İşte gazetecilerin gözüyle PR’ın “EN”leri
Her gün sayısız bülten aldığınız, birçok kez toplantılarına katıldığınız, haber önerilerini dinlediğiniz ya da basın gezilerinde yol arkadaşı olduğunuz PR ajanslarının hangisi sizce daha iyi? İşte bu soruyu muhatabı olan gazetecilere yönelttik. Bununla da kalmayıp 101 gazeteciden Marketing Türkiye için “En iyi PR profesyoneli”ni, “En hızlı PR ajansı”nı ve “En yaratıcı PR ajansı”nı seçmelerini istedik. İşte gazetecilerin gözüyle PR sektörünün “En”leri…
Türkiye’deki halkla ilişkiler sektörünü değerlendirmek amacıyla araştırma şirketi Xsights’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği araştırma 7-19 Kasım tarihleri arasında online araştırma yöntemiyle gerçekleştirildi. Araştırmaya saha süresi içinde 101 basın mensubu katıldı. “En iyi PR ajansı” araştırmasına saha süresi içerisinde sektörle yakın temas içerisinde olan 101 basın mensubu katıldı. Araştırmaya göre basın mensuplarının, yüzde 68’i PR ajansları hakkında olumlu düşünürken, yüzde 32’si olumsuz düşünüyor.
Gazetecilere göre en olumlu imaja sahip PR ajansları ise şöyle sıralanıyor:
Marjinal: Yüzde 8
A&B: Yüzde 8
Image: Yüzde 6
Manifesto: Yüzde 4
Effect: Yüzde 4
Bersay: Yüzde 4
Ayrıntılar 1 Aralık tarihli Marketing Türkiye dergisinde.