyasında alışılmışın dışında kampanyalara imza atan bir marka. Bunun nedeni ise Formichetti’nin kendisi. Formichetti, Diesel’in çok üst bir marka olmayışı exclusive bir imajdan öte inclusive kampanyalara imza atmamıza olanak veriyor.

Şöyle ki; yaptığımız kampanyalarda alışılmış mankenler yerine, sosyal medyada keşfettiğimiz kişileri model olarak kullanabiliyoruz dedi.

Sanatçılarla işbirliği yapmayı tercih eden Formichetti, Diesel için en son yaptıkları #joggyjeans kampanyasında Doug Abraham (@bessnyc4) adındaki kolaj fotoğrafçısıyla çalıştıklarını söyledi. Instagram’ın moda dünyasındaki etkisinden bahsederken artik her fotoğrafın bir de kare formatı olması gerektiğinin önemine değindi. 

Formichetti, en basit uygulamalar ile çok kreatif isler çıkabildiğini söyleyen Formichetti, yanında çalışan asistanlarını sosyal medyada paylaştıkları fotoğraf ile bulduğunu, CV’nin yalan söyleyebileceğini ama sosyal medya sayesinde bir kişinin becerilerini daha iyi gözlemleyebileceğimizi söyledi. 

 

SXSW Festivali’nin son gününde bir de ödül töreni düzenlendi. Törenin sonuçları için tıklayınız.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
3 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
5 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
Güncel Haberler
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Brandverse Awards Jürisiyle Tanışın!
Haberler
Brandverse Awards Jürisiyle Tanışın!
Nafizcan Önder
7 Mart 2025
En çok konuşulan büyükşehir belediye başkanları
Haberler
En çok konuşulan büyükşehir belediye başkanları
Marketing Türkiye
11 Mart 2025
Coca-Cola ikonik cam şişesinin 110. yaşını gölgelerle kutluyor!
Haberler
Coca-Cola ikonik cam şişesinin 110. yaşını gölgelerle kutluyor!
Sena Tufan
2 hafta önce
Yeni yasa yolda: Teknoloji devleri denetim altına alınacak!
Haberler
Yeni yasa yolda: Teknoloji devleri denetim altına alınacak!
Sena Tufan
18 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.