6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İşte 2018’in En Cool Markaları
Haberler

İşte 2018’in En Cool Markaları

Marketing Türkiye
19 Ekim 2018
2 dk okuma

Pazarlama dünyasının lider dergisi Marketing Türkiye için Roamler Türkiye’nin bu yıl dördüncüsünü gerçekleştirdiği “Cool Markalar Araştırması” 2018’in en cool markalarını gözler önüne serdi… “Yılın En Cool Markaları” 19 Ekim’de Fairmont Otel’de bu yıl ilki düzenlenen “Cool Gece”de ödüllerine kavuştu. İşte 2018’in en cool markaları…

Superbrands International Başkanı W. R. Colgrave, Cool Brands 2007 kitabının önsözünde cool markayı şu sözlerle tanımlıyor: “Başarılı markaların iki aşaması vardır: Herkes tarafından kabul görmüş yerleşik markalar ve cool markalar… Nadiren bu kavramların ikisi aynı markada bir araya gelir. Fakat genellikle bu markalar ayrı kavramlardır. Çünkü cool kavramı, çığır açmayı ve yeniyi ifade eder. Cool, yeni nesillerin markasının adıdır, zamanla cool marka yerleşik, bilinen bir markaya dönüşür.” Bu içgörüden yola çıkan, Marketing Türkiye ve Roamler Türkiye iş birliğinde gerçekleştirilen “Cool Markalar Araştırması” Türk tüketicilerinin “en cool bulduğu markaları” gözler önüne serdi. İklimlendirmeden jean sektörüne, otomotivden Kahve kategorisine kadar 30’a yakın alanda yapılan araştırmada halk jürisi Türkiye temsili bir örneklemle “Yılın Cool Markaları”nı belirledi. Markaların iletişim çalışmalarında da sıklıkla kullanmaya başladıkları ve benimsedikleri “cool” kavramı dördüncü yılın sonunda bir ödül törenine evrildi. “Cool Markalar Araştırması” sonucu kendi kategorilerinde birinci olan markalar 19 Ekim Cuma günü Fairmont Otel’de düzenlenen “Cool Gece”de bir araya geldi. 2018’in en cool markaları düzenlenen görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu. Gecede Türk Markaları Kategorisi’nde Vestel en cool marka ödülünün sahibi oldu. Mavi’nin reklam yüzü Kıvanç Tatlıtuğ 2018’in en cool erkek marka yüzü seçilirken, Serenay Sarıkaya ise bu yılın en cool kadın marka yüzü oldu. Cool Gece’nin açılış konuşmasını yapan Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen etkinlikle ilgili şunları söyledi:

“Sektörümüzde “cool olmak”, “bir tarza sahip olmak”, “karizmatik olmak” ya da “havalı olmak” ile eş anlamlı kullanılıyor. Ancak “cool” olmak daha doğrusu “cool olabilmek” pek de kolay değil. Emek ve çabanın yanı sıra tutarlılık da gerektiriyor. Bu tutarlılığa sahip olan markalarsa tüketiciyi yanına alıyor, karizmasıyla etkiliyor. Her ödüllendirme sürecimizde yaptığımız gibi 4 yıldan bu yana Cool Markalar Araştırmamızda da sokağa çıkarak ve halk jürisine sorarak “Yılın Cool Markaları”nı belirledik. 4 yıldan beri gerçekleştirdiğimiz Cool Markalar endeksini bu yıl ödül töreniyle taçlandırmak istedik. Cool Gece’de başarılarının sonucunu alan markaları tebrik ediyorum.”

Cool Markaları 2018’de Yılın Cool Markası ödülünü kazanan markalar

  1. Akaryakıt Kategorisi: Opet
  2. Banka Kategorisi: Garanti Bankası
  3. Beyaz Eşya Kategorisi: Arçelik
  4. Çikolata Kategorisi: Nestlé
  5. Diş Macunu Kategorisi: İpana
  6. Erkek Marka Yüzü Kategorisi: Kıvanç Tatlıtuğ
  7. Kadın Marka Yüzü Kategorisi: Serenay Sarıkaya
  8. Ev Geliştirme/Yapı Market Kategorisi: Koçtaş
  9. Fast Food Kategorisi: Burger King
  10. GSM Operatörü Kategorisi: Turkcell
  11. Güneş Gözlüğü Kategorisi: Ray-Ban
  12. Hazır Kahve Kategorisi: Nescafé
  13. İç Giyim Kategorisi: Penti
  14. İklimlendirme Kategorisi: Toshiba
  15. Jean Kategorisi: Mavi
  16. Kadın Kozmetik Kategorisi: MAC Cosmetics
  17. Klasik Ayakkabı Kategorisi: Kemal Tanca
  18. Kredi Kartı Kategorisi: Garanti Bonus
  19. Kuruyemiş Kategorisi: Tadım
  20. Küçük Ev Aletleri Kategorisi: Arzum
  21. Mücevherat Kategorisi: Zen Pırlanta
  22. Online Alışveriş Sitesi Kategorisi: Hepsiburada
  23. Otomotiv Kategorisi: BMW
  24. Sadakat Kartı Kategorisi: Migros Money Club
  25. Süpermarket Kategorisi: Migros
  26. Şampuan Kategorisi: Clear
  27. Teknoloji Marketleri Kategorisi: Teknosa
  28. Tur Operatörleri Kategorisi ETS Tur
  29. Türk Markaları Kategorisi: Vestel

Araştırmanın Metodolojisi: “Cool Markalar Araştırması” Marketing Türkiye için Roamler Türkiye’nin 25 Haziran-10 Ağustos 2018 tarihleri arasında Roamler Türkiye mobil uygulaması üzerinde, crowdsourcing yöntemiyle gerçekleştirildi. Araştırmaya Türkiye temsili 12 bölgeden yüzde 50 kadın, yüzde 50 erkek 750 Roamler kullanıcısı katılarak fikirlerini belirtti. Araştırmaya akıllı telefonları üzerinden katılan kullanıcılara kategori bağımsız olarak ve kategori bazında “en cool” buldukları marka soruldu. Tüketiciler en cool buldukları “bir” markayı cevap olarak belirledi.

1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Haberler
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Marketing Türkiye
9 Mayıs 2025
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Haberler
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
Marketing Türkiye
2 gün önce
"Küçük lüksler" teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Haberler
“Küçük lüksler” teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Haberler
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Advertorial
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.